برترین تصاویر خبری ۲۰۱۸

سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
از هزاران تصویر ارسال‌شده به مسابقه بهترین تصویر خبری، در نهایت ۶ عکس به مراحل پایانی راه یافتند. در ادامه می‌توانید این تصاویر و توضیحاتی در مورد تصاویر و مسابقه مورد نظر را مشاهده کنید.
تبلیغات

برنده از بین ۶ عکس برتر، در نمایشگاه ویژه‌ی واقع در آمستردام در تاریخ ۱۲ آوریل سال جاری معرفی خواهد شد. تصاویر زیر به ترتیب حروف الفبای نام خانوادگی عکاس‌ها مرتب شده است.

هشدار: تصاویر زیر حاوی صحنه‌هایی خشونت‌بار هستد و ممکن است برای برخی از بینندگان ناراحت‌کننده باشند.

بحران روهینگیا

بحران روهینگیا

تصویر از پاتریک بروان، پانوس پیکچر از یونیسف

این تصویر در ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۱۷ به ثبت رسیده است. قایق پناهندگان روهینگیایی که در تلاش برای فرار از میانمار بودند، در هشت کیلومتری ساحل آنانی بیچ در نزدیکی بازار کوکس در بنگلادش، واژگون شد. از ۱۰۰ نفر  پناهنده‌ای که سوار بر قایق بودند، تنها ۱۷ نفر نجات یافتند. این تصویر اجساد قربانیان را نشان می‌دهد.

آیشا، ۱۴ ساله؛ نجات‌یافته از چنگال بوکوحرام

تصویر از آدام فرگوسن، نیویورک تایمز

تصویر از آدام فرگوسن، نیویورک تایمز

در واقع بوکوحرام از این دختران برای حمله‌ی انتحاری استفاده می‌کند. این دختر موفق شده است زنده بماند. نام او آیشا است و چهارده سال سن دارد. این تصویر در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷ و در میادوگووری واقع در ایالت بورنو در نیجریه ثبت شده است. آیشا پس از ربوده شدن توسط بوکوحرام مأموریت بمب‌گذاری انتحاری را بر عهده داشت که به جای انفجار بمب فرار کرد و به دنبال کمک رفت.

پس از حمله به لندن

پس از حمله به لندن

تصویر از توبی ملویل، رویترز

در ۲۲ مارس ۲۰۱۷ تروریستی به نام خالد مسعود با یک خودرو به سمت عابران در پل وست مینستر لندن حمله‌ور شد. در این حمله پنج نفر کشته و چندین تن زخمی شدند. تصویر بالا، شهروندی را نشان می‌دهد که یکی از مجروحان را دلداری می‌دهد.

نبرد موصل؛ غیرنظامیان در انتظار توزیع کمک

غیرنظامییان در حال انتظار برای دریافت کمک در موصل

تصویر از ایور پریکت، نیویورک تایمز

تصویر در ۱۵ مارس ۲۰۱۷ به ثبت رسیده است و غیر نظامیانی را که پس از جنگ در غرب موصل باقی ماندند نشان می‌دهد که برای دریافت کمک در محله مامون صف کشیده‌اند.

نبرد موصل پسر بچه‌ای که توسط نیروهای ویژه‌ی عراق نجات پیدا کرده است

تصویر از ایور پریکت، نیویورک تایمز

تصویر از ایور پریکت، نیویورک تایمز

تصویر در ۱۲ جولای ۲۰۱۷، از کودکی ناشناس در منطقه‌ی تحت کنترل عراق به ثبت رسیده است. این تصویر سربازان نیروی ویژه‌ی عراق را پس از نجات کودک نشان می‌دهد.

 بحران در ونزوئلا

بحران در ونزوئلا

تصویر از رونالدو اسکمیت، خبرگزاری فرانسه

این تصویر متعلق به سوم می ۲۰۱۷ است. مردی که در تصویر مشاهده می‌کنید جوز ویتور سالازار بالزا است و بیست و هشت سال سن دارد که در درگیری خشونت‌آمیز با پلیس ضد شورش در اعتراض به رئیس جمهور نیکلاس مادورو، در کاراکاس واقع در ونزوئلا، آتش گرفته است.

اگر شما در هیئت تصمیم ‌گیری بودید کدام یک از تصاویر بالا را انتخاب می‌کردید؟

در ادامه می توانید فیلمی از هیئت داوران را در حال بحث برای انتخاب این تصاویر مشاهد کنید.

علاوه بر این ۶ تصویر کاندید برای عکس سال، ۳۱۲ عکس دیگر از ۴۲ عکاس از ۲۲ کشور (استرالیا، بنگلادش، بلژیک، کانادا، چین، کلمبیا، دانمارک، مصر، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، نروژ، روسیه، صربستان ، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد، هلند، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و ونزوئلا) و در هشت دسته‌بندی (موضوعات معاصر، محیط زیست، اخبار عمومی، پروژه‌های بلندمدت، طبیعت، مردم، ورزش و اخبار نقطه‌ای) از مرحله‌ی قبلی به‌عنوان فینالیست صعود کردند.

در مجموع ۴۵۴۸ عکاس از ۱۲۵ کشور از سراسر جهان، ۷۳۰۴۴ عکس به این مسابقه ارسال کرده‌اند. از ۴۲ عکاس فینالیست، ۱۵ نفر قبلا نامزد برترین عکس خبری شده بودند و ۲۷ نفر نیز برای اولین بار نامزد برترین عکس خبری سال شده‌اند. می‌توانید تمامی عکس‌های ارسال شده را در این لینک مشاهده کنید.

برنده‌ی این مسابقه ده هزار یورو جایزه نقدی و تجهیزات دوربین کانن را به‌عنوان هدیه دریافت خواهد کرد. عکس‌های برنده در یک نمایشگاه که در ۱۰۰ مکان مختلف و ۴۵ کشور جهان برپا خواهد شد، به نمایش درمی‌آیند و بیش از چهار میلیون نفر از این نمایشگاه‌ها بازدید خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات