نوکیا 9 و نوکیا 8 پرو سال جاری میلادی عرضه می‌شوند

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بنا به گزارش جدیدی، اچ‌ام‌دی گلوبال قصد دارد در سال جاری میلادی دو گوشی پرچم‌دار دیگر با نام‌های نوکیا ۸ پرو و نوکیا ۹ عرضه کند.
تبلیغات

شرکت فنلاندی اچ‌ام‌دی گلوبال در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۸ با معرفی طیف متنوعی از محصولات برند نوکیا درخشش بسیار خوبی داشت. با این حال، هنوز خبرهای خوب بیشتری برای طرفداران نوکیا در راه است. هرچند نوکیا ۸ سیروکو به‌عنوان جدیدترین گوشی هوشمند پرچم‌دار اچ‌ام‌دی محسوب می‌شود؛ اما دست کم دو گوشی پیشرفته‌ی دیگر با برند نوکیا تا انتهای سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.

اگر بر این عقیده‌اید که نوکیا ۸ سیروکو در در زمینه‌ی دوربین یا دیگر ویژگی‌ها شما را راضی نکرده است و فکر می‌کنید این گوشی می‌توانست مجهز به ویژگی‌های بهتری باشد، باید بدانید که اچ‌ام‌دی قصد عرضه‌ی دو گوشی پرچم‌دار دیگر با نام‌های نوکیا ۸ پرو و نوکیا ۹ دارد.

هنوز از نامی که اچ‌ام‌دی برای این گوشی‌های انتخاب خواهد کرد، اطمینان نداریم؛ اما برخی منابع آگاه ادعا می‌کنند نوکیا ۹ گوشی مجهزتری خواهد بود. این گوشی از یک نمایشگر ۵.۷ اینچی بهره می‌برد؛ درحالی‌که ابعاد نمایشگر نوکیا ۸ پرو اندکی کو‌چک‌تر و ۵.۵ اینچ است. مشخصات فنی این گوشی هنوز تأیید نشده است؛ در نتیجه به شایعات فعلی نمی‌توان اطمینان ۱۰۰ درصد داشت.

با این وجود، یکی از بارزترین قابلیت‌های نوکیا ۹ که تنها به این گوشی اختصاص دارد، ماژول دوربین ۵ لنزی آن خواهد بود که مدت‌ها است شایعات آن در خبرها به گوش می‌رسد. علاوه بر این، گزارش‌ها تأکید می‌کنند که نوکیا ۹، نخستین گوشی هوشمند اچ‌ام‌دی گلوبال خواهد بود که از حسگر اثر انگشت ادغام‌شده با نمایشگر بهره می‌گیرد. هر دوی این گوشی‌ها مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ خواهند بود؛ اما میزان حافظه‌ی رم و ظرفیت ذخیره‌سازی آن‌ها ممکن است تفاوت داشته باشد.

انتظار می‌رود نوکیا ۹ با برچسب قیمتی همانند دیگر پرچم‌داران اصلی امسال نظیر گلکسی اس ۹ سامسونگ عرضه شود. با این حال، نوکیا ۸ پرو در مقایسه با نوکیا ۹ قیمت بسیار کمتری خواهد داشت و برای مصرف‌کنندگان در مقایسه با گلکسی اس ۹، ال‌جی جی ۷ و اچ‌تی‌سی یو ۱۲ جایگزین بسیار بهتری محسوب خواهد شد.

این گزارش همچنین اشاره می‌کند که اچ‌ام‌دی قصد دارد نوکیا ۸ پرو را در روز نامشخصی از ماه آگوست (مرداد یا شهریور) و نوکیا ۹ را دست کم یک ماه بعد و احتمالا در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ معرفی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات