تجربه فراگیر؛ توجیهی برای بریدگی نمایشگر وان پلاس 6

شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیر عامل وان‌پلاس اذعان می‌کند که بریدگی نمایشگر وان پلاس 6، مصالحه‌ای است که چینی‌ها با هدف ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی دیداری برای کاربران انجام داده‌اند.
تبلیغات

وان‌پلاس از شما می‌خواهد به‌اندازه‌ی این شرکت، بریدگی نمایشگر را باور داشته باشید. دیگر بر کسی پوشیده نیست که نمایشگر وان‌پلاس ۶ مانند بسیاری از پرچم‌داران فعلی، به تقلید از آیفون ۱۰، بریدگی خواهد داشت؛ بنابراین اکنون باید مدیران وان‌پلاس روی مدیریت پیامدهای اتخاذ چنین تصمیمی تمرکز کنند یا دلیل انتخاب چنین ظاهر بحث‌برانگیزی برای پرچم‌دار آتی خود را شرح دهند.

کارل پی، یکی از بنیانگذاران وان‌پلاس، پیش‌تر درباره‌ی مزایای استفاده از بریدگی نمایشگر توضیحاتی ارائه کرده بود. حال پیت لائو، مدیرعامل این شرکت، از زاویه‌ی دیگری به دفاع از اتخاذ چنین تصمیمی پرداخته است. لائو می‌گوید: «ما صرفا به دنبال استفاده از بریدگی نمایشگر نبوده‌ایم و قصد ما استفاده از بهترین نمایشگر موجود بوده که دستیابی به آن، مستلزم اضافه‌‌ شدن بریدگی است.»

لائو توضیح می‌دهد که اولویت‌ وان‌پلاس هنگام انتخاب اجزای نمایشگر، همیشه ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی دیداری، بهترین روشنایی، بهترین دقت رنگ و مواردی از این دست بوده است؛ از طرف دیگر وان‌پلاس باید مطمئن باشد که تأمین‌کننده‌ی نمایشگر به اندازه‌ی کافی قطعه و ظرفیت برای تأمین‌ پنل‌ مورد نیاز وان‌پلاس در طول عمر گوشی پرچم‌دار این شرکت داشته باشد. وان‌پلاس به چنین نمایشگری دست پیدا کرده که برای طراحی مبتنی بر بریدگی بهینه شده است؛ بنابراین چینی‌ها به استفاده از آن ترغیب شده‌اند.

OnePlus 6 notch was a side-effect, says CEO Pete Lau

بسیاری وان‌پلاس را به کپی‌برداری از اپل متهم می‌کنند؛ اما لائو این وضعیت را یک موقعیت برد-برد می‌داند. استفاده از این زبان طراحی، چند ردیف از پیکسل‌ها را برای نمایش محتوای بیشتر اضافه می‌کند که بدین ترتیب، اعلان‌ها و آیکون‌های استتوس از سر راه برداشته می‌شوند. مدیر اجرایی وان‌پلاس به چند راهکار ممکن دیگر اشاره می‌کند و معتقد است که این راهکارها ایده‌آل نیستند.

برای مثال به اعتقاد لائو، قرار دادن دوربین جلو در هر جایی غیر از بخش میانی لبه‌ی بالای گوشی، استفاده از این دوربین را دشوار می‌کند و دقت آن را کاهش می‌دهد، از این‌رو دوربین جلوی می میکس شیائومی که در پایین نمایشگر قرار دارد، در محل بهینه‌ای جای نگرفته است. از طرف دیگر کاهش ابعاد بریدگی نمایشگر تا اندازه‌ی یک دایره، کاهش کیفیت تصویر را در پی دارد که استفاده از چنین راهکاری را پیش‌تر در اسنشال‌فون شاهد بودیم. در نهایت، ایده‌ی دوربینی که از بدنه‌ی گوشی بیرون بیاید و دوباره در جای خود قرار گیرد - که ویوو در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۸ به نمایش درآورد - چندان قابل اطمینان نیست.

بر اساس ادعای لائو، سیستم‌عامل OxygenOS برای سازگاری با بریدگی نمایشگر بهینه شده و مشکلات احتمالی با چینش مجدد آیکون‌ها یا حالت سازگاری در اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها در وضعیتی که نمایشگر افقی باشد، برطرف شده است؛ البته او به حالت تمام صفحه هنگامی که گوشی در حالت عمودی باشد اشاره‌ای نکرده است؛ اما احتمالا وان‌پلاس این مسئله را نیز برطرف خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات