اسپاتیفای به عملکرد خوب خود در سال ۲۰۱۸ اطمینان دارد

چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اسپاتیفای پیش‌بینی می‌کند که تعداد مشترکین حق پرداخت این شرکت در سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد و نرخ تلفات عملیاتی به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.
تبلیغات

سهام اسپاتیفای در هفته آینده عرضه می‌شود. این شرکت به وال استریت گفت که قصد انجام چه کارهایی در سال ۲۰۱۸ دارد. به عقیده اسپاتیفای، سال جاری میلادی با افزایش قابل توجه در میزان درآمد از طریق مشترکین حق پرداخت، سال کاری بسیار خوبی محسوب می‌شود. این شرکت اعتقاد دارد که امسال میزان تلفات عملیاتی نیز به‌طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

البته اگر خلاف آن باشد، شگفت‌آور است. سهام بعدی این شرکت در تاریخ سه‌شنبه ۳ آوریل، از طریق فهرست مستقیم به‌جای IPO سنتی، در معرض فروش قرار می‌گیرند. هر شرکتی تمایل دارد که داستان خوبی از خود در IPO به نمایش بگذارد؛ اما با توجه به تازه‌تأسیس بودن اسپاتیفای و اینکه هیچ بانک سرمایه‌گذاری از آن حمایت نمی‌کند، نیاز به یک داستان بسیار خوب برای اطمینان بخشیدن به نهادها و مؤوسسات خواهد داشت.

در ادامه نسخه‌هایی از داستان اسپاتیفای را مشاهده خواهید کرد:

  • اسپاتیفای معتقد است که تا پایان سال ۲۰۱۸، تعداد مشترکین حق پرداخت آن به ۹۶ میلیون کاربر خواهد رسید؛ این آمار در سال گذشته به ۷۱ میلیون کاربر می‌رسید. افزایش کاربران حق اشتراکی آن حتی می‌تواند به مرز ۳۶ درصد برسد.
  • قابلیت Jump اسپاتیفای

  • به اعتقاد اسپاتیفای، درآمد این شرکت در سال جاری با ۳۰ درصد افزایش، حدود ۶.۶ میلیارد دلار خواهد بود. (نسخه قبلی این استوری، گزارش نادرستی از تخمین درآمد اسپاتیفای را منتشر کرده بود.)
  • مهم‌تر این که به گفته‌ی اسپاتیفای، سود این شرکت نسبت به سال گذشته که ۲۱ درصد بود، به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت. این موضوع می‌تواند نقطه اوج اسپاتیفای را به سرمایه‌گذاران نشان دهد: همان‌طور که این شرکت بزرگ‌تر می‌شود، می‌تواند قدرت نفوذ خود را به وسیله معامله با شرکت‌های بزرگ موسیقی، بهبود بخشد؛ بنابراین به شرایط بسیار خوبی دست خواهد یافت. این سرویس پخش موسیقی معتقد است راه‌هایی برای افزایش درآمد پیدا خواهد کرد که به معامله با شرکت‌های بزرگ وابستگی نداشته باشند.
  • شاید به همین دلیل اسپاتیفای بر این باور است که تلفات عملیاتی در سال جاری از ۵۰۰ میلیون دلار به ۴۰۹ میلیون دلار کاهش خواهد یافت. حتی اگر ۵۰ میلیون دلار از این تلفات جبران شود، هزینه‌های مرتبط با IPO تأمین خواهد شد. این داستان می‌تواند دلگرم‌کننده باشد و جای دارد دوباره بگوییم؛ اگر چنین نبود، جای تعجب داشت.

    علاوه بر این، مواردی وجود دارد که در مقابل پیش‌بینی‌های اسپاتیفای برای سه‌ماهه‌ی اول خود که چند روز آینده به پایان می‌رسد، مقابله می‌کند:

  • اسپاتیفای معتقد است که افزایش سود در سه ماه اول سال، ۲۴ درصد خواهد بود. این نرخ رشد نسبت به سال پیش که ۲۱ درصد بود، افزایش یافته است و به نظر می‌رسد که شیب تندی در پیش رو دارد. سرمایه‌گذاران می‌خواهند بدانند چه عاملی سبب رشد سریع این نرخ شده است.
  • اسپاتیفای مطمئن نیست که در این فصل حدود دومیلیون کاربر حق اشتراکی به این برنامه اضافه شده‌اند یا پنج میلیون کاربر یا رقمی بین این دو. شرکت فوق پیش‌بینی کرده بود که تعداد کل کاربران در فصل اول سال ۲۰۱۸ به ۷۳ تا ۷۶ میلیون نفر خواهد رسید. این در حالی است که سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۸ تا چند روز آتی به پایان می‌رسد و صحت این ادعا نیز به اثبات خواهد رسید.
  • ممکن است این تصور برای شما به وجود بیاید که اسپاتیفای می‌تواند برآورد دقیق‌تری از مشتریان خود داشته باشد؛ اما شاید در این بین نکته‌ای از قلم افتاده باشد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات