مایکروسافت: تعداد کاربران فعال ویندوز کاهش یافته است

یک‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اعلام مایکروسافت ویندوز ۱۰ با کسب ۴۸ درصد از بازار سیستم‌عامل‌های این شرکت فاصله‌ی خود با ویندوز ۷ را افزایش داده است.
تبلیغات

مایکروسافت به عنوان اصلی‌ترین بازیگر عرصه‌ی سیستم‌عامل‌ها به صورت منظم اقدام به ارائه‌ی آمار در مورد سهم بازار آن‌ها می‌کند. جدیدترین آمار اعلام شده در پرتال توسعه‌دهندگان مایکروسافت، نشان از دستیابی ویندوز ۱۰ به ۴۸ درصد از بازار در فوریه ۲۰۱۸ دارد؛ ویندوز ۷ نیز با کسب ۳۹ درصد از بازار در رتبه‌ی دوم پر استفاده‌ترین سیستم‌عامل‌ها در این ماه قرار گرفته است. شایان ذکر است که آمارهای اعلام شده توسط ردموندی‌ها با آمارهای Statcounter و Netmarketshare تفاوت‌‌های قابل توجهی دارد.

windows market share feb 2018

مایکروسافت در نوامبر ۲۰۱۷ تعداد کاربران فعال ویندوز ۱۰ را ۶۰۰ میلیون نفر اعلام کرد؛ با توجه به آمار اعلام شده برای این ماه، ویندوز ۱۰ چیزی در حدود ۴۵ درصد از بازار را در اختیار داشته است. با یک محاسبه‌ی ساده می‌توان تعداد کل کاربران فعال سیستم‌عامل‌های مایکروسافت را ۱.۳۳ میلیارد نفر تخمین زد که نسبت به آمارهای پیشین این غول نرم‌افزاری کاهشی ۱۷۰ میلیون نفری را نشان می‌دهد؛ در آمارهای پیشین ردموندی‌ها تعداد کاربران فعال ویندوز را ۱.۵ میلیارد نفر اعلام کرده‌اند.

کاهش تعداد کاربران فعال سیستم‌عامل‌های رایانه‌های شخصی با توجه به گرایش کاربران به استفاده از موبایل چندان دور از انتظار نیست. مایکروسافت تلاش خود برای تبدیل کردن ویندوز به یک سیستم‌عامل منعطف و همه‌کاره برای پر کردن این خلا را از مدت‌ها پیش آغاز کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات