ویوو وی 9 معرفی شد؛ دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی مبتنی بر هوش مصنوعی و طراحی بدون حاشیه

جمعه ۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ویوو دیروز از گوشی هوشمند V9 با دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی مبتنی بر هوش مصنوعی و طراحی آیفون ۱۰ رونمایی کرد.
تبلیغات

سرانجام ویوو از محصول جدید خود با نام vivo V9 رونمایی کرد، این گوشی از دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی در کنار دوربین اصلی دوگانه‌ی ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد و هر دو دوربین از حالت عکاسی پرتره‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کنند.

توان پردازشی ویوو وی ۹ توسط پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۲۶ تأمین می‌شود و این تراشه را ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی همراهی می‌کنند. چینی‌ها گوشی هوشمند جدید خود را به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۸.۱ اوریو روانه‌ی بازار خواهند کرد که با رابط کاربری اختصاصی و سنگین ویوو سفارشی‌سازی شده است.

ویوو وی 9 / vivo V9

ویوو وی 9، در نمای جلوی خود از نمایشگری ۶.۳ اینچی با پنل IPS LCD و نسبت تصویر ۱۹:۹ بهره می‌برد، این نمایشگر حاشیه‌های بسیار باریکی دارد و در لبه‌ی بالای آن بریدگی باریکی ایجاد شده است که از دوربین سلفی میزبانی می‌کند. دوربین سلفی V9 از قابلیت AI Face Access پشتیبانی می‌کند و به‌موجب آن، به‌کاربر اجازه می‌دهد تا به‌جای استفاده از حسگر اثر انگشت موجود در پنل پشتی، به‌کمک تشخیص چهره، قفل گوشی را بگشاید.

AI Face Access در حقیقت نسخه‌ای ارتقاءیافته از قابلیت تشخیص چهره‌ی سیستم‌عامل اندروید محسوب می‌‌شود، نسخه‌ی ارتقاءیافته، قابلیت Attention Sensing را نیز ارائه می‌دهد که به‌موجب آن، ویوو وی ۹ مشابه آنچه فیس‌آی‌دی در آیفون ۱۰ انجام می‌دهد، می‌تواند تشخیص دهد که آیا کاربر به گوشی نگاه می‌کند یا خیر. احتمالا کاربر امکان غیرفعال‌سازی قابلیت تشخیص چهره را خواهد داشت.

ویوو وی 9 / vivo V9

دوربین ویوو وی ۹ قابلیت‌های متنوع مبتنی بر هوش مصنوعی را دربرمی‌گیرد که امکان ثبت تصاویر پرتره‌ی بهتر را فراهم می‌کند. AI Face Beauty توانایی پیش‌بینی سن، جنسیت، رنگ پوست، بافت و حتی نور محیطی را دارد و می‌تواند تنظیمات را بسته به شرایط، برای ثبت تصاویر پرتره‌ی بهتر، تنظیم کند. الگوریتم هوش مصنوعی وی ۹ با استفاده از دیتابیسی شامل چهره‌ی نزدیک به یک میلیون نفر توسعه یافته است.

چینی‌ها افکت نورپردازی مشابه iOS شامل نور طبیعی، نور استودیو، نور Stereo و پس‌زمینه‌ی سیاه‌وسفید را نیز به نرم‌افزار دوربین vivo V9 اضافه کرده‌اند. در حال حاضر اطلاعاتی درباره‌ی قیمت و زمان عرضه‌ی این گوشی در دست نیست. در ادامه می توانید مشخصات فنی کامل این گوشی را در جدول زیر مشاهده کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات