مایکروسافت می‌خواهد کاربران را وادار به استفاده از مرورگر اج کند

یک‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در تغییری جدید قصد دارد باز کردن لینک‌های برنامه‌ی Mail را تنها توسط مایکروسافت اج ممکن سازد.
تبلیغات

مایکروسافت در حال آزمایش تغییری جدید در نسخه‌ی آتی ویندوز ۱۰ است که احتمالا بسیاری از کاربران این ویندوز را آزرده خواهد کرد. غول دنیای نرم‌افزار روز گذشته اعلام کرد که در حال تست تغییری است که به واسطه‌ی آن وقتی در برنامه‌ی Mail روی لینکی کلیک کنید، لینک مورد نظر با مرورگر مایکروسافت اج باز خواهد شد. این تغییر یعنی اگر کروم یا فایرفاکس را به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض خود در ویندوز ۱۰ انتخاب کنید، مایکروسافت انتخاب شما را نادیده خواهد گرفت و در صورت کلیک روی هر لینکی در برنامه‌ی Mail مایکروسافت اج برای شما باز خواهد شد.

باید گفت این تغییر شبیه به مجبور کردن کاربران کورتانا به استفاده از موتور جستجوی بینگ و باز کردن نتایج با اج است؛ آن هم در حالی که مرورگر انتخاب‌شده به‌عنوان پیش‌فرض اج نیست.

دونا سارکار، از اعضای ارشد تیم برنامه‌نویسی مایکروسافت، عنوان کرده است که آن‌ها منتظر دریافت بازخورد از گروه تست‌کننده هستند. شکی نیست که مایکروسافت بازخوردهای منفی بسیاری در مورد این تغییر غیر ضروری دریافت خواهد کرد؛ اما این‌که تا چه اندازه به آن‌ها اهمیت خواهد داد مسئله‌ای است که باید صبر کرد و دید.

مایکروسافت همواره در تلاش بوده است تا کاربران ویندوز ۱۰ را متقاعد کند که به‌جای کروم از اج استفاده کنند. در همین راستا، این شرکت نرم‌افزاری در ویندوز ۱۰ تغییر مرورگر پیش‌فرض را سخت کرده است، ویدیوهایی در نقد مصرف باتری کروم منتشر کرده است و حتی تعدادی تبلیغ مزاحم برای ترویج اج در ویندوز ۱۰ گنجانده است؛ اما هیچ‌کدام از این تلاش‌ها تأثیر چندانی نداشته‌اند و کروم همچنان مرورگر اول کاربران رایانه‌های دسکتاپ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات