سامسونگ در پی فتح بازار سنسور دوربین گوشی‌ هوشمند است

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اقدامات اخیر سامسونگ نشان می‌دهد که در پی سلطه بر بازار سنسور دوربین گوشی‌ هوشمند است.
تبلیغات

بر اساس گزارشی جدید، سامسونگ در حال کار برای تبدیل شدن به تولیدکننده‌ی شماره یک سنسور دوربین است و تولید سنسورهای خود با برند ایزوسل را در کارخانه‌ی هواسونگ کره‌ی جنوبی افزایش داده است. چنان‌چه سامسونگ بخواهد رتبه‌ی اول را در تولید و فروش سنسور دوربین به دست بیاورد، باید سونی را از میدان رقابت به در کند. این یعنی برندهای بسیارِ دیگری غیر از سامسونگ باید از سنسورهای دوربین این شرکت استفاده کنند.

مدتی است که اقدامات سامسونگ علاقه‌ی این کمپانی به رشد در این عرصه را نشان می‌دهد. آن‌ها در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ نام سنسورهای خود را به ایزوسل تغییر دادند و فناوری آن را با عرضه‌ی سنسورهای دوگانه که برای گوشی‌های رده‌پایین در نظر گرفته شده است ارتقاء دادند. آن‌ها این سنسور دوگانه را برای سایر شرکت‌ها تولید کردند و برای پرچم‌دار خود یعنی گلکسی اس ۹، سنسور Fast 2L3 را با قابلیت اسلوموشن ساختند. فناوری دوربین یکی از نقاطی بود که در خانواده‌ی اس ۹ به آن توجه ویژه‌ای شد تا از این طریق سامسونگ به‌عنوان تولیدکننده‌ی دوربین باکیفیت مطرح شود.

چندین برند گوشی هوشمند مانند شیائومی و میزو، اکنون سنسورهای دوربین خود را از سامسونگ خریداری می‌کنند؛ اما سامسونگ قصد دارد سنسورهای ایزوسل خود را فراتر از مصارف تلفن همراه ببرد. شرکت کره‌ای علاوه بر صنایع پزشکی و امنیتی، ظاهرا قصد دارد به صنعت خودروی خودران نیز وارد شود و با سنسورهای CMOS که از لحاظ قیمت می‌توانند برای تولیدکنندگان این خودروها بسیار جذاب باشند این بازار را تا حد زیادی تصاحب کند. در حال حاضر بوش، کانتیننتال و AEi از برندهای مطرح در این حوزه به‌حساب می‌آیند.

گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

در بخش گوشی‌های هوشمند، در حال حاضر سامسونگ بعد از سونی جایگاه دوم را در تصاحب سهم بازار دارد؛ اما فاصله‌ی دو برند بسیار زیاد است. گزارشی که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، سهم سامسونگ از بازار سنسورهای دوربین گوشی‌ هوشمند را ۱۹ درصد اعلام کرده بود؛ درحالی‌که بر اساس داده‌های مؤسسه‌ی تحقیقاتی گارتنر، سونی ۴۶ درصد از این بازار را در اختیار دارد. به نظر نمی‌رسد سونی دست از رقابت بردارد؛ چرا که جدیدترین گوشی سونی، یعنی اکسپریا XZ2 رزولوشن ویدیوی بهتری هنگام ضبط سوپراسلوموشن نسبت به سامسونگ ارائه می‌دهد. باید منتظر ماند و دید نوآوری‌های بعدی آن‌ها در راستای تحکیم موقعیت خود در بازار و خنثی کردن اقدامات سامسونگ چه خواهد بود.

چشم‌انداز دوربین‌های سامسونگ پس از عرضه‌ی گلکسی نوت ۸ بسیار جذاب‌تر شد و گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس توانستند توجه بسیاری را به کیفیت بالای سنسورهای خود جلب کنند. این موضوع اشتیاق کاربران به استفاده از سنسورهای سامسونگ را افزایش داد. در دنیای گوشی‌ هوشمند هر چه تنور رقابت گرم‌تر باشد پیشرفت و نوآوری نیز بیشتر خواهد بود و این به نفع کاربران خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات