هواوی پی 20 لایت با حاشیه‌های باریک و دوربین دوگانه معرفی شد

جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
گوشی جدید هواوی پی ۲۰ لایت به‌صورت رسمی معرفی شد. این مدل به دوربین دوگانه مجهز شده است و حدود ۴۰۰ دلار قیمت دارد.
تبلیغات

هواوی به‌صورت رسمی از گوشی میان‌رده‌ی پی ۲۰ لایت در لهستان رونمایی کرد. دفتر هواوی در لهستان، در وب‌سایت رسمی خود، صفحه‌ی معرفی میان‌رده‌ی جدید سری «پی» را به نمایش گذاشته است که مشخصات‌ نهایی جانشین پی ۱۰ لایت را در بر می‌گیرد. گفته می‌شود که این گوشی در برخی از بازارها با نام Huawei Nova 3e عرضه خواهد شد.

باید اشاره کرد که علاوه‌ بر رونمایی رسمی، پیش‌فروش این گوشی در لهستان از طریق دو خرده‌فروشی آنلاین آغاز شده است و ادعا می‌شود که سفارش کاربران تا ۷ الی ۱۴ روز دیگر به دستشان خواهد رسید. میان‌رده‌ی جدید هواوی با رنگ مشکی، آبی و صورتی عرضه خواهد شد و حدوداً ۴۶۸ دلار قیمت دارد. قیمت این گوشی برای عرضه در بازارهای دیگر، متفاوت خواهد بود؛ اما بعید می‌دانیم به‌طور چشمگیری با قیمت اعلام‌شده اختلاف داشته باشد؛ به‌عنوان مثال در جمهوری چک، این گوشی با قیمت ۴۳۶ دلار به فروش می‌رسد و در سایر بازارهای اروپایی، میان‌رده جدید هواوی با پرداخت مبلغ ۳۶۹ یورو (۴۵۸ دلار) قابل خرید خواهد بود.

هواوی پی 20 لایت

شرکت چینی، پی ۲۰ لایت را با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی ارائه می‌دهد؛ برخلاف نسل قبل که از نمایشگر ۵.۲ اینچی با نسبت ابعاد ۱۶ به ۹ استفاده می‌کند، میان‌رده‌ی جدید هواوی به نمایشگری کشیده با نسبت ابعاد ۱۹ به ۹ مجهز شده است تا یکی از کشیده‌ترین گوشی‌های بازار لقب بگیرد؛ البته آیفون ۱۰ با برخورداری از نمایشگر ۱۹.۵ به ۹، همچنان در این زمینه پیشتاز است. رزولوشن صفحه‌نمایش گوشی جدید هواوی، ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ پیکسل است و شیشه‌ی ۲.۵ بعدی از آن محافظت می‌کند.

میان‌رده‌ی پی ۲۰ لایت از تراشه‌ی کرین ۶۵۹ با هشت هسته‌ی پردازشی استفاده می‌کند؛ این پردازنده، شامل چهار هسته از نوع Cortex A53 با فرکانس ۲.۳۶ گیگاهرتز و چهار هسته دیگر از نوع Cortex A53 با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز است. واحد پردازش گرافیکی Mali-T830 MP2، رندر محتوای گرافیکی را در تراشه کرین ۵۶۹ بر عهده دارد. هواوی گوشی جدید خود را به ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز کرده است؛ اگر به فضای ذخیره‌سازی بیشتری احتیاج دارید، امکان ارتقاء حافظه‌ی گوشی با استفاده از کارت میکرو اس‌دی فراهم شده است و البته باید قید یکی از دو سیم‌کارت‌ را بزنید؛ زیرا اسلات سیم‌کارت و کارت حافظه، مشترک است.

هواوی پی 20 لایت

هواوی پی ۲۰ لایت حاشیه‌های باریکی دارد و برای افزایش هرچه بیشتر نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه، حاشیه‌ی بالای نمایشگر حذف شده است؛ شرکت چینی مانند اپل از بریدگی در بالای نمایشگر استفاده کرده است تا سنسورهای ضروری را در پنل جلوی گوشی جای دهد. البته بریدگی بالای صفحه‌نمایش پی ۲۰ لایت، به‌مراتب از بریدگی بالای نمایشگر آیفون ۱۰ کوچک‌تر است. در حاشیه‌ی بالای نمایشگر از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده است؛ این دوربین برای احراز هویت کاربران از طریق تشخیص چهره نیز کاربرد خواهد داشت. میان‌رده‌ی جدید هواوی از ترکیب دو سنسور ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده می‌کند؛ دوربین اصلی به فلاش LED مجهز شده و کمی از قاب پشتی بیرون‌ زده است. حسگر اثر انگشت را نیز می‌توانید در پنل پشتی گوشی پیدا کنید.

پی ۲۰ لایت تنها ۷.۴ میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن ۱۴۵ گرم است. این مدل با برخورداری از درگاه یواس‌بی Type-C، بلوتوث ۴.۲، تماس مبتنی بر نسل چهارم ارتباطات (VoLTE) و NFC عرضه خواهد شد. در لیست مشخصات این گوشی، همچنین به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت اشاره می‌شود که از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی خواهد کرد. اعضای دیگر سری پی ۲۰ یعنی پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو به‌صورت رسمی در تاریخ ۷ فروردین ۹۷ معرفی خواهند شد؛ هر دو مدل به‌عنوان پرچم‌دار نیمه‌ی اول ۲۰۱۸ هواوی ارائه می‌شوند.

مشخصات گوشی جدید پی ۲۰ لایت هواوی در ادامه آمده است:

مشخصات / مدل

پی ۲۰ لایت هواوی

جنس بدنه

شیشه و فلز

نمایشگر

۵.۸ اینچی +FHD+با نسبت ابعاد ۱۹:۹ از نوع IPS LCD

رم

۴ گیگابایت

حافظه داخلی

۶۴ گیگابایت

پشتیبانی از Micro SD 

دارد؛ اسلات سیم‌کارت دوم و کارت حافظه مشترک است.

تراشه 

کرین ۶۵۹ با هشت هسته پردازشی از نوع Cortex A53 و واحد پردازش گرافیکی Mali-T830 MP2

دوربین اصلی

۱۶ و ۲ مگاپیکسلی با فلاش LED

دوربین سلفی

۱۶ مگاپیکسلی

سیستم احراز هویت

حسگر اثر انگشت/تشخیص چهره (با استفاده از دوربین سلفی)

باتری

۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

رنگ‌بندی

آبی، صورتی و مشکی

قیمت

۴۶۸ دلار

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات