آیفون 10 اپل به‌عنوان بهترین گوشی در زمینه عکاسی انتخاب شد

پنج‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
کانسومر ریپورتس اعلام کرده است که آیفون ۱۰ اپل در مقایسه با گوشی‌های دیگر، عملکرد بهتری در زمینه عکاسی ارائه می‌دهد.
تبلیغات

مؤسسه و مجله کانسومر ریپورتس در گزارش جدید خود، فهرست ۱۰ گوشی‌ هوشمند برتر در زمینه عکاسی را منتشر کرده است. این مؤسسه دوربین گوشی‌های هوشمند را از نظر رزولوشن تصویر، دقت رنگ، نویز بصری و دامنه داینامینک مورد بررسی قرار می‌دهد.

در لیست ارائه‌شده توسط این مؤسسه، آیفون ۱۰ (iPhone X) اپل در صدر جای گرفته است و آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس که همراه با آیفون ۱۰۰۰ دلاری اپل معرفی شده‌اند، در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. در حال‌ حاضر مشخص نیست کانسومر ریپورتس چگونه متوجه شده است که آیفون ۸ با یک دوربین، عملکرد بهتری نسبت به مدل «پلاس» ارائه می‌دهد؛ همان‌طور که می‌دانید، جانشین آیفون ۷ پلاس به دوربین دوگانه مجهز شده است. 

آیفون 7 پلاس / iPhone 7 Plus

شکی نیست که گوشی‌های هوشمند اپل و سامسونگ در زمینه عکاسی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند؛ اما نمی‌دانیم چرا کانسومر ریپورتس از محصولات دیگر چشم‌پوشی کرده؛ درحالی‌که سال گذشته، دوربین گوشی‌های هوشمند با پیشرفت چشمگیری مواجه شده است. پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال را می‌توان جزو بهترین گوشی‌ها در زمینه عکاسی محسوب کرد؛ هر دو به لطف جادوی +HDR، توسط رسانه‎های مختلف مورد تحسین قرار گرفته‌اند. ضمن اینکه DxOMark که لابراتور مجهز یبرای ارزیابی دوربین گوشی‎های هوشمند دارد، مدعی است پیکسل‌های ۲۰۱۷ گوگل در زمینه عکاسی، بهتر از رقبای خود عمل می‌کنند. علاوه‌ بر این، میت ۱۰ پرو هواوی توسط DxOMark در یک سطح با آیفون ۱۰۰۰ دلاری اپل رتبه‌بندی شده است و انتظار داشتیم جایی در این لیست داشته باشد. 

در ادامه می‌توانید بهترین گوشی‌های هوشمند را از نظر عکاسی از دیدگاه این مجله، مشاهده کنید:

کانسومر ریپورتس در رابطه با لیست فوق، مدعی است که ۱۰ مدل برتر تفاوت‌های چشمگیری با یکدیگر ندارد؛ با این‌ حال برخی مدل‌ها مانند گلکسی اس ۸، گلکسی اس ۸ پلاس و گلکسی اس ۸ اکتیو که از یک خانواده هستند و دوربین مشابهی دارند، از نظر عکاسی متفاوت با یکدیگر عمل کرده‌اند. این مجله مدعی است فبلت ۶.۲ اینچی پرچم‌دار ۲۰۱۷ سامسونگ از سری گلکس اس، عملکرد بهتری در مقایسه با گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ اکتیو دارد.

همان‌طور که گفته شد، این لیست خالی از اشکال به‌ نظر نمی‌رسد؛ به‌عنوان مثال، چگونه آیفون ۶ اس که از زمان عرضه آن نزدیک به دو سال می‌گذرد، عملکرد بهتری نسبت به گلکسی نوت ۸ سامسونگ با دوربین دوگانه ارائه می‌دهد؟

شما کاربران زومیت چه نظری در رابطه با لیست دارید؟ آیا موافق هستید که جای برخی از مدل‌ها در این لیست، خالی است و رتبه‌بندی برخی گوشی‌ها نیز کمی تناقض دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات