هواوی پی اسمارت به‌عنوان یک گوشی میان رده و جوان‌پسند وارد بازار ایران شد

پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
هواوی گوشی‌ هوشمند میان رده‌ی جدیدی با نام P Smart وارد بازار ایران کرده است که امکانات و قیمت آن، این گوشی را به گزینه‌ی مناسبی برای قشر جوان تبدیل می‌کند.
تبلیغات

هواوی گوشی‌ هوشمند جدیدی به نام پی اسمارت وارد بازار ایران کرده است. این گوشی با بهره‌مندی از اندروید ۸ اوریو و جدیدترین نسخه رابط کاربری اختصاصی هوآوی یعنی EMUI 8.0، قابلیت‌های جدیدی نظیر الگوریتم اختصاصی هواوی برای زیبا‌سازی چهره و گرفتن سلفی با اشاره دست در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

از جمله‌ی مشخصات فنی این گوشی‌ هوشمند باید به نمایشگر ۵.۶۵ اینچی با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ و رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل یا +FHD اشاره کرد. نزدیک به ۷۶ درصد از مساحت پنل جلوی این گوشی به نمایشگر اختصاص دارد. این صفحه نمایش از استاندارد 2.5D بهره‌ می‌برد و لبه‌های آن به شکل منحنی طراحی شده است.

پی اسمارت هواوی

بدنه این گوشی فلزی است و در سه رنگ مشکی، آبی و طلایی به بازار عرضه می‌شود. P Smart برای امنیت بیشتر از سنسور اثر انگشت هم بهره می‌برد که در پشت گوشی قرار گرفته است. ضخامت گوشی مذکور ۷.۴۵ میلی متر است و گوشه‌های گرد آن موجب قرار گرفتن راحت آن در دست می‌شود.

هواوی برای دوربین اصلی P Smart از دوربین دوگانه بهره گرفته که شامل یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی در کنار یک سنسور دو مگاپیکسلی است. از ویژگی‌های این دوربین باید به پشتیبانی از فناوری PDAF اشاره کرد که کیفیت عکاسی از سوژه‌های در حال حرکت را افزایش می‌دهد. به‌علاوه برخی قابلیت‌های دیگر هم موجب کارآمدی بیشتر عکاسی با این دوربین شده است که از آن جمله می‌توان به عکاسی با تشخیص حرکت دست، زیباسازی کارآمد چهره سوژه‌ها، ۱۶ سطح محو کردن زمینه عکس در حالت بوکه (Bokeh) اشاره کرد. همچنین اندازه دیافراگم بزرگ این گوشی موجب نورگیری مناسب لنز آن شده است. همه این امکانات با وجود چیپ ISP اختصاصی برای این دوربین، کارهای مد نظر کاربر را بسیار سریع روی عکس‌ها پیاده‌سازی می‌کند.

دوربین سلفی P Smart هشت مگاپیکسلی است و در این بخش هم از حالت‌های زیباسازی در حالت عکاسی پرتره پشتیبانی می‌شود. به علاوه دوربین سلفی این گوشی با تشخیص دقیق چهره سوژه حتی می‌تواند جنسیت آن را حدس بزند و افکت‌های لازم را به‌صورت خودکار به عکس تخصیص دهد. 

قدرت پردازشی پی اسمارت هواوی توسط تراشه‌ی هشت هسته‌ای کرین ۶۵۹ تأمین می‌شود که شامل چهار هسته‌ی پردازشی با فرکانس ۲.۳۵ گیگاهرتزی و چهار هسته‌ی پردازشی ۱.۷ گیگاهرتزی است. کرین ۶۵۹ همچون تراشه‌های بالا رده‌ی هواوی از ویژگی‌هایی نظیر یادگیری ماشین و هوشمندی در تشخیص رفتار کاربران بهره می‌گیرد.

هواوی از نسخه Fingerprint 4.0 برای سنسور اثر انگشت این گوشی بهره گرفته است که بنا بر ادعای کمپانی چینی، می‌تواند در ۰.۳ ثانیه اثر انگشت کاربر را شناسایی کند که سرعت فوق‌العاده بالایی محسوب می‌شود. به علاوه این سنسور اثر انگشت در بخش‌های مختلف گوشی کاربردهای مختلف پیدا می‌کند، مثلاً در حالت عکاسی سلفی می‌تواند به‌عنوان دکمه شاتر عمل کند یا موقع فعال شدن زنگ ساعت گوشی آن را خاموش کند.

هواوی اعلام کرده است که این گوشی هوشمند را با برچسب قیمت ۲۲۰ دلاری در ایران به فروش می‌رساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات