طراحی دفتر کار Lunatech Labs؛ آمستردام

پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
دفتر کار Lunatech در شهر آمستردام، توسط شرکت معماری و دکوراسیون داخلی Atelier Robidoux طراحی شده است.
تبلیغات

اطلاعات کلی

  • شرکت طراح: Atelier Robidoux
  • کارفرما: Lunatech
  • متراژ: ۶۰۰ متر مربع
  • سال: ۲۰۱۷
  • محل: آمستردام، هلند

Lunatech یک شرکت بین‌المللی فعال در زمینه‌ی فناوری اطلاعات است؛ دفتر این شرکت درحال‌رشد، در یک منطقه تجاری در شهر آمستردام واقع شده است. در حقیقت این دفتر کار در طبقه‌ی اول یک برج تجاری قرار دارد. مسئولین این شرکت نوپا به‌دقت محل شرکت را انتخاب کرده‌اند؛ یک پارک زیبا در مجاورت این ساختمان قرار دارد و دورنمایی وسیع از این پارک و منطقه‌ی شهری اطراف این برج، باعث می‌شود که در طی ساعات کاری چشم‌اندازی جالب و منحصربه‌فرد پیش روی کارمندان شرکت باشد.

طراحی دفتر کار Lunatech Labs

دو اتاق بزرگ برای برگزاری جلسات کاری، یک انبار، یک محیط کار بزرگ شامل ۳۶ میز و صندلی که چیدمان ثابتی دارند و یک فضای گسترده برای برگزاری سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی از جمله بخش‌های مختلف این دفتر کار هستند. علاوه بر این، قسمت دیگری از این دفتر کار طوری طراحی شده است که چیدمان انعطاف‌پذیر دارد؛ این قسمت شامل ۱۶ میز و صندلی می‌شود که برحسب شرایط، کارکنان می‌توانند محل و چیدمان میز و صندلی‌های آن را تغییر دهند.

طراحی دفتر کار Lunatech Labs

از دیواره‌های شیشه‌ای رنگی برای اتاق‌ جلسات استفاده شده است. در واقع با نصب این دیواره‌های شیشه‌ای، اتاق‌ جلسات از سایر بخش‌های دفتر جدا شده و یک محیط دنج و بی‌سروصدا ایجاد شده است. از دیگر نکات قابل توجه درباره‌ی طراحی داخلی اتاق جلسات می‌توان به کف‌پوش آبی‌رنگ، نمایشگر LED روی دیوار و گلدان‌های طبیعی بزرگ اشاره کرد. این دیواره‌های شیشه‌ای آبی‌ رنگ طوری طراحی و نصب شده‌اند که ارتفاع آن‌ها از ارتفاع سقف کوتاه‌تر است و از سقف و ستون‌های سفید اطراف‌ مجزا هستند.

طراحی دفتر کار Lunatech Labs

به دلیل وجود پنجره‌های بزرگ‌، بخشی از روشنایی دفتر کار از طریق نور طبیعی تأمین می‌شود. برای روشنایی این دفتر کار علاوه بر نور طبیعی، از لامپ‌های مهتابی LED استفاده شده است. لامپ‌های مهتابی LED نسبت به لامپ‌های مهتابی قدیمی مزیت‌های بسیاری دارند و استفاده از آن‌ها از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است.

طراحی دفتر کار Lunatech Labs
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات