باتری آیفون 10، 8 و 8 پلاس کمترین تأثیر را از سیستم مدیریت عملکرد اپل می‌پذیرد

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها حکایت از آن دارند که پرچم‌داران جدید اپل کمتر از سایر مدل‌های آیفون از سیستم مدیریت عملکرد تأثیر می‌پذیرند.
تبلیغات

گزارش‌ها حکایت از آن دارند که پرچم‌داران جدید اپل، شامل آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ از «سیستم مدیریت عملکرد متفاوتی» نسبت به مدل‌های قدیمی آیفون‌ بهره می‌برند؛ بنابراین فعال‌بودن قابلیت مدیریت عملکرد در این گوشی‌ها، کم‌تر از آیفون‌های دیگر محسوس خواهد بود. اپل پیش‌تر با به‌روزرسانی یکی از صفحات پشتیبانی وب‌سایت خود و اشاره به قابلیت‌های «سلامت باتری» در نسخه‌ی بتای iOS 11.3، تفاوت‌های موجود بین مدل‌های جدید و قدیمی آیفون را شرح داد. طبق اعلام کوپرتینونشین‌ها، آیفون ۱۰، ۸ و ۸ پلاس از سخت‌افزار پیشرفته‌تر و نرم‌افزاری با قابلیت پیش‌بینی بهتر انرژی مورد نیاز و عملکرد باتری بهره می‌برند.

آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ از سخت‌افزاری پیشرفته‌تر و نرم‌افزاری با قابلیت تخمین دقیق‌تر انرژی مورد نیاز عملکرد باتری جهت بیشینه‌سازی عملکرد کلی سیستم بهره می‌برند؛ بدین ترتیب، [مدل‌های جدید آیفون] به سیستم مدیریت عملکرد متفاوتی مجهز هستند که برای سیستم‌عامل iOS، امکان پیش‌بینی دقیق‌ و ممانعت از خاموش‌شدن ناگهانی را فراهم می‌کند. در نتیجه، تأثیر سیستم مدیریت عملکرد در آیفون ۸، ۸ پلاس و ‍۱۰ کم‌تر از مدل‌های دیگر به‌چشم می‌خورد؛ اما به‌تدریج و با گذر زمان، ظرفیت و نقطه‌ی اوج عملکرد باتری در تمام مدل‌های آیفون کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین تعویض باتری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

با وجود آنکه آیفون ۸، ۸ پلاس و ۱۰ در آینده کم‌تر از مدل‌های دیگر، تحت تأثیر سیستم مدیریت عملکرد قرار خواهند گرفت؛ اما اپل اذعان دارد ظرفیت باتری در تمامی مدل‌های آیفون با گذر زمان کاهش پیدا می‌کند و برای بازگرداندن عملکرد آیفون به بهترین حالت، باید باتری آن‌ را پس از مدتی تعویض کرد.

اگرچه اپل پیش‌‌تر اعلام کرده بود که در حال حاضر، قابلیت مدیریت عملکرد در گوشی‌های آیفون ۸، ۸ پلاس و ۱۰ نصب نیست؛ اما به‌روزرسانی امروز صفحه‌ی پشتیبانی وب‌سایت این شرکت، چگونگی تأثیرپذیری این گوشی‌ها از سیستم مدیریت عملکرد در آینده را به‌تصویر می‌کشد.

اپل در حال حاضر قابلیت‌های مربوط به سیستم مدیریت عملکرد را به گوشی‌های آیفون۶، آیفون ۶ پلاس، آیفون ۶ اس، آیفون اس‌ایی، آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اضافه کرده است و با انتشار نسخه‌ی بتای دوم iOS 11.3، کاربران با مراجعه به بخش جدید Battery Health در منوی تنظیمات، می‌توانند از تأثیر کاهش سرعت پردازنده بر عملکرد گوشی خود مطلع شوند.

با نصب iOS 11.3، تمامی قابلیت‌های مربوط به سیستم مدیریت عملکرد غیرفعال شده و تنها زمانی مجددا فعال می‌شوند که گوشی خاموشی ناگهانی را تجربه کند. کاربران همچنین قادر به غیرفعال‌سازی قابلیت یادشده پس از یک خاموشی ناگهانی خواهند بود؛ اما این قابلیت باید پس از هر خاموشی ناگهانی، مجددا توسط کاربر غیرفعال شود.

برای دستگاه‌هایی باتری فرسوده‌شده‌ی آن‌ها عامل اصلی بروز مشکل در عملکرد است، تعویض باتری، تمام این مشکلات را از میان برمی‌دارد. خاطرنشان می‌کنیم که اپل برنامه‌ی خود مبنی بر تعویض باتری با پرداخت ۲۹ دلار را تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات