بررسی هدفون 1MORE Triple Driver

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
هدفون درون گوشی Triple Driver محصول 1MORE، هدفونی بسیار خوش قیمت با عملکردی فوق‌العاده است.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

اگر جزو افرادی هستید که دنیای فناوری، به‌خصوص حوزه‌ی فوق‌العاده رقابتی گوشی‌های هوشمند را به‌صورت جدی دنبال می‌کنند، احتمالا شما نیز با ما هم‌نظر هستید که هدفون‌های شیائومی، عملکرد به‌مراتب بهتری نسبت به نمونه‌های موجود در جعبه‌ی گوشی‌های دیگر از خود به‌جای می‌گذارند؛ دلیل اصلی عملکرد دور از انتظار این هدفون‌ها، شرکت سازنده‌ی آن‌ها یعنی 1MORE است. این شرکت، پیش از اینکه هدفون‌هایی با برند 1MORE به بازار عرضه کند، به ساخت هدفون‌هایی برای شیائومی مشغول بود؛ اما چندی پیش، دو هدفون Quad Driver و Triple Dirver را با برند 1MORE به بازار عرضه کرد. پیش‌تر در زومیت به بررسی نسخه چهار درایور این هدفون پرداختیم و به این نتیجه رسیدیم که هدفون‌های Quad Driver، نسبت به قیمتشان توانایی رقابت با هدفون‌های به مراتب گران‌‌قیمت‌تری را دارند. حال فرصتی دست داد که به بررسی برادر کوچکتر Quad Driver با نام Triple Driver بپردازیم؛ هدفونی که نسبت به برادر بزرگ‌تر بسیار ارزان‌تر است. با بررسی زومیت همراه باشید تا عملکرد این هدفون‌های ۳ درایور را بسنجیم.

1More Triple Driver

هدفون توگوشی 1MORE Triple Driver E1001 توسط شرکت راندمان برای بررسی در اختیار زومیت قرار گرفته است. شما می‌توانید این هدفون را با قیمت ۴۲۰ هزار تومان از یکی از فروشگاه‌های دیجیکالا یا ایران‌هدفون خریداری کنید.

مشخصات 

مشخصات فنی هدفون  1More Triple Driver

نوع هدفون

داخل گوشی

وزن

۱۹ گرم

طول کابل

۱.۲۵ متر

نوع اتصال

جک ۳.۵ میلی‌متری با روکش طلا

رنج فرکانس

۲۰ هرتز تا ۴۰ هزار هرتز

امپدانس

۳۲ اهم

حساسیت

۹۹ دسی‌بل

بسته‌بندی کالا، همواره نخستین تجربه‌ی مصرف‌کننده از کالای خریداری‌شده را شکل می‌دهد و هر چقدر که بسته‌بندی کالا، جذاب‌تر و گیراتر باشد، حس اولیه‌ی بهتری را به کاربر القاء می‌کند. در سال‌های اخیر، بسیاری از سازندگان ابزارها و دستگاه‌های الکترونیکی سعی کرده‌اند تا بسته‌بندی‌های جذابی را برای کالای خود طراحی کنند و با قرار دادن وسایل اضافه، به نوعی خریدار را نسبت به پول پرداخت شده، راضی نگاه دارند. در این میان، هدفون‌ها در زمره‌ی کالاهایی قرار می‌گیرند که اکثرا وسایل جانبی زیادی درون جعبه‌ی خود دارند. از سَری‌های مختلف گرفته تا کیف قابل حمل، تمام این اقلام دیگر به وسایل جانبی معمول درون جعبه‌های هدفون‌ها تبدیل شده‌اند. 1MORE نیز با علم به این موضوع و دقیقا مانند هدفون گران‌تر خود یعنی Quad Driver، ضمن طراحی یک بسته‌بندی شکیل و جذاب، لوازم جانبی متعددی را درون جعبه‌ی این هدفون قرار داده است.

1More Triple Driver

یک کیف قابل حمل برای هدفون‌های جدیدتان، یک آداپتور برای استفاده از Triple Driver در هواپیما، یک گیره برای وصل کردن هدفون به یقه‌ی لباس و ۹ جفت سَری با اندازه‌های مختلف (سه جفت از آنها از جنس فوم هستند) به علاوه‌ی سَری‌های پیش‌فرض روی هدفون، درون جعبه‌ی Triple Driver قرار دارند و همگی در یک بسته‌بندی بسیار زیبا ارائه می‌شوند تا از همان ابتدا، هدفون‌های Triple Driver حس یک کالای لوکس را به شما القاء کنند.

طراحی

از لحاظ طراحی، 1MORE برای طراحی هدفون‌های Triple Driver کار دشواری را در پیش داشته است؛ زیرا علاوه‌بر تعبیه‌ی سه درایور درون هر کدام از گوشی‌‌ها، باید زبان طراحی توگوشی هدفون و ابعاد کوچک آن را نیز حفظ می‌کرد. خوشبختانه 1MORE در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است؛ به‌طوری که با وجود بهره‌گیری هرکدام از گوشی از سه درایور جهت تولید فرکانسی خاص، ابعاد کلی هدفون نیز چندان بزرگ به نظر نمی‌رسند. جنس این هدفون‌ها، از آلومنیوم است و به همین دلیل حس یک کالای لوکس را به کاربر القاء می‌کنند و همچنین محل ورود هدفون به درون گوش، به‌صورت مایل طراحی شده است تا راحت‌تر درون گوش قرار بگیرند و از گوش نیافتند.

1More Triple Driver

ترکیب رنگ طلایی و مشکی، جلوه‌ی بسیار زیبایی به هدفون Triple Driver داده است؛ به‌طوری که ظاهر آن، به‌راحتی نظر افراد مشکل‌پسند را نیز به‌خود جلب می‌کند. کابل این هدفون، از دو جنس مختلف ساخته شده است؛ بدین ترتیب که از محل جک ۳.۵ میلی‌متری تا محل جدا شدن گوشی‌های هدفون، کابلی مقاوم از جنس پارچه به‌کار رفته؛ اما بخش بالایی سیم که به سَری‌های هدفون متصل می‌شود، پلاستیکی است. 1MORE روی سیم این هدفون، یک ریموت نیز تعبیه کرده است که یکی از نکات بسیار خوب در رابطه با این ریموت، سازگاری آن با دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و iOS است. این ریموت، دارای سه دکمه است که عملکردهای معمول مانند آغاز / متوقف کردن پخش موسیقی، کم و زیاد کردن حجم صدا، رفتن به آهنگ بعدی و قبلی و پاسخ به تماس‌ها را انجام می‌دهند. شاید تنها ایرادی را که می‌توان به ظاهر Triple Driver گرفت، جنس ریموت آن است. بر خلاف هدفون Quad Driver که ریموت آن، آلومینومی بود، ریموت برادر کوچک‌تر، از جنس پلاستیک است که حس خوبی را به کاربر ارائه نمی‌کند.

عملکرد

Triple Driver برای تولید صدایی فوق‌العاده‌، از سه درایور، شامل یک درایور پویا و دو ‌Balanced Armature، بهره می‌برد، این درایورها در آزمایش‌های ما، موفق به تولید صداهای فوق‌العاده‌ای شدند؛ خاطرنشان می‌کنیم که درایورهای Balanced Armature وظیفه‌ی تولید صدای دقیق و شفاف را دارند و از طرف دیگر، درایور پویا، وظیفه تولید بیس را بر عهده دارد. بی‌شک یافتن هدفونی با درایورها و قیمت مناسب بسیار دشوار است؛ زیرا معمولا هدفون‌هایی که دارای این تعداد درایور هستند، قیمت‌ بسیار بالایی دارند و مناسب خوره‌های صدا (ترجمه عبارت Audiophile) هستند که حاضرند برای هدفون‌های خود رقم‌های بسیار بالایی بپردازند؛ اما تعداد درایورهای زیاد به منزله‌ی خوب بودن صدا نیست و حتی ممکن است هدفون‌هایی با تعداد درایورهای بالا پیدا کنید که صدای بسیار ضعیفی تولید کنند. با این حال، 1MORE با هدفون Triple Driver خود نشان داد که در بازه‌ی قیمتی خود، توانایی تولید صدای بسیار خوبی را دارد.

1More Triple Driver

کسانی که صدا را به صورت جدی دنبال می‌کنند،‌ هدفون‌هایی را ترجیح می‌دهند که صدا را به اصلی‌ترین شکل ممکن خود تولید کند؛ زیرا اعتقاد دارند دستکاری مصنوعی در صدا (بالا بردن بیس به صورت مصنوعی یا دستکاری زیاد اکولایزر) باعث می‌شود تا شما نتوانید آنچه را بشنوید که نوازنده و هنرمند نواخته‌اند. به همین دلیل است که اکثر هدفون‌های بسیار گران‌قیمت، صدایی یکنواخت، ساده و فوق‌العاده دقیق دارند و معمولا ممکن است برای کاربران عادی، خوشایند نباشند و چه بسا که یک کاربر عادی، هدفونی با بیس مصنوعی و قیمت پایین را به یک هدفون فوق‌العاده دقیق با قیمتی بالاتر از ۱۰۰۰ دلار، ترجیح دهد.

بازار هدف 1MORE با هدفون Triple Driver، کسانی بوده است که خود را خوره‌ی صدا می‌دانند؛ اما در عین حال قصد ندارند هزینه‌ی بالایی را صرف خرید یک هدفون کنند و می‌توان گفت که 1MORE تا حد بسیار زیادی در این کار موفق بوده است. با اینکه هدفون‌های Triple Driver نسبت به رقیبان به مراتب گران‌‌قیمت‌تر خود، تمرکز بیشتری روی بیس دارند و ممکن است بیس آن‌ها برای خوره‌های صدا بیش از اندازه به‌نظر برسد؛ اما این مساله باعث نشده است که در فرکانس‌های Mid و High شاهد عملکرد ضعیفی باشیم.

برای آزمایش فرکانس‌های Low، ما از آهنگ I Against I - Massiv Attack feat. Mos Def استفاده کردیم. آهنگی که از ابتدا تا انتها، دارای بیس فوق‌العاده قوی بود و در تمام این مدت، هدفون Triple Driver به خوبی توانست از عهده‌ی تولید بیس این آهنگ،‌ بر بیاید. برای آزمایش فرکانس‌های Mid، ما آهنگ Snow از Angus & julia Stones را امتحان کردیم که باز هم هدفون Triple Driver موفق شد به‌خوبی صدای دو خواننده را از هم تفکیک کند. برای آزمایش فرکانس‌های High نیز، ما آهنگ Welcome to the Jungle از Guns N' Roses را مورد آزمایش قرار دادیم که باز هم Triple Driver در تفکیک کردن تمامی آلات موسیقی، عملکرد بسیار موفقی داشت.

1More Triple Driver

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار جالب هدفون Triple Driver، نحوه‌ی ایزوله کردن صدای محیط بود. با اینکه هدفون‌های یادشده به هیچ‌وجه از فناوری Noise Cancellation استفاده نمی‌کنند؛ اما به دلیل نحوه‌ی قرارگیری آن‌ها در گوش کاربر،‌ تا حد بسیار زیادی می‌توانند صدای محیط را بلوکه کنند.

جمع‌بندی

شرکت 1MORE، نشان داد که برای صدا، اهمیت خاصی قائل است و قصد دارد تا آنجا که می‌تواند، صدای فوق‌العاده‌ای برای علاقه‌مندان به صدا تولید کند. آن‌ها با هدفون Quad Driver نشان دادند که یک هدفون با چهار درایور، می‌تواند قیمت بسیار کمتری نسبت به رقبا داشته باشد و کماکان صدایی فوق‌العاده را تولید کند؛ اما این بار چینی‌ها نشان دادند که برای تولید صدایی فوق‌العاده، نیاز به صرف هزینه‌ی زیادی نیست. هدفون Triple Driver، با اینکه کمی در تولید صدای کاملا طبیعی و خوشایند علاقه‌مندان به صدا (نسبت به هدفون‌های فوق‌العاده گران‌قیمت مشابه) کمی کم می‌آورد و تمرکز بیشتری روی بیس دارد؛ اما نسبت به قیمتی که دارد، به راحتی هدفون‌های هم‌رده‌ی خود را جا می‌گذارد. 1MORE با هدفون‌ها Triple Driver نشان داد که لازم نیست هزینه بسیار زیادی بکنید تا صدایی بسیار خوب را بشنوید.

نکات مثبت

  • عملکرد عالی
  • قیمت بسیار مناسب در مقایسه با سایر هدفون‌های سه درایور
  • لوازم جانبی متعدد موجود در بسته‌بندی
  • سازگاری با iOS و اندروید

نکات منفی

  • کیفیت ساخت پایین‌تر نسبت به هدفون Quad Driver
  • صدای بیس مصنوعی ناخوشایند برای خوره‌های صدا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات