سقوط آزاد ارزش بیت کوین به زیر ۷۰۰۰ دلار

سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
سقوط آزاد ارزش بیت‌کوین همچنان ادامه دارد؛ به‌طوری‌که ارزش این پول رمزنگاری شده در حال حاضر زیر ۷ هزار دلار است و در ۲۴ ساعت اخیر حتی به زیر ۶ هزار دلار نیز سقوط کرد.
تبلیغات

ارزش بیت‌کوین امروز به پایین‌ترین حد خود در طول سه ماه اخیر رسید؛ به‌طوری‌که باارزش‌ترین پول رمزنگاری شده‌ی جهان در حال حاضر ارزشی نزدیک به ۶۵۰۰ دلار دارد و در طول ۲۴ ساعت اخیر شاهد کاهش ارزش این پول به کمتر از ۶۰۰۰ دلار بودیم. از جمله‌ی عده دلایل کاهش ارزش بیت‌کوین باید به قوانین جدید رگولاتوری برای خرید بیت‌کوین با استفاده از کارت‌های اعتباری دو بانک معتبر آمریکایی و انگلیسی اشاره کرد.

ارزش بیت‌کوین در طول سال ۲۰۱۷ با افزایشی ۱۳۰۰ درصدی همراه شده بود؛ ولی در طول چند هفته‌ی اخیر و پس از آغاز سال نوی میلادی، بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. با احتساب قیمت ۶۵۰۰ دلار برای هر بیت‌کوین، ارزش بازار آن نزدیک به ۱۱۰ میلیارد دلار است که کاهش بسیار قابل ملاحظه‌ای در مقایسه با چند ماه پیش نشان می‌دهد. البته این اولین باری نیست که بیت‌کوین شاهد چنین کاهشی بوده است؛ این پول رمزنگاری شده پس از افزایشی برق‌آسا نسبت به معیارهای سال‌های اول، در سال ۲۰۱۳ سقوطی قابل ملاحظه را تجربه کرد.

مایلز ایکرز، تحلیل‌گر ارشد Centtrip، پیش‌بینی کرده است که ارزش هر بیت‌کوین حتی به مرز ۵۰۰۰ دلار نیز کاهش خواهد یافت. البته افول ارزهای دیجیتال تنها مربوط به بیت‌کوین نیست و سایر ارزها نیز کاهش ارزش را تجربه می‌‌کنند که اغلب شامل کاهشی دورقمی است. برای مثال می‌توان به اتریوم اشاره کرد که ارزش آن با کاشی بیش از ۲۰ درصد، به کمتر از ۶۳۰ دلار رسیده است.

پس از آنکه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نظیر جی‌پی‌مورگان و سیتی‌گروپ خرید بیت‌کوین از طریق کارت‌های اعتباری خود را ممنوع کردند، بانک لویدز نیز به جمع ممنوع‌کنندگان خرید بیت‌کوین پیوست. هندوستان نیز امروز اعلام کرد که در پی آن است تا انجام پرداخت از طریق بیت‌کوین را در سیستم مالی خود ممنوع کند و به وضع قوانین در این مورد بپردازد.

علاوه بر کاهش ارزش بیت‌کوین در هفته‌های اخیر، صرافی‌های این پول رمزنگاری شده نیز مورد دستبرد واقع شدند و برای مثال یک صرافی ژاپنی با هک شدن، بیش از ۵۳۲.۹ میلیون دلار از دارایی‌های بیت‌کوین خود را از دست داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات