نگاه نزدیک زومیت به نوکیا 8 سیروکو

سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
مطالعه 4 دقیقه
نوکیا ۸ سیروکو را باید سرآمد گوشی‌های هوشمندی خواند که اچ‌ام‌دی گلوبال در جریان کنفرانس خود طی MWC 2018 رونمایی کرد. با نگاه نزدیک زومیت به نوکیا ۸ سیروکو همراه باشید.
تبلیغات

نوکیا در جریان کنفرانس خود در خلال برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا، گوشی‌های هوشمند متعددی رونمایی کرد که در میان آن‌ها باید به نوکیا ۸ سیروکو اشاره کرد که پرچم‌دار جدید نوکیا لقب گرفته است. هرچند نوکیا ۸ سیروکو و نوکیا ۸ از نظر اسمی اشتراکاتی با هم دارند؛ اما از نظر مشخصات ظاهری و سخت‌افزاری بسیار متفاوت از هم هستند. 

پیش از مطالعه‌ی نگاه نزدیک زومیت به پرچم‌دار جدید نوکیا، شما را به تماشای ویدیوی اولین تجربه‌ی کاری خود با این گوشی دعوت می‌کنیم.

شاید بتوان نقطه‌ی اشتراک نوکیا ۸ و نوکیا ۸ سیروکو را تنها در استفاده از اسنپدراگون ۸۳۵، حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و نام نوکیا ۸ خواند و این سه ویژگی تنها نقاط اشتراک دو گوشی نوکیا هستند که از نامی تقریبا مشترک استفاده می‌کنند. در نوکیا ۸ سیروکو دیگر خبری از نمایشگر ال‌سی‌دی نیست و نمایشگری از نوع پی‌امولد ساخت ال‌جی با سایز ۵.۵ اینچی و رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۱,۴۴۰ پیکسل جایگزین آن شده است. این نمایشگر ۵.۵ اینچی همچون  صفحه نمایش گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۹ در لبه‌ها از خمیدگی بهره می‌برد. نسبت تصویر این نمایشگر ۱۶ به ۹ است و در مقایسه با پرچم‌داران رده بالای بازار بدنه‌ای عریض‌تر دارد.

نوکیا 8 سیروکو / Nokia 8 sirocco

از دیگر تفاوت‌های نوکیا ۸ سیروکو با نوکیا ۸ باید به پشتیبانی از شارژ بی‌سیم در نسخه‌ی جدید، مقاومت در برابر نفوذ آب با گواهی IP67 و دوربین دوگانه جدیدی اشاره کرد که از یک لنز تله‌فوتو با زوم اپتیکال دو برابر بهره می‌برد. سنسورهای مورد استفاده در دوربین دوگانه نوکیا ۸ سیروکو ۱۲ مگاپیکسل هستند؛ ولی اندازه‌ی پیکسل در سنسوری که از وجود لنز واید بهره می‌برد ۱.۴ میکرومتر و سنسوری که از لنز تله‌فوتو بهره می‌برد یک میکرومتر است.

نوکیا 8 سیروکو / Nokia 8 sirocco

نوکیا ۸ سیروکو از بدنه‌ای شیشه‌ای بهره می‌برد. این بدنه‌‌ی شیشه‌ای همان گوریلا گلس ۵ است که پنل پشت و جلوی گوشی را پوشش می‌دهد. این دو پنل با استفاده از فریمی از جنس استیل به همدیگر متصل شده‌اند. نوکیا مدعی است که مقاومت فریم استیل ۲.۵ برابر بیشتر از آلومینیوم سری ۶۰۰۰ است. استفاده از بدنه‌ی شیشه‌ای باعث می‌شود این گوشی جاذب حداکثری اثر انگشت باشد؛ به‌طوری‌که این موضوع در نسخه‌ی مشکی رنگ کاملا آزاردهنده است.

نوکیا 8 سیروکو / Nokia 8 sirocco

یکی دیگر از مشکلات نوکیا ۸ سیروکو، قابلیت Palm Rejection است. با توجه به اینکه نوکیا ۸ سیروکو از وجود لبه‌های خمیده بهره می‌برد، زمانی که گوشی را در دست می‌گیرید، به ناگاه نمایشگر در برابر لمس غیر فعال می‌شود که نتیجه‌ی فعال شدن ویژگی Palm Rejection است. Palm Rejection بدین منظور تعبیه شده تا گوشی با تشخیص قرارگیری در دست کاربر، از لمس ناخواسته‌ی لبه‌ها جلوگیری کند.

نوکیا 8 سیروکو / Nokia 8 sirocco

طراحی نوکیا ۸ سیروکو علاوه بر خمیده شدن لبه‌ها شاهد کاهش لبه‌های بالا و پایین گوشی است که در مقایسه با نوکیا ۸ بهبود پیدا کرده است. در نتیجه‌ی کاهش ضخامت حاشیه‌ها در پنل جلو و عقب، نسبت مساحت نمایشگر به پنل جلوی گوشی ۸۱.۱. درصد است. در مجموع می‌توان چنین نتیجه گرفت که طراحی نوکیا ۸ سیروکو در مقایسه با نسل پیشین بسیار بهتر شده است. در پنل پشتی شاهد قرار گیری ماژول دوربین دوگانه هستیم که کاملا به لبه‌ی بالای گوشی چسبیده است و بیرون‌زدگی ملموسی دارد. کمی پایین‌تر از دوربین، سنسور اثر انگشت قرار دارد. یکی دیگر از تغییرات در نوکیا ۸ سیروکو حذف جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری از این گوشی هوشمند است.

نوکیا 8 سیروکو / Nokia 8 sirocco

هرچند کیفیت ساخت نوکیا ۸ سیروکو بسیار بالا و قابل قبول است، اما به جا ماندن اثر انگشت روی این گوشی هوشمند می‌تواند برای کاربرانی که به این موضوع حساسیت دارند، آزاردهنده باشد. از سوی دیگر باید به کیفیت قابل قبول نمایشگر مورد استفاده اشاره کرد که مصرف باتری نسبتا کمتری به ارمغان آورده است.

نوکیا 8 سیروکو / Nokia 8 sirocco
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات