گلکسی نوت 9 به بیکسبی 2.0 مجهز می‌شود

سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بیکسبی ۲ روی گلکسی نوت ۹ ارائه شده است.
تبلیغات

دی‌جی کوه، مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ، استفاده از نسخه‌ی دوم بیکسبی در گلکسی نوت ۹ را اعلام کرد. سامسونگ اولین بار چهار ماه پیش در کنفرانس توسعه‌دهندگان در سان‌فرانسیسکو، از بیکسبی ۲ سخن به میان آورد و عنوان کرد که پلتفرم این دستیار صوتی دستخوش بازطراحی اساسی خواهد شد و آن‌ها قصد دارند دستیار دیجیتال ساده‌ی خود را به ابزاری هوشمند تبدیل کنند.

دی‌جی کوه در کنفرانس خبری در حاشیه‌ی نمایشگاه MWC 2018 در بارسلونا اظهار داشت که آن‌ها در حال حاضر نسخه‌ی بتای بیکسبی ۲ را آماده کرده‌اند و به کمک ۸۰۰ تستر در حال آزمودن آن هستند. کوه گفت با در نظر گرفتن سرعت فعلی توسعه‌ی این نرم‌افزار، احتمالا بتوانند در گلکسی نوت ۹ از آن استفاده کنند.

به گفته‌ی کوه، بیکسبی ۲ به کاربران کمک می‌کند تا گستره‌ی عظیم‌تری از قابلیت‌های دستیار صوتی را تجربه کنند و این پلتفرم با تمرکز بر گسترش اکوسیستم خود وارد صنعت می‌شود. وی در توضیح این مطلب گفت سامسونگ در بیکسبی ۱ به دلیل شتاب در ارائه به بازار موفق به گسترش اکوسیستم نشد؛ اما آن‌ها در بیکسبی ۲ به شدت بر این مسئله تأکید دارند. کوه در مصاحبه‌ی خود جزئیات بیشتری در مورد گلکسی اس ۹ فاش نکرد.

بیکسبی

اوی سوک چونگ، معاون اجرایی و سرپرست تیم نرم‌افزار و هوش مصنوعی سامسونگ نیز در این مصاحبه از توسعه‌ی فناوری تشخیص صدا برای بیکسبی ۲ خبر داد و گفت به کمک این فناوری زمانی که چند کاربر وجود دارد، بیکسبی قابلیت تشخیص صدای افراد مختلف را خواهد داشت. چونگ گفت: «هدف نهایی ما این است که بیکسبی همه جا حاضر باشد.»

گزارش‌های قبلی از قابلیت ارسال فرمان‌های صوتی متوالی و بدون نیاز به گفتن عبارت Hi Bixby قبل از هر فرمان خبر داده بودند. اگر تمام گزارش‌های موجود در مورد بیکسبی ۲ صحیح باشند، با یک دستیار دیجیتال فوق‌العاده روبه‌رو خواهیم شد که برتری‌های زیادی نسبت به رقبا دارد.

سامسونگ به‌تدریج دستیار صوتی اختصاصی خود را برای سایر محصولات نیز آماده می‌کند و پیش‌تر وعده‌ی ارائه‌ی تلویزیون و بلندگوی مجهز به بیکسبی را نیز داده است. بنابراین، احتمال دارد این محصولات با بیکسبی ۲ ارائه شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات