گلکسی اس 9 در برابر گلکسی اس 8؛ چه چیز تغییر کرده است؟

یک‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ در رویداد اختصاصی «آنپکد» از گوشی گلکسی اس ۹ رونمایی کرد. در ادامه، مشخصات این مدل را با گلکسی اس ۸ مقایسه خواهیم کرد.
تبلیغات

پرچم‌دار جدید سامسونگ با نام گلکسی اس ۹ امروز در MWC 2018 معرفی شد و از تاریخ ۲۵ اسفند در بازارهای مختلف عرضه خواهد شد. نسل جدید پرچم‌داران سری گلکسی اس به نمایشگر ۵.۸ اینچی با رزولوشن +QHD مجهز شده است و با ۴ گیگابایت رم ارائه خواهد شد؛ این مدل در یک نسخه با ۶۴ گیگابایت حافظه در دسترس قرار خواهد گرفت و با استفاده از کارت حافظه میکرو اس‌دی، می‌توانید فضای ذخیره‌سازی بیشتری در اختیار داشته باشید. 

جانشین گلکسی اس ۸ به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دهانه لنز متغیر مجهز شده است و می‌تواند ویدیوی اسلوموشن ۹۶۰ فریم بر ثانیه با رزولوشن 720p ثبت کند؛ ثبت ویدیو صحنه آهسته با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن بالاتر 1080p ممکن است. برای دوربین سلفی، سنسور ۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار در حاشیه‌ی بالای نمایشگر قرار دارد. گوشی جدید سامسونگ از باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند و در حال‌ حاضر نمی‌دانیم شارژدهی گوشی تا چه اندازه ارتقاء پیدا کرده است.

پرچم‌دار ۲۰۱۸ سامسونگ از قابلیتی با نام AR Emoji بهره می‌گیرد که پاسخ سامسونگ به انیموجی آیفون ۱۰ اپل است؛ این قابلیت، به اموجی‌ها جان می‌بخشد و کمک می‎کند تا شکلک‌های متحرک ایجاد کنید. بیکسبی ویژن نیز دستخوش تغییر شده است و عملکرد بهتری نسبت به نسل قبل ارائه خواهد داد؛ از جمله اینکه نسخه جدید بیکسبی ویژن، می‌تواند جملات را بدون نیاز به ثبت تصاویر، ترجمه کند یا عملکرد بهتری در پیشنهاد مکان‌های اطراف شما خواهد داشت. 

گلکسی اس ۹ در چهار رنگ مشکی، بنفش، آبی مرجانی و خاکستری به بازار عرضه خواهد شد؛ ولی هنوز قیمت آن اعلام نشده است. پیش‌فروش پرچم‌دار جدید سامسونگ از امروز آغاز خواهد شد. باید توجه داشت که در ایالات متحده، نسخه‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام عرضه خواهند شد و سایر مدل‌ها با پردازنده اکسینوس ۹۸۱۰ ارائه می‌شوند. مشخصات این گوشی را می‌توانید با همتای ۲۰۱۷ آن، یعنی گلکسی اس ۸ در ادامه مقایسه کنید:

مقایسه گلکسی اس ۹ با گلکسی اس ۸

مشخصات / مدل

گلکسی اس ۹ 

گلکسی اس ۸ 

نمایشگر

WQHD+/"۵.۸

WQHD+/"۵.۸

پردازنده

اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام (چین و آمریکا) / اکسینوس ۹۸۱۰ سامسونگ (نسخه جهانی)

اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام / اکسینوس ۸۸۹۵ سامسونگ (نسخه جهانی)

حافظه‌ی رم

چهار گیگابایت

چهار گیگابایت

حافظه داخلی

۶۴ گیگابایت

۶۴ گیگابایت

دوربین اصلی

تکی؛ ۱۲ مگاپیکسلی با F1.5 / فیلم‌برداری اسلوموشن با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۷۲۰p HD

تکی؛ ۱۲ مگاپیکسلی با F1.7 / فیلم‌برداری اسلوموشن با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۷۲۰p HD 

دوربین سلفی

۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار

۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار

باتری

۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

دستیار صوتی بیکسبی

دارد؛ امکان فراخوانی از طریق صوت یا کلید فیزیکی بیکسبی

حسگر اثرانگشت

دارد

دارد

اسکنر عنبیه

دارد

دارد

پشتیبانی از داک DeX

دارد؛ نسخه جدید

دارد

ضخامت

۸.۴ میلی‌متر

۸.۰ میلی‌متر

سیستم‌عامل

اندروید اوریو ۸.۰

اندروید نوقا ۷.۰؛ به اندروید اوریو به‏‌روز شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات