سونی سه گوشی جدید را در نمایشگاه MWC 2018 معرفی می‌کند

جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
براساس پست منتشر شده توسط شعبه آفریقا سونی موبایل، این شرکت از سه گوشی جدید در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

سونی در اوایل سال جاری میلادی، به‌صورت رسمی از سه گوشی اکسپریا ایکس ای ۲ (Xperia XA2)، اکسپریا ایکس ای ۲ اولترا (Xperia XA2 Ultra) و اکسپریا ال ۲ (Xperia L2) رونمایی کرد. با این‎حال، انتظار می‌رود گوشی‌های بیشتری توسط این شرکت ژاپنی ارائه شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به اکسپریا ایکس‌زد ۲ و اکسپریا ایکس‌زد ۲ کامپکت اشاره دارد؛ این دو مدل تا چند روز آینده در نمایشگاه MWC 2018 به‌صورت رسمی معرفی خواهند شد.

با این‌حال، به‌نظر می‌رسد واحد گوشی‌های هوشمند سونی به دنبال عرضه‌ی محصولات بیشتری است. حساب رسمی سونی موبایل در آفریقای جنوبی، علاقه‌مندان را به تماشای معرفی «سه گوشی هیجان‌انگیز جدید از سری اکسپریا» دعوت کرده است. در حال‌حاضر، مشخص نیست سونی موبایل از چه مدل دیگری رونمایی خواهد کرد؛ زیرا نمی‌دانیم این شرکت ژاپنی به دنبال ارائه یک گوشی میان‌رده است یا تصمیم دارد تا پرچم‌دار دیگری را به همراه اکسپریا ایکس‌زد ۲ و اکسپریا ایکس‌زد ۲ کامپکت رونمایی کند.

اکسپریا ایکس زد ۲ / Xperia XZ2

تصویر فاش شده از گوشی پرچم‌دار اکسپریا ایکس‌زد 2 سونی

پیش‌تر به عرضه‌ی اکسپریا ایکس‌زد پرو (یا ایکس‌زد ۲ پرو) با صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی اولد با رزولوشن 4K اشاره شده بود؛ ضمن اینکه گمان می‌رفت پرچم‌داران سونی به دوربین دوگانه مجهز شده‌ باشند. با این‌حال، مشخصات فاش شده از اکسپریا ایکس‌زد ۲ به این موضوع اشاره دارد که جانشین ایکس‌زد وان فاقد دوربین دوگانه است؛ هرچند، نمایشگری کشیده با نسبت تصویر ‍۱۸:۹ اختیار کرده و حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش آن باریک‌تر شده است.

پرچم‌دار جدید سونی، نمایشگری ۵.۷ اینچی با رزولوشن Full HD+ خواهد داشت؛ مدل کوچک‌تر آن نیز برخلاف دیگر محصولات از سری «کامپکت» به نمایشگر ۵.۰ اینچی مجهز شده است. سونی هر دو گوشی را با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام و چهار گیگابایت رم ارائه خواهد داد؛ با این‌حال، برخی از قابلیت‌ها به مدل بزرگ‌تر اختصاص خواهد داشت. از جمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان به قابلیت مخصوصی برای پخش موسیقی اشاره کرد که متناسب با آهنگ، نحوه‌ی ارتعاش گوشی تغییر پیدا می‌کند.

شایعه شده است که جانشین اکسپریا ایکس‌زد وان با قیمت ۹۹۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد و برای خرید مدل ۵.۰ اینچی، باید ۷۵۰ دلار هزینه کنید! زمان عرضه‌ی هر دو گوشی، ۶ مارس (‍۱۵ اسفند) اعلام شده است.

تصاویری که از جانشین اکسپریا ایکس‌زد وان و ایکس‌زد وان کامپکت به‌دست آمده است، تأیید می‌کند گوشی‌های جدید سونی به حسگر اثرانگشت در پنل پشتی مجهز خواهند بود؛ در نسل قبل، سنسور اثر انگشت با دکمه‌ی پاور ادغام شده بود و سونی به دلایلی نمی‌توانست پرچم‌دارانش را با حسگر اثر انگشت فعال در ایالات متحده عرضه کند. با این‌حال، گوشی‌های اکسپریا ایکس ای ۲، اکسپریا ایکس ای ۲ اولترا و اکسپریا ال ۲ با حسگر اثر انگشت فعال ارائه می‌شوند.

سونی برای گوشی‌های جدیدش از زبان طراحی «میرای» استفاده کرده است؛ با توجه به تصاویر فاش شده، گوشی جدید سونی با پنل پشتی از جنس شیشه ارائه خواهد شد. ضمن اینکه دکمه‌ی فیزیکی دوربین از لبه‌ی سمت راست گوشی حذف نشده است. شرکت ژاپنی، هنوز گوشی با صفحه‌نمایش ‍۱۸:۹ عرضه نکرده است و همان‌طور که گفته شد، ایکس‌زد ۲ و ایکس‌زد ۲ کامپکت اولین محصولات سونی با چنین نمایشگری خواهند بود.

هیچ‌یک از جانشین‌های اکسپریا ایکس‌زد ‍۱ و ایکس‌زد ‍۱ کامپکت از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری استفاده نمی‌کنند؛ سونی، جک صدا را از گوشی حذف کرده است و برای پخش موسیقی از طریق هدفون، باید از هندزفری‌های بی‌سیم استفاده کرده یا هدفون‌هایی را سازگار با اتصال یواس‌بی تایپ سی خریداری کنید. باید دید تغییراتی که سونی در گوشی‌های جدید خود اعمال می‌کند، تا چه اندازه محصولات این شرکت را به انتظارات کاربران نزدیک خواهد کرد؛ ژاپنی‌ها در طی چند سال اخیر نسبت به تغییرات رایج در بازار گوشی‌های هوشمند، ایستادگی کرده‌اند؛ اما عرضه‌ی اکسپریا ایکس‌زد ۲ و اکسپریا ایکس‌زد ۲ کامپکت با طراحی جدید، می‌تواند به این روند خاتمه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات