تبلت هواوی MediaPad M5 10 به نمایش گذاشته شد

جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدل ۱۰ اینچی تبلت‌ MediaPad M5 هواوی در تصاویر جدید، فاش شده است؛ این تصاویر رندری، طراحی نهایی این تبلت را به نمایش می‌گذارد.
تبلیغات

رولند کوانت، افشاگر معروف توئیتر تصاویری جدیدی را از تبلت MediaPad M5 10 و MediaPad M5 10 Pro منتشر کرده است. این منبع، مدتی پیش اعلام کرده بود که سری تبلت‌های مدیاپد M5 هواوی در سه مدل عرضه خواهد شد؛ انتظار داریم از این خانواده، دو مدل ۱۰ اینچی و یک مدل با صفحه‌نمایش ۸ اینچی معرفی شود. مدل‌های ۱۰ اینچی سری MediaPad M5 از نظر طراحی، کاملاً مشابه خواهند بود؛ به همین جهت، تنها یک دستگاه در تصاویر جدید به نمایش گذاشته شده است. بعید نیست مدل کوچک‌تر یعنی MediaPad M5 8 نیز از نظر طراحی تا حدودی به مدل‌های ۱۰ اینچی شباهت داشته باشد؛ البته ابعاد کوچک‌تری خواهد داشت.

هواوی مدیاپد M5

جنس بدنه تبلت‌های جدید هواوی از فلز خواهد بود؛ ضمن اینکه MediaPad M5 10 و MediaPad M5 10 Pro با چهار گیگابایت رم به بازار عرضه خواهند شد؛ مدل اول از ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند و مدل «پرو» نیز با ۶۴ گیگابایت حافظه ارائه خواهد شد. رزولوشن نمایشگر هر دو تبلت مشابه بوده و ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل اعلام شده است. دوربین اصلی نیز در سمت چپ پنل پشتی، جای می‌گیرد؛ ظاهراً دوربین بزرگ خواهد بود و همین موضوع باعث شده است تا طراحی MediaPad M5 10 تحت‌تأثیر قرار بگیرد.

در پنل جلوی تبلت، لوگوی شرکت هواوی به همراه حسگر اثرانگشت جای گرفته است؛ سنسور اثرانگشت با دکمه‌ی Home ادغام شده است و برای احراز هویت خود، تنها کافی است این دکمه‌ را لمس کنید. حاشیه‌های اطراف نمایشگر تبلت ۱۰ اینچی جدید هواوی، کاملاً باریک نیست؛ با این‌حال، ضخامت چندانی نیز ندارد. در تصاویری که توسط رولند کوانت ارائه شده است، تنها تبلت جلب‌توجه نمی‌کند؛ بلکه قاب رسمی Keyboard Folio نیز به چشم می‌خورد.

هواوی مدیاپد M5

آن‌طور که پیداست، مدل پرو MediaPad M5 10 با اسم‌رمز Cameron Pro و نسخه استاندارد نیز با کدنام Cameron شناخته می‌شود. هواوی نسخه «پرو» را تنها با پشتیبانی از وای‌فای و LTE ارائه می‌دهد؛ به عبارت بهتر، خبری از نسخه پایه با پشتیبانی از وای‌فای نیست؛ این تبلت ۱۰ اینچی، ۵۲۰ یورو در اروپا قیمت‌گذاری خواهد شد. MediaPad M5 10 نیز در دو مدل با پشتیبانی از وای‌فای و وای‌فای / سیم‌کارت ارائه خواهد شد و ۴۲۰ یورو، قیمت دارد. تمامی تبلت‌های جدید هواوی از که از سری MediaPad M5  معرفی خواهند شد، سیستم‌عامل اندروید اوریو ۸.۰ را اجرا می‌کنند؛ ضمن اینکه رام EMUI 8.0 برای آن‌ها درنظر گرفته شده است.

گفته می‌شود پردازنده کرین ۹۶۰ قدرت پردازشی تبلت‌های جدید هواوی را تأمین خواهد کرد؛ از این تراشه در گوشی پرچمدار میت ۹، میت ۹ پرو، پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس استفاده شده است. با این‌حال، شرکت چینی مدتی پیش از تراشه جدیدتر خود یعنی کرین ۹۷۰ رونمایی کرده بود که قلب تپنده‌ی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو است؛ حتی پرچم‌داران جدید هواوی پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس نیز به این پردازنده مجهز خواهند بود.

هواوی مدیاپد M5

با اینکه هواوی در نمایشگاه MWC 2018 از گوشی‌های پرچم‌دار سری «پی» رونمایی نخواهد کرد، اما تبلت‌های MediaPad M5 را ارائه می‌دهد. لازم به‌ذکر است که این سری، به صورت مستقیم با تبلت‌های MediaPad M3 جایگزین خواهند شد؛ مدل‌های مذکور در سپتامبر ۲۰۱۶ توسط هواوی معرفی شده بودند. به همراه این تبلت‌ها، ممکن است تعدادی گوشی میان‌رده نیز توسط شرکت چینی به نمایش گذاشته شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات