سامسونگ برای رقابت با TSMC کارخانه تولید قطعات نیمه هادی ۷ نانومتری می‌سازد

پنج‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بازار داغ گوشی هوشمند و حافظه‌ی SSD موجب شده است سامسونگ به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی قطعات نیمه‌هادی تبدیل شود.
تبلیغات

سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی قطعات نیمه‌هادی مانند حافظه و پردازنده در جهان است و قصد دارد جایگاه خود را حفظ کند. در همین راستا شاهد تزریق سرمایه و گسترش امکانات سامسونگ برای پاسخگویی به درخواست فزاینده‌ی بازار هستیم. سامسونگ به‌تازگی سرمایه‌گذاری جدیدی روی یک خط تولید تراشه‌های حافظه کرده است تا برای تقاضاهای جدید آماده باشد.

از سوی دیگر شرکت تایوانی TSMC تمام تلاش خود را می‌کند تا در زمینه تولید تراشه‌ی ۷ نانومتری از سامسونگ پیشی بگیرد؛ اما سامسونگ قصد دارد با ساخت کارخانه‌ای جدید مجهز به فناوری‌های پیشرفته در کره‌ جنوبی، رقیب خود را ناکام بگذارد؛ این کمپانی کره‌ای  ساخت کارخانه جدید خود را از سال آینده آغاز خواهد کرد.

خبرگزاری‌های کره جنوبی گزارش داده‌اند که سامسونگ قصد دارد در هفته‌ی جاری گلنک احداث کارخانه جدید تولید تراشه‌ی ۷ نانومتری را به زمین بزند. طبق برنامه قرار است روز جمعه مراسمی با حضور ۱۰۰ نفر از مسئولان محلی در شهر واسئونگ برگزار و کار احداث کارخانه آغاز شود. یکی از مسئولان سامسونگ گفته است که کارخانه جدید برای تولید قطعات نیمه‌هادی ساخته می‌شود؛ ولی می‌تواند در آینده برای ساخت دیگر قطعات نیز مورد استفاده قرار گیرد.

گفته می‌شود این خط تولید جدید با استفاده از آخرین و به‌روزترین فناوری لیتوگرافی فرابنفش که توسط هلندی‌ها توسعه داده شده است، ساخته می‌شود. فرآیند تولید تراشه‌ی سامسونگ برتری‌های واضحی نسبت به TSMC دارد؛ چرا که فناوری EUV به‌کاررفته در آن نسبت به روش سنتی که TSMC‌ از آن بهره می‌برد پیشرفته‌تر است.

سامسونگ پیش‌بینی می‌کند بتواند تولید تراشه‌ی ۷ نانومتری را از سال آینده آغاز کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات