پشتیبانی از صفحه‌ کلید Swype‌ رسما متوقف شد

پنج‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
توسعه‌دهنده‌ی صفحه‌ کلید مجازی Swype به‌صورت رسمی از توقف پشتیبانی آن خبر دادند.
تبلیغات

ویژگی‌های شخصی‌سازی اندروید این امکان را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا اپلیکیشن‌هایی برای تغییر صفحه‌کلید‌های مجازی ساخته شود. در بین اپلیکیشن‌های پرشماری که به‌منظور این کار ساخته شده‌اند، Swype یکی از شناخته‌شده‌ترینِ آن‌ها است. حال برطبق بیانیه‌ی رسمی شرکت Nuance که وظیفه‌ی توسعه‌ی آن را بر عهده داشته، به‌ نظر می‌رسد که از این پس به‌روزرسانی‌ جدیدی برای این صفحه‌کلید منتشر نخواهد شد که به معنی توقف پشتیبانی از آن است.

Nuance از این پس دیگر به‌روزرسانی جدیدی برای Swype+Dragon روی بستر اندروید منتشر نخواهد کرد. از ترک‌ کردن این تجارت مشتری‌محور متأسفیم؛ اما به‌ دلیل تمرکز بر توسعه‌ی راهکارهای مبتنی‌ بر هوش‌ مصنوعی در راستای فروش بیشتر کسب‌و‌کارها، انجام این کار لازم بود.

صفحه‌کلید Swype‌ از سال ۲۰۱۳ تاکنون روی فروشگاه گوگل‌ پلی (اندروید مارکت سابق) قرار داشت و تا به این لحظه، بین ۱ تا ۵ میلیون بار روی دستگاه‌های اندروید نصب شده است. همچنین به‌واسطه‌ی قرارداد هواوی با توسعه‌دهنده‌ی این صفحه‌کلید، بسیاری از گوشی‌های هوشمند این شرکت چینی به‌صورت پیش‌فرض با این صفحه‌کلید عرضه شدند.

با این وجود، همچنان این صفحه‌کلید در فروشگاه گوگل‌پلی قرار دارد و کاربران می‌توانند اقدام به دریافت آن کنند؛ اما از این پس هیچگونه به‌روزرسانی‌ برای ارتقاء قابلیت‌های آن منتشر نخواهد شد.

اگر هم‌اکنون از این صفحه‌کلید استفاده می‌کنید، چه جایگزینی برای آن انتخاب خواهید کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات