مشخصات و قیمت اکسپریا ایکس زد 2 و ایکس زد 2 کامپکت سونی فاش شد

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس گزارش جدید، گوشی‎های اکسپریا ایکس ۲ و اکسپریا ایکس زد ۲ کامکپت سونی در تاریخ ۱۵ اسفند وارد بازار خواهند شد.
تبلیغات

سونی در نیمه اول سال ۲۰۱۷ از گوشی‌های پرچم‌دار اکسپریا ایکس‌زد اس (Xperia XZs) و اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم (Xperia XZ Premium) رونمایی کرد و با فرا رسیدن نمایشگاه MWC 2018، زمزمه‌هایی مبنی بر رونمایی از جانشین آن‌ها شنیده می‌شود. انتظار داریم شرکت ژاپنی، گوشی اکسپریا ایکس‌زد ۲ پرو و اکسپریا ایکس‌زد ۲ را به‌صورت رسمی در هفته دوم اسفند معرفی کند؛ با این‌حال، برخی مدعی هستند که نسل جدید گوشی‌های کامپکت سونی تا چند روز دیگر ارائه می‌شود.

به‌تازگی مشخصات سخت‌افزاری گوشی‌های اکسپریا ایکس‌زد ۲ و اکسپریا ایکس‌زد ۲ کامپکت فاش شده است که شایعات موجود در مورد عرضه آن‌ها با مشخصات فراتر از انتظار را تأیید می‌کند. به‌ نظر می‌رسد گوشی کامپکت جدید ژاپنی‌ها به نمایشگر ۴.۶ اینچی مجهز نخواهد بود و صفحه‌نمایش ۵ اینچی برای آن در نظر گرفته شده است؛ رزولوشن احتمالی نمایشگر، +Full HD یا ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل خواهد بود. به همین جهت، این مدل ابعاد نزدیک به گوشی‌های ۴ اینچی دیگر سونی خواهد داشت و نمایشگری با نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ برای آن انتخاب شده است. 

اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت

نمونه آزمایشی اکسپریا ایکس‌زد 2 کامپکت در کنار اکسپریا زد 5 کامپکت سونی

جانشین اکسپریا ایکس‌زد وان با صفحه‎نمایش ۵.۷ اینچی عرضه خواهد شد؛ ولی رزولوشن صفحه‌نمایش مشخص نشده است. به همین جهت، مشخص نیست اکسپریا ایکس‌زد ۲ نام تجاری اکسپریا ایکس‌زد پرو خواهد بود یا ایکس‌زد ۲ پرو. پیش‌تر اعلام شده بود که جانشین ایکس‌زد وان به نمایشگر ۵.۲ اینچی FHD و ایکس‌زد 2 پرو به نمایشگر ۵.۷ اینچی 4K مجهز می‌شود؛ اما در شایعه جدید این موضوع رد شده است.

تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی، قلب تپنده‌ی اعضای جدید سری اکسپریا ایکس‌زد است. برای هر مدل، ۴ گیگابایت رم به همراه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده است؛ برای مقایسه، اکسپریا ایکس‌زد وان کامپکت به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، ۴ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده بود و ایکس‌زد وان از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه استفاده می‌کند.

ادعا می‌شود پرچم‌داران جدید سونی فاقد جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هستند؛ این موضوع با گزارش‌های پیشین مبنی بر دریافت تأییدیه FCC برای یک گوشی سونی بدون جک صدا، هم‌خوانی دارد. ضمن اینکه حسگر اثر انگشت به پنل پشتی منتقل شده است؛ در نسل قبل، حسگر اثر انگشت با دکمه‌‌ی پاور ادغام شده بود و برای احراز هویت، تنها باید دکمه‌ی پاور را فشار دهید. همچنین پرچم‌داران سونی، به قابلیت مخصوصی برای پخش موسیقی خواهند شد که متناسب با آهنگ، نحوه‌ی ارتعاش گوشی تغییر خواهد یافت.

در نهایت، به برچسب قیمتی اکسپریا ایکس‌زد ۲ و اکسپریا ایکس‌زد ۲ کامپکت اشاره شده است؛ مدل ۵.۷ اینچی با قیمت ۹۸۷ دلار عرضه خواهد شد و سونی در نظر دارد نسخه کوچک‌تر پرچم‌دار جدیدش را با قیمت ۷۴۰ دلار ارائه دهد. هر دو مدل از تاریخ ۶ مارس (۱۵ اسفند) وارد بازار خواهند شد.

درحال‌حاضر مشخص نیست آیا سونی گوشی مجهز به نمایشگر اولد با رزولوشن 4K در نمایشگاه MWC 2018 معرفی خواهد کرد یا خیر؛ حتی در صورتی‌که این گوشی معرفی شود، ممکن است مانند اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم با تأخیر چندماهه راهی بازار شود. یکی از مدیران اجرایی تجارت موبایل سونی، مدعی شده بود شرکت متبوعش در حال توسعه گوشی جدیدی با نمایشگر 4K از نوع اولد است؛ انتظار می‌رود ال‌جی دیسپلی، پنل‌های اولد لازم را برای سونی تأمین کند.

جدا از نمایشگر کشیده، شایعاتی مبنی بر ارائه پرچم‌داران ۲۰۱۸ سونی با زبان طراحی میرای وجود دارد؛ در این الگوی طراحی، حاشیه‌های نمایشگر باریک‌تر از نسل گذشته خواهند بود و انحنایی در پنل پشتی ایجاد شده است. تصویری که پیش‌تر از اکسپریا ایکس‌زد ۲ کامپکت فاش شده بود، به این موضوع اشاره دارد که حاشیه‌ی بالای نمایشگر باریک شده است و پنل پشتی، کاملاً مسطح نیست. ضمن اینکه حسگر اثر انگشت در لبه‌ی سمت راست گوشی قرار ندارد و با دکمه‌ی پاور ادغام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات