توضیحات وزیر ارتباطات درباره‌ روشن بودن تلفن مسافران پس از سقوط هواپیمای آسمان

سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات در صفحه‌ی اینستاگرام خود توضیحاتی درباره‌ی روشن بودن تلفن همراه یکی از مسافران پس از سانحه‌ی هوایی اخیر ارایه‌ داد.
تبلیغات

محمد جواد آذری جهرمی در صفحه‌ی شخصی اینستاگرام خود اعلام کرد: «درخصوص اخباری که در مورد وجود گوشی روشن یکی از مسافرین طرح شد و نیز اخبار دیگری که روز گذشته در خصوص تماس یکی از شهروندان یاسوجی با یکی از مسافرین و صحبت با وی در هنگام پرواز مطرح شد، توضیحاتی را عرض می‌کنم.»

وزیر ارتباطات در ادامه نوشت:

مطلع شدیم که تلفن همراه یکی از مسافرین پس از ناپدید شدن هواپیما روشن بوده و تا ساعت هفت عصر همان‌روز در دسترس بوده و سپس به دلیل احتمالی اتمام باتری خاموش می‌شود. موقعیت تلفن همراه در سایت روستای کهنگان سمیرم بوده است.

وی در ادامه آورده است:

ادعای یکی از خبرنگاران در خصوص تماس شهروندی از یاسوج به یکی از مسافرین و دو مکالمه سی ثانیه‌ای و هفتاد و دو ثانیه‌ای بررسی و بنا بر اطلاعات تماس ثبت شده، این ادعا صحیح است؛ تماس اول در ساعت ۸:۵۶ دقیقه در شمال پلیس راه نجف‌آباد به مدت سی و یک ثانیه برقرار و مکالمه دوم در ساعت نه و بیست و هشت دقیقه و در منطقه روستای کهنگان بوده است. البته اظهارات خبرنگار مذکور مبنی بر ساعت ناپدید شدن صحت ندارد و بنابر اظهارات سازمان هواپیمایی کشوری ساعت ناپدید شدن ۹:۳۴ دقیقه صبح بوده است.

وی همچنین اعلام کرده است که اطلاعات سایت‌های رصد پروازی در خصوص این پرواز نیز در لینک

https://www.flightradar24.com/blog/crash-of-iran-aseman-airlines-flight-3704/

قابل دسترس است که اطلاعات منتشر شده، مطابق با اعلام رسمی سازمان هواپیمایی کشوری است. بنابراین تماس‌های مذکور قبل از سقوط بوده است.

جهرمی اعلام کرد:

همکاران ما با استفاده از تحلیل‌های فرکانسی و جهت‌یابی تلفن همراه مسافرین مورد اشاره، مطابق عکس‌های اول و دوم و سوم، منطقه احتمالی سقوط هواپیما را حدس زده‌اند.با توجه به اینکه امکان عبور امواج از کوه وجود ندارد، تحلیل‌های فنی، منطقه قله پازن پیر را به عنوان منطقه احتمالی سقوط تشخیص داده است. تیم‌های پایش فرکانسی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور جهت‌یابی فرکانس‌های رادیویی احتمالی، به منطقه اعزام شده‌اند.

بر اساس گزارش وزیر ارتباطات، تیم‌های فنی و امدادی درگیر با تمام توان و پرتلاش در حال کار برای دستیابی به نشانه‌هایی از هواپیما هستند و البته شرایط محیطی سخت بوده و امکان جستجوی سریع را مشکل کرده است. امیدوارم تلاش همه تیم‌های درگیر در صحنه سریع‌تر به نتیجه برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات