ارزش بیت کوین برای نخستین بار از ماه ژانویه، از مرز ۱۱ هزار دلار عبور کرد

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از سقوط ارزش بیت‌کوین در ابتدای ماه جاری میلادی، ارزش این ارز رمزپایه برای نخستین بار از ماه ژانویه، از مرز ۱۱ هزار دلار عبور کرد.
تبلیغات

ارزش بیت‌کوین پس از کاهش قابل توجه در ابتدای ماه جاری میلادی، مجددا در مسیر رشد آهسته‌ای قرار گرفته است. این ارز دیجیتال در آخر هفته‌ای که گذشت، موفق شد به ارزشی بیش از ۱۱ هزار دلار دست پیدا کند.

ارزش این ارز رمزپایه در روز یکشنبه به ۱۱,۲۷۹.۱۸ دلار رسید. با توجه به نمایه‌ی ارزش بیت‌کوین در وب‌سایت کوین‌دسک، این بالاترین رقم از سی‌ام ژانویه محسوب می‌شود. با این حال، صبح دوشنبه بیت‌کوین با ارزش ۱۱ هزار دلار مبادله می‌شد و در حال حاضر ارزش آن تقریبا به ۱۱,۱۸۵ دلار رسیده است.

پس از انتشار شایعاتی مبنی بر کنترل قیمت بیت‌کوین در بازار و همچنین سرقت بیش از ۵۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال در جریان هک صرافی Coincheck در ژاپن، بیت‌کوین سقوط ارزش بی‌سابقه‌ای را در ابتدای ماه فوریه تجربه کرد و در ششم فوریه به ۵۹۴۷.۴۰ دلار رسید. با این حال، ارزش این ارز رمزپایه از آن هنگام تاکنون بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است.

همانند بیت‌کوین، ارزش ریپل و اتریوم در حال افزایش است و به‌ نظر می‌رسد این بازگشت ارزش، در بازار دیگر ارزهای رمزپایه نیز در حال وقوع است.

تام لی، یکی از نخستین استراتژیست‌های وال استریت که بیت‌کوین را تحت پوشش خود قرار داد، اخیرا اعلام کرد که ارزش بیت‌کوین امسال به مرز ۲۵ هزار دلار خواهد رسید. کی فن پترسون، یکی از تحلیل‌گران ساکسو بانک که به‌درستی افزایش ارزش ارزهای رمزپایه را در ابتدای سال گذشته‌ی میلادی پیش‌بینی کرده بود نیز اخیرا در گفتگویی با سی‌ان‌بی‌سی مدعی شد که ارزش بیت‌کوین می‌تواند به ۱۰۰ هزار دلار دست پیدا کند.

با این وجود، همچنان برخی از سازمان‌های بزرگ و شخصیت‌ها در مورد احتمال سقوط ارزهای رمزپایه هشدار می‌دهند. گلدمن ساکس ابتدای ماه جاری در یادداشتی اعلام کرد که ارزش اغلب سکه‌های دیجیتال به صفر خواهد رسید. ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم نیز روز یکشنبه هشدار داد که ارزهای رمزپایه، دارایی‌هایی بیش از حد فرّار هستند و هر آن امکان دارد که ارزش آن‌ها به‌کلی از بین برود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات