گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس بیشتر از هزار دلار قیمت دارند

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
مطالعه 3 دقیقه
رولند کوانت مدعی شده است که گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس در بازار نروژ بیشتر از ۱۰۰۰ دلار قیمت خواهند داشت.
تبلیغات

در ایتالیا و نروژ، گوشی ‌آیفون ۱۰ اپل با بالاترین قیمت عرضه می‌شود؛ در این دو کشور، آیفون ۱۰۰۰ دلاری اپل به ترتیب با قیمت ۱۴۱۷ و ۱۳۹۶ دلار به فروش می‌رسد. به همین جهت، قابل انتظار است که گوشی‌های دیگر از جمله پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ یعنی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس با قیمت بالایی در این دو کشور عرضه شوند.

رولند کوانت، افشاگر معروف توئیتر، به‌تازگی اعلام کرده است که جانشین گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به ترتیب با برچسب قیمتی  ۱۲۸ دلار و ۱۲۵۶ دلار در نروژ به فروش خواهند رسید. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این قیمت مربوط به نسخه پایه پرچم‌داران جدید سامسونگ است که ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌دهند؛ مدل «پلاس» که احتمالاً در یک مدل دیگر با ۱۲۸ گیگابایت حافظه نیز عرضه خواهد شد، برچسب قیمتی بالاتری نسبت به نسخه پایه خود با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد.

البته قیمت‌های اعلام‌شده به‌مراتب در سایر بازارها کم‌تر خواهد بود؛ اما در مقایسه با نسل قبل، ادعا می‌شود که قیمت گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ به ترتیب ۱۵۰ و ۱۶۷ دلار افزایش یافته است. به همین جهت، به‌ نظر می‌رسد شایعات گذشته مبنی بر ارائه پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ با افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری نسبت به نسل قبل، صحت داشته باشد. 

لازم به‌ ذکر است که یک خرده‌فروش محلی در انگلستان، جانشین گلکسی اس ۸ را با قیمت ۷۹۹ پوند (حدوداً ۱۱۲۰ دلار) قیمت‌گذاری کرده است؛ تقریباً می‌توان گفت که در انگلستان و نروژ، پرچم‌داران جدید سامسونگ با قیمت مشابهی عرضه خواهند شد.

گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

از نظر طراحی، پرچم‌داران جدید سامسونگ تفاوت چشمگیری با نسل قبل نخواهند داشت؛ حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر در هر دو مدل حفظ شده است و گلکسی اس ۹ با صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد ۱۸.۵ به ۹ به بازار عرضه خواهد شد. رزولوشن نمایشگر نیز نسبت به نسل قبل، بدون تغییر باقی مانده است؛ انتظار می‌رود نسل جدید گوشی‌های سری گلکسی اس با صفحه‌نمایش سوپر آمولد با رزولوشن +QHD ارائه شوند.

با وجود عدم تغییر در طراحی، پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ به دوربین قدرتمندی مجهز خواهند شد؛ مدل ۵.۸ اینچی مانند گلکسی اس ۸ فاقد دوربین دوگانه است و از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با F1.5 استفاده می‌کند. فبلت ۶.۲ اینچی سامسونگ با دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی با دهانه لنزی F1.5 ارائه می‌شود. اندازه دهانه لنز سنسورهای دوربین در پرچم‌داران جدید شرکت کُره‌ای، متغیر و تا F2.4 قابل تنظیم است.

همچنین به‌ نظر می‌رسد هر دو مدل، قابلیت فیلم‌برداری صحنه آهسته با نرخ ۴۸۰ فریم بر ثانیه ارائه دهند؛ البته رزولوشن فیلم‌های صحنه آهسته با این نرخ، مشخص نیست. در وب‌سایت سامسونگ، اعلام شده بود که سنسورهای ایزوسل می‌توانند فیلم‌های صحنه آهسته با نرخ ۴۸۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 1080p Full HD به ثبت برسانند؛ اما بررسی اولیه از نمونه پیش‌تولید گلکسی اس ۹، حاکی از آن است که رزولوشن فیلم‌ها در این حالت به 720p HD محدود خواهد بود. با این‌حال، هر دو پرچم‌دار سامسونگ می‌توانند ویدیوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه به ثبت برسانند.

حافظه رم نیز در اعضای جدید سری گلکسی اس دستخوش تغییر شده است؛ انتظار داریم حداقل مدل «پلاس» با ۶ گیگابایت رم عرضه شود. برخی مدعی هستند که جانشین گلکسی اس ۸ مانند نسل قبل از ۴ گیگابایت رم استفاده می‌کند. مانند پرچم‌داران ۲۰۱۷ سامسونگ، گلکسی اس ۹ در دو نسخه با تراشه اکسینوس و اسنپدراگون کوالکام معرفی خواهد شد؛ مدل‌های مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام در چین و ایالات متحده به فروش می‌رسند و در بازارهای دیگر، نسخه‌هایی عرضه خواهند شد که تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ سامسونگ با هشت هسته پردازشی، قلب تپنده‌ی آن‌ها است.

کهکشانی‏‌های ۲۰۱۸ سامسونگ به‌صورت رسمی در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند) در مراسم خبری اختصاصی این شرکت موسوم به Unpacekd معرفی خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات