روند اجرای مصوبه اینترنت غیر حجمی بررسی و به شکایت کاربران رسیدگی می‌شود

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در حال نظارت موردی بر نحوه‌ی اجرای مصوبه جدید اینترنت است. این سازمان به‌زودی گزارشی از روند اجرای این مصوبه ارائه خواهد کرد.
تبلیغات

نسترن محسنی، معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، درمورد نارضایتی برخی کاربران از کیفیت سرویس اینترنت با آغاز اجرای مصوبه اینترنت غیر حجمی (مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات) گفت:

بخش نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) پس از ابلاغ مصوبه جدید اینترنت، بسیار عمیق‌تر در حال نظارت و مانیتورینگ ارائه سرویس از سوی اپراتورها است و ادعا از سوی کاربران نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تأکید براینکه اعتراض مشترکان از کیفیت سرویس دریافتی نادیده گرفته نمی‌شود، اعلام کرد:

اکنون هم سامانه رسیدگی به شکایات ۱۹۵ و هم امکان مکاتبه مستقیم برای کاربران وجود دارد که می‌توانند از این طریق نقطه‌نظرات خود را منعکس کرده یا شکایت کنند.

محسنی با اشاره به اینکه در مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بر تضمین ۹۵ درصدی زمان بر سرعتی که کاربر تقاضا دارد و حجمی که دریافت می‌کند، تأکید شده است، در مورد نحوه نظارت و میزان شکایت از کندی سرعت و کیفیت اینترنت گفت یقینا شکایت و نقطه‌نظرات در این مورد زیاد است و روزانه درصد بالایی از حجم فعالیت بخش نظارت رگولاتوری، رفع دغدغه مردم از سرویس اینترنت است که بخشی از آن نیز به مصوبه جدید اینترنت اختصاص دارد.

معاون رگولاتوری با تأکید براینکه در این مصوبه، موضوع کیفیت اینترنت بسیار عمیق‌تر از مصوبات قبلی دیده شده است، اعلام کرد که احساس کاربر به وجود مشکل در کیفیت سرویس دریافتی باید به‌صورت فنی بررسی شود و صرفا به یک ادعا نمی‌توان بسنده کرد.

وی افزود:

ارتقاء کیفیت مدنظر رگولاتوری است و اینطور نیست که اپراتورها بخواهند با دور زدن مقررات، کیفیت را پایین بیاورند. براین اساس باید موارد مورد نظر کاربران اعلام شود و بخش نظارت رگولاتوری آن را بررسی و پیگیری کند.

محسنی با بیان اینکه نظارت هم از راه دور و با مانیتورینگ سیستم‌های اپراتورها صورت می‌گیرد و هم به‌صورت موردی و رندوم چک بدون اطلاع اپراتورها و با بررسی سرویس کاربران انجام می‌شود، خاطرنشان کرد:

در صورتی که در این زمینه کوتاهی صورت گرفته باشد حتما به اپراتور تذکر داده شده و باید رفع تخلف شود. در این زمینه به‌زودی گزارشی از روند اجرای این مصوبه از سوی رگولاتوری، اعلام می‌شود.

مصوبه فروش اینترنت غیر حجمی و منصفانه از آذرماه امسال در حال اجرایی شدن است و برخی کاربران از سرویس دریافتی با توجه به سرعت خریداری‌شده و نیز قطع و وصل اینترنت شکایت دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات