افزایش دو درصدی ارزش سهام اپل، پس از سرمایه‌گذاری مجدد وارن بافت

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از سرمایه‌گذاری مجدد برکشایر هاتاوی متعلق به وارن بافت در اپل، ارزش سهام کوپرتینونشین‌ها با دو درصد افزایش، به بیش از ۱۷۰ دلار رسید.
تبلیغات

برکشایر هاتاوی، شرکت تحت هدایت وارن بافت، روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته اعلام کرد که طی سه‌ماهه‌ی پیشین، سهم خود از اپل را به‌میزان ۲۳ درصد افزایش داده است. این مؤسسه‌ اکنون ۳۱.۲ میلیون واحد از سهام اپل به ارزش حدودی ۵.۲۷ میلیارد دلار را در اختیار دارد. پس از انتشار این خبر، ارزش هر سهم اپل با بیش از دو درصد افزایش، به حدود ۱۷۱ دلار رسید.

برکشایر طی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷، نزدیک به ۳۱.۲ میلیون واحد بر تعداد سهام خود از اپل افزود. این شرکت اکنون ۱۶۵.۳ میلیون واحد از سهام کوپرتینونشین‌ها را در اختیار دارد که معادل ۳.۳۴ درصد از آن محسوب می‌شود. بدین ترتیب، با توجه به ارزش ۱۷۲.۴۳ دلاری هر سهم اپل، مجموع سهام برکشایر در این شرکت، ارزشی معادل ۲۸.۵ میلیارد دلار دارد؛ البته مشخص نیست که برکشایر به‌صورت دقیق در چه تاریخی بر میزان سهام خود از اپل افزوده است؛ چرا که اسناد منتشر‌شده از سوی رگولاتوری آمریکا با نام «13F»، تنها یک بار در هر سه‌ماهه‌ از شرکت‌ها دریافت می‌شود.  

برکشایر هاتاوی که وارن بافت از سال ۱۹۶۵ کنترل آن را در اختیار دارد، معمولا استراتژی، خرید و حفظ سهم را در پیش می‌گیرد. سرمایه‌گذاری شرکت بافت در اپل، می‌تواند سود سرشاری برای آن در پی داشته باشد؛ چرا که پیش‌بینی‌های انجام‌شده توسط تحلیل‌گران وال‌استریت، حکایت از افزایش ۱۲ درصدی ارزش سهام اپل و رسیدن میانگین قیمت آن به حدود ۱۹۱ دلار دارند. خاطرنشان می‌کنیم که سال گذشته ارزش سهام اپل حدود ۲۵ درصد افزایش یافت که ۱۰ درصد بیشتر از معیار S&P 500 محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات