گلکسی تب اس 4 سامسونگ با پردازنده اسنپدراگون 835 کوالکام ارائه خواهد شد

یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ در نمایشگاه MWC 2018 از تبلت رده‌بالای گلکسی تب اس ۴ رونمایی خواهد کرد؛ این تبلت به صفحه‌نمایش ۱۰.۱ اینچی مجهز خواهد بود.
تبلیغات

بسیاری منتظر ارائه جزئیات بیشتر از گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس هستند؛ این دو مدل تا چند روز آینده در مراسم خبری Unpacked به‌صورت رسمی معرفی خواهند شد. بااین‌حال به‌ نظر می‎رسد سامسونگ یک دستگاه دیگر نیز در کنگره جهانی موبایل ارائه خواهد داد؛ این‌طور که پیدا است، این شرکت در نظر دارد حداقل از یک تبلت جدید از سری گلکسی تب رونمایی کند.

تمرکز سامسونگ به کهکشانی‌های جدید این شرکت از سری گلکسی اس معطوف شده است؛ ام علاقه‌مندان را با یک محصول دیگر یعنی تبلت گلکسی تب اس 4 شگفت‌زده خواهد کرد. این مدل که هنوز معرفی نشده، به‌تازگی در پایگاه داده GFXBench مورد ارزیابی قرار گرفته است.

تبلت جدید سامسونگ که با شماره مدل SM-T835 رؤیت شده است، یک مدل رده‌بالا محسوب می‎شود؛ به همین جهت، سخت‌افزار قدرتمندی دارد. این مدل به ۴ گیگابایت رم مجهز شده است و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد. در لیست مشخصات گلکسی تب اس ۴ (Galaxy Tab S4) به نام پردازنده اشاره نمی‌شود؛ اما با توجه به جزئیات ارائه‌شده، به‌ نظر می‌رسد این تبلت از پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام استفاده کند؛ این تراشه، هشت هسته پردازشی با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز دارد و واحد پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۴۰ برای آن درنظر گرفته شده است. با اینکه اسنپدراگون ۸۳۵ را به دلیل معرفی جانشین آن در ماه دسامبر، نمی‌توان قدرتمندترین پردازنده ساخت کوالکام برشمرد؛ اما همچنان یکی از بهترین تراشه‌ها محسوب می‌شود.

گلکسی تب اس 4

بنا بر جزئیات ارائه‌شده، تبلت جدید سامسونگ از یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین ثانویه ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که احتمالاً نظر علاقه‌مندان به عکاسی سلفی را جلب خواهد کرد. خبری از پشتیبانی از NFC نیست؛ اما جانشین گلکسی تب اس ۳ از وای‌فای و GPS پشتیبانی خواهد کرد. با توجه به مشخصات ارائه‌شده، به‌ نظر می‌رسد SM-T835 از سیم‌کارت نیز پشتیبانی خواهد کرد؛ به همین جهت، مدل مذکور احتمالاً نسخه‌ رده‌بالای گلکسی تب اس ۴ با پشتیبانی از سیم‌کارت است. در حال‌ حاضر نمی‌دانیم مدل دیگری با پشتیبانی از وای‌فای ارائه خواهد شد یا خیر.

سایر مشخصات حاکی از عرضه این تبلت با نمایشگر بزرگ ۱۰.۵ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است؛ ضمن اینکه تبلت جدید سامسونگ، سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ را اجرا می‌کند و به نسخه‌ای نامشخص از رام Samsung Exprience مجهز شده است. در حال‌ حاضر جزئیات بیشتری از تبلت پرچم‌دار ۲۰۱۸ سامسونگ منتشر نشده است. ضمن اینکه نمی‌دانیم این مدل با چه قیمتی وارد بازار خواهد شد.

برای مقایسه، باید اشاره کرد که تبلت گلکسی تب اس ۳ به صفحه‌نمایش ۹.۷ اینچی با رزولوشن ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل مجهز شده است و نسل جدید با نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به نسل قبل ارائه خواهد شد و رزولوشن صفحه‌نمایش آن ارتقاء پیدا کرده است. ضمن اینکه آخرین تبلت رده‌بالای سامسونگ از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام استفاده می‌کند که ۴ هسته پردازشی دارد؛ شرکت کُره‌ای، این مدل را با ۴ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ارائه داده بود. گلکسی تب اس ۳ به‌عنوان یک تبلت در زمینه عکاسی، محصول بسیار خوبی محسوب می‌شود؛ این تبلت رده‌بالا، از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با دهانه لنزی F1.9 استفاده می‌کند و برای عکاسی سلفی، سامسونگ از سنسور ۵ مگاپیکسلی بهره گرفته است. به همین جهت، گلکسی تب اس ۴ احتمالاً در زمینه عکاسی عملکرد خوبی از خود به نمایش خواهد گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات