شیائومی می میکس 2 اس از ژست‌های حرکتی مشابه آیفون 10 بهره می‌گیرد

یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ویدیوی منتشرشده از گوشی شیائومی می میکس ۲ اس، حاشیه‌های باریک نمایشگر به همراه سیستم ناوبری جدید را تأیید می‌کند.
تبلیغات

ماه میلادی گذشته، اعلام شد که شیائومی نسخه جدید فبلت بدون حاشیه می میکس ۲ را در MWC 2018 معرفی خواهد کرد. این مدل که با نام تجاری می میکس ۲ اس (Mi Mix 2s) توسعه می‌یابد، سومین عضو از سری Mi Mix خواهد بود؛ شیائومی در اواخر سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، از گوشی‌های می میکس و میکس ۲ رونمایی کرد.

حال ویدیوی جدیدی منتشر شده است که نحوه جابه‌جایی بین برنامه‌های مختلف را در فبلت پرچم‌دار شیائومی نشان می‌دهد. این‌طور که پیدا است، شرکت چینی از ژست‌های حرکتی به‌منظور جابه‌جایی بین برنامه‌های در حال اجرا یا بازگشت به صفحه اصلی استفاده خواهد کرد که مشابه آن‌ را در آیفون ۱۰ اپل دیده بودیم. ضمن اینکه ردمی ۵ و ردمی ۵ پلاس با دریافت به‌روزرسانی، این نوع ناوبری را ارائه می‌دهند.

می میکس ۲ اس به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام مجهز خواهد بود؛ از این پردازنده در ماه دسامبر به‌صورت رسمی رونمایی شد. نسل جدید می میکس ۲ با نمایشگر ۵.۹۹ اینچی بدون حاشیه ارائه خواهد شد؛ با اینکه اندازه نمایشگر دستخوش تغییر نشده است، گمان می‌رود این مدل طراحی متفاوتی نسبت به نسل قبل ارائه دهد. ظاهرا خبری از حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش نخواهد بود و به جای آن، احتمالاً در بالای نمایشگر  بریدگی ایجاد می‌شود که محل جای‌گیری دوربین سلفی است. برخلاف آیفون ۱۰ که در قسمت میانی بالای نمایشگر بریدگی دارد، می میکس ۲ اس با بریدگی در سمت راست صفحه‌نمایش ارائه خواهد شد.

جدیدترین عضو از سری می میکس با ۸ گیگابایت رم همراه شده است و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌دهد. در پنل پشتی این فبلت، دوربین دوگانه به‌صورت عمودی قرار گرفته است و بین دوربین‌ها، فلاش LED جای دارد. در می میکس ۲، شیائومی تنها از یک سنسور برای دوربین اصلی استفاده کرده و می میکس با یک دوربین وارد بازار شده است.

به‌ نظر می‌رسد شیائومی تصمیم گرفته است رویه ویوو را ادامه دهد؛ به دنبال عرضه ویوو ایکس ۲۰ پلاس یو دی (Vivo X20 Plus UD) با سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر Clear ID سیناپتیکس، شیائومی نیز موفق شده است  پرچم‌دار جدیدش را به حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر مجهز کند. به همین جهت، کافی است بخشی از نمایشگر را لمس کنید تا هویت شما احراز شود.

گفته می‌شود شیائومی از ترکیب دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده خواهد کرد؛ ضمن اینکه دوربین اصلی می میکس ۲ اس، زوم اپتیکال ارائه می‌دهد. در حال‌ حاضر جزئیات بیشتری از فبلت بدون حاشیه شرکت چینی در دسترس نیست؛ ضمن اینکه نمی‌دانیم ویدیوی ارائه‌شده تا چه اندازه صحت دارد. 

نمایشگاه MWC 2018 در تاریخ ۲۶ فوریه (دوشنبه، ۷ اسفند) آغاز به کار خواهد کرد و انتظار می‌رود شرکت‌های مختلفی با گوشی‌های جدید خود در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. از جمله آن‌ها می‌توان به سامسونگ اشاره کرد که گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس را به‌صورت رسمی معرفی خواهد کرد؛ ضمن اینکه ال‌جی با نسخه ارتقاء یافته وی ۳۰ در کنگره موبایل بارسلون حضور پیدا می‌کند. سونی نیز با گوشی‌های پرچم‌دار اکسپریا ایکس‌زد ۲ و اکسپریا ایکس‌زد ۲ پرو طرفداران خود را هیجان‌زده خواهد کرد. از مدل‌های یاد شده، تنها نسخه ارتقاء یافته ال‌جی وی ۳۰ پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام دارد و سایر مدل‌ها احتمالاً با تراشه جدیدتر اسنپدراگون ۸۴۵ ارائه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات