طراحی دفتر کار سیسکو؛ سن خوزه کالیفرنیا

یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
دفتر کار سیسکو در شهر سن خوزه، توسط شرکت معماری و دکوراسیون داخلی نلسون طراحی شده است.
تبلیغات

اطلاعات کلی

  • شرکت طراح: نلسون
  • کارفرما: سیسکو
  • متراژ: ۳۲,۴۲۳ متر مربع
  • سال: ۲۰۱۷
  • محل: سن‌خوزه، کالیفرنیا
  • سیسکو یک شرکت چندملیتی است که در زمینه‌ی فناوری، توسعه‌ی نرم‌افزار و سخت‌افزار فعالیت می‌کند. دفتر کار سیسکو در سن‌ خوزه، در واقع دفتر مرکزی این شرکت محسوب می‌شود که طراحی جالب و خاصی دارد. شرکت معماری و دکوراسیون داخلی نلسون در سال ۲۰۱۷ بازسازی و طراحی داخلی این شعبه را برعهده داشت. شعبه‌ی سن خوزه از چهار ساختمان متفاوت تشکیل شده است که در یک محوطه‌ی بسیار بزرگ قرار دارند. شرکت سیسکو که برای طراحی داخلی دفاتر خود در سراسر جهان از یک روش و برنامه‌ی خاص پیروی می‌کند، برای اجرای این پروژه نیز از روش‌های خاص خودش استفاده کرده است.

    طراحان با استفاده از نظرات مدیران شرکت، محیطی طراحی کرده‌اند که مطابق با روال عادی فعالیت‌های شرکت باشد. طراحان تلاش کرده‌اند که طبق نظر مدیران، محیط کاری انعطاف‌پذیر برای کارمندان شرکت ایجاد کنند. در حقیقت، امکانات این دفتر کار و طراحی داخلی آن، نشان‌دهنده‌ی فناوری‌های پیشرفته‌ای است که در این شرکت به کار گرفته می‌شود.

    طراحی دفتر سیسکو

    اعتماد داشتن به کارکنان و استفاده به‌موقع از نظرات و اطلاعات آن‌ها برای تصمیم‌های مهم شرکت، دلیل اصلی موفقیت شرکت‌ Cisco در ایجاد یک محیط کار بانشاط و پویا است. مشارکت گروه‌های کاری شرکت در تصمیم‌گیری‌های مربوط به طراحی محیط کار، یکی از عوامل اصلی موفقیت این پروژه و طراحی یک محیط کار مناسب برای کارمندان شرکت محسوب می‌شود.

    طراحی دفتر سیسکو

    شرکت معماری نلسون با مشارکت طراحان خود شرکت، انجام این پروژه را آغاز کرد. طراحان با نظرسنجی از بخش‌های مختلف شرکت درباره‌ی چگونگی طراحی دفتر کار، از آن‌ها کمک گرفتند. این نظرسنجی‌ها به گروه طراحی کمک کرد تا مشخص کنند در هر بخش چه امکاناتی مورد نیاز است.

    طراحی دفتر سیسکو

    بخشی از این دفتر کار طوری طراحی شده است که برای هر کارمند میز اختصاصی در نظر گرفته شده و علاوه براین، قسمت دیگری از دفتر به‌عنوان محیط کار مشترک طراحی شده که کارمندان بر طبق انتخاب و دلخواه خود از این فضای مشترک استفاده می‌کنند. در واقع نظرسنجی از کارمندان درباره‌ی طراحی دفتر کار، نیاز‌ها و خواسته‌های آن‌ها را مشخص کرده است. در این دفتر کار برطبق نیاز کارکنان، محل استراحت و اتاق ورزش برای هر یک از ساختمان‌ها طراحی شده است.

    طراحی دفتر سیسکو

    حال‌و‌هوای هر یک از بخش‌های این دفتر کار بسته به منطقه‌ی جغرافیای در ارتباط با آن، متفاوت است. برای مثال ساختمان‌های ۱، ۲ و ۱۹ به‌نوعی طراحی و آراسته شده‌اند که بازتابی از فرهنگ ژاپن، استرالیا و اروپای شرقی باشند. شرکت طراح با کمک اتاق‌های استراحت و کافه‌های در نظر گرفته‌شده برای هر کدام از هسته‌‌های این دفتر کار، در حقیقت ایده‌ی محیط کار باز را عملی کرده است. 

    طراحی دفتر سیسکو
    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات