انفورماتیک گستر گوشی‌های بلو را به بازار ایران وارد کرد

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت انفورماتیک گستر گوشی‌های کمپانی آمریکایی بلو را به شکل رسمی به بازار ایران وارد کرد.
تبلیغات

شرکت انفورماتیک‌گستر طی یک نشست خبری در سازمان نظام صنفی تهران، گوشی‌های بلو را به بازار ایران معرفی کرد. در این نشست، احسان اعتباری فریمانی، مدیر فروش انفورماتیک گستر اعلام کرد که این کمپانی اکنون به بیش از ۴۰ کشور دنیا گوشی صادر می‌کند و رشد سریعی در افزایش میزان سهمش در بازار جهانی داشته است؛ چرا که بازار هدف این برند، گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه و رفع نیاز‌های فردی و روزمره است.

بر اساس گزارش مدیرفروش انفورماتیک گستر در ایران، این کمپانی بیش از ۵۰ میلیون دستگاه گوشی عرضه کرده است و برخلاف سایر شرکت‌ها که گوشی‌ها را به شکل لاک‌شده در اختیار مشتریان قرار می‌دهند تا گوشی فقط در شبکه اپراتور خاصی فعال باشد، بلو از ابتدا گوشی‌هایش را به شکل آنلاک عرضه کرده است تا مشتری، خود اپراتور مورد نظرش را انتخاب کند.

به گفته فریمانی، بلو دو سال پیش دفتری در هنگ‌کنگ ایجاد کرد تا به یک برند جهانی تبدیل شود و ۶۰۰ هزار دستگاه گوشی در ماه به فروش می‌رساند که درآمد حاصل از آن، معادل ۲.۲ میلیارد دلار (۱۰ هزار میلیارد تومان) در سال برآورد می‌شود. وی همچنین آمار فروش گوشی در ایران را سالانه ۷.۲ میلیون دستگاه با میانگین قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعلام کرد که از این رقم، ۱۰۳ میلیون دستگاه در ماه در رنج قیمت ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

بر اساس گزارش مدیر فروش انفورماتیک گستر، بزرگ‌ترین رقیب شرکت بلو، هوواوی و تکنو هستند و اکنون میزان فروش بلو در ایران به ۲۰ هزار دستگاه در ماه می‌رسد و ۳.۳ درصد از سهم بازار موبایل کشو را در اختیار دارد. فریمانی پیش‌بینی کرد که این رقم تا سال آینده به ۴۰ هزار دستگاه در ماه برسد و به این ترتیب میزان سهم بلو در بازار ایران به ۶.۶ درصد خواهد رسید.

در ادامه حسین غروی رام، مدیرعامل انفورماتیک گستر، اعلام کرد:

پس از آزمایش نمونه‌های مختلف گوشی‌های بلو و میزان بسیار کم خرابی گوشی‌ها به این نتیجه رسیدیم که با این کمپانی برای ارائه‌ی خدمات پس از فروش همکاری کنیم.

به گفته غروی رام، از این برند تنها ۰.۲۸ درصد آمار خرابی گزارش شد و میزان برگشتی گوشی‌ها بسیار کم بود که به این ترتیب این رقم بسیار جالب است و نشان می‌دهد که رضایت مشتری از این گوشی‌ها بسیار بالا است.

blue

در پایان اکبر جعفری مدیر خدمات پس از فروش این شرکت، اعلام کرد:

دفتر مرکزی خدمات پس از فروش بلو در تهران قرار دارد؛ اما در کلیه مراکز استان‌ها نمایندگی‌ خدمات پس از فروش ایجاد کردیم. ما دستورالعمل‌های مشخصی برای کل کشور در نظر گرفتیم و حداکثر تا ۳ روز پاسخگوی مراجعان هستیم؛ البته در ۸۰ درصد موارد زمان پاسخگویی ما بیش از ۱ روز نخواهد بود.

احسان اعتباری فریمانی، مدیر فروش شرکت انفورماتیک‌گستر با اشاره به مدل‌های موجود در بازار ایران گفت:

در حال حاضر بالغ بر ۲۵ مدل در بازار ایران قابل تهیه هستند که تا یک‌ ماه آینده این تعداد به بیش از ۳۵ مدل افزایش خواهد یافت. این گوشی‌ها از حدود قیمت ۵۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان را شامل می‌شوند. گوشی‌های بلو در حال حاضر در هر دو گروه گوشی‌های غیر هوشمند و هوشمند، به‌صرفه‌ترین گوشی‌های موجود در بازار هستند.

مدیر فروش انفورماتیک‌گستر با اشاره به حجم فروش بالای مدل‌های بلو در بازار ایران گفت:

مدل Z3 Music با قیمت کمتر از ۶۰ هزار تومان، پرفروش‌ترین کالای ما در تمام استان‌ها و به‌صرفه‌ترین گوشی در میان تمام مدل‌های بازار است. در میان مدل‌های اندرویدی نیز مدل Advance 4.0 L3 با بهای کمتر از ۲۰۰ هزار تومان، بهترین قیمت را در بازار ایران دارد.
blue

اعتباری در ادامه با اشاره به موفقیت‌های این برند در فروش آنلاین گفت: «بلو طی ماه‌های گذشته در میان پرفروش‌ترین برندهای موبایل دیجی‌کالا قرار داشته و توانستیم رکورد خوبی در حراجمعه بامیلو داشته باشیم. سایت بولد موبایل (boldmobile.ir) نیز از امروز به‌طور رسمی معرفی شده و کار خود را آغاز کرده است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات