گلکسی اس 9 با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام بررسی شد

جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
گزارش جدید با ارزیابی نمونه پیش‌تولید گلکسی اس ۹، به این موضوع اشاره دارد که پرچم‌دار جدید سامسونگ نمی‌تواند فیلم‌های صحنه آهسته ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه ثبت کند.
تبلیغات

با اینکه به‌نظر می‌رسید برای اطلاع از نقاط ضعف و قوت پرچم‌دار جدید سامسونگ باید تا نیمه اسفند منتظر بمانیم، کاربری در انجمن Reddit توانسته است نسخه‌ای از جانشین گلکسی اس ۸ را به مدت ۲۰ دقیقه در اختیار داشته باشد. به صورت مستقیم، اطلاعات پیرامون کهکشانی‌های ۲۰۱۸ این شرکت ارائه نشده و تنها به سوالات مختلف پاسخ داده شده است. به همین جهت در ادامه، خلاصه جزئیات ارائه شده پیرامون نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 9 ادامه است. 

در ابتدا، باید به طراحی نسل جدید پرچم‌داران سری «گلکسی اس» اشاره کرد؛ جانشین گلکسی اس ۸ تفاوت چشمگیری با نسل قبل نخواهد داشت. برخلاف آنچه که تصاویر رندر شده ارائه می‌دهند، پرچم‌دار ۲۰۱۸ سامسونگ حاشیه‌های ضخیم‌تری در اطراف نمایشگر خود ندارد؛ البته فریم موجود در دور گوشی مانند نسل قبل، براق نیست. همچنین اعلام شده است که وزن گلکسی اس ۹ به پرچم‌دار سال گذشته سامسونگ بسیار نزدیک خواهد بود. تنها گمان می‌رود جای‌گیری حسگر اثرانگشت در پنل پشتی بهبود یافته باشد؛ این سنسور، در پایین دوربین اصلی قرار دارد. گفته می‌شود جای‌گیری حسگر اثرانگشت در پایین دوربین، احتمالاً باعث خواهد شد تا به اشتباه، لنزهای دوربین را فشار دهید؛ چنین ادعایی در رابطه با نسل قبل یعنی گلکسی اس ۸ به دلیل جای‌گیری حسگر اثرانگشت در سمت راست دوربین نیز، مطرح شده بود.

گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9‌ پلاس

با اینکه طراحی تغییر چشمگیری پیدا نکرده است، از نظر سخت‌افزار شاهد بهبودهایی در پرچم‌دار جدید سامسونگ خواهیم بود. این مدل به بلندگوی دوگانه مجهز شده است؛ یکی از بلندگوها در پایین گوشی قرار دارد و دیگری که به عنوان بلندگوی مخاطب عمل می ‌کند، در هنگام پخش محتوای چندرسانه‌ای قادر است ارائه‌ی صدای استریو را امکان‌پذیر کند. گفته می‌شود صدای خروجی در مقایسه با گلکسی اس ۸ با بهبود عمده مواجه شده است؛ با این‌حال، شاید بهتر باشد صدای فراگیر را در هنگام پخش موسیقی غیرفعال کنید زیرا بر تجربه‌ی شما از پخش موسیقی در هنگام استفاده از هدفون، تأثیر منفی خواهد گذاشت.

جدا از اینکه سامسونگ از تراشه‌های قدرتمندتر درون گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس استفاده خواهد کرد، گفته می‌شود دوربین، ویژگی مثبت این دو مدل برای فروش در بازار است. مدل ۵.۸ اینچی که یک دوربین در پنل پشتی دارد، به سنسوری با دهانه لنزی متغییر مجهز شده است؛ دوربین اصلی خواهد توانست ویدیوهایی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K به ثبت رساند. در حالت فیلم‌برداری صحنه آهسته با نرخ ۲۴۰ فریم با ثانیه، رزولوشن فیلم‌ها به 1080p محدود خواهد شد؛ ضمن اینکه در حالت فیلم‌برداری صحنه آهسته با نرخ ۴۸۰ فریم بر ثانیه، رزولوشن ویدیوهای ثبت شده به 720p کاهش خواهد یافت. برای مقایسه، باید اشاره کرد که گلکسی اس ۸ حداکثر می‌‌تواند ویدیوی‌های صحنه آهسته با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 720p ثبت کند. پیش‌تر گمان می‌رفت کهکشانی‌های جدید سامسونگ، می‌توانند ویدیوهای صحنه آهسته با نرخ ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه به ثبت برسانند.

در رابطه با دوربین سلفی نیز گفته شده است به کمک آن می‌توانید شکلک‌های سه‌بعدی ایجاد کنید؛ عملکرد اموجی‌ها سه‌بعدی به خوبی انیموجی‌های آیفون ۱۰ (iPhone X) اپل نیست اما همچنان به شما اجازه می‌دهد تا به اموجی‌ها، جان ببخشید. گمان می‌رود این قابلیت برای ساخت آواتارهای سه‌بعدی کاربرد داشته باشد. در حال‌حاضر، جزئیاتی پیرامون قیمت احتمالی پرچم‌داران جدید سامسونگ ارائه نشده است؛ هرچند، گفته می‌شود گلکسی اس ۹ نسبت  به نسل قبل گران‌قیمت‌تر خواهد بود.

جدا از مدل «اسنپدراگون ۸۴۵»، نسخه‌ای با تراشه اسنپدراگون اکسینوس ۹۸۱۰ ارائه خواهد شد؛ این پردازنده، قدرت مدل‌هایی از پرچم‌داران جدید سامسونگ را تأمین خواهد کرد که در آسیا یا اروپا عرضه می‌شوند. انتخاب کُره‌ای‌ها در ایالات متحده، تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام است که در ماه دسامبر از آن رونمایی شده بود. سامسونگ با انتشار دعوت‌نامه، به صورت رسمی تأیید کرده است که گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس را در تاریخ ۶ اسفند معرفی خواهد کرد؛ انتظار می‌رود هر دو مدل تا اواخر اسفند ماه، وارد بازار شوند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات