رکوردشکنی انویدیا در پاییز ۲۰۱۷ به لطف دیتاسنترها و ارزهای دیجیتال

یک‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته انویدیا گزارش مالی پاییز ۲۰۱۷ را منتشر کرد که نشان از رکوردشکنی این کمپانی از نظر سوددهی و کسب درآمد دارد که نتیجه‌ی تقاضای بالای دو حوزه‌ی ارزهای دیجیتال و دیتاسنترها است.
تبلیغات

انویدیا روز گذشته گزارش مالی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، انویدیا موفق شده است طی سه‌ماهه‌‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ درآمدی ۲.۹۱ میلیارد دلاری کسب کند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، نشان از افزایش ۳۴ درصدی دارد. حاشیه‌ی سود انویدیا در طول پاییز ۲۰۱۸ نزدیک به ۶۱.۹ درصد اعلام شده است. سود عملیاتی این کمپانی با رشدی ۴۶ درصدی در مقایسه با پاییز سال ۲۰۱۶، به ۱.۰۷ میلیارد دلار رسیده است. سود خالص کسب‌شده توسط انیویدا طی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷، با افزایشی ۷۱ درصدی به ۱.۱۲ میلیارد دلار رسیده است.

حوزه‌ی بازی که شامل محصولات سری جی‌فورس است، درآمدی ۱.۷۴ میلیارد دلاری برای انویدیا به ارمغان آورده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایشی ۴۰۰ میلیون دلاری به همراه دارد. فروش کارت‌های گرافیک قدرتمند مخصوص استفاده در کاربردهای حرفه‌ای نیز با افزایش ۱۳ درصدی درآمد روبرو شده و میزان درآمد کسب‌شده به بیش از ۲۵۴ میلیون دلار رسیده است.

یکی از دلایل اصلی رکوردشکنی انویدیا از نظر عملکرد مالی را باید در محصولات حوزه‌ی دیتاسنتر این کمپانی جستجو کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، محصولاتی نظیر تسلا، گرید و سیستم‌های دی‌جی‌ایکس که در دیتاسنترها مورد استفاده قرار می‌گیرند درآمدی ۶۰۶ میلیون دلاری عاید کمپانی کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته، ۱۰۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

تراشه‌های مخصوص خودروها نیز درآمد ۱۳۲ میلیون دلاری برای انویدیا به همراه داشته که ۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش افزایش داشته است. موفقیت کنسول Switch نینتندو را نیز باید به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل برای افزایش درآمد کمپانی انویدیا در نظر گرفت.

البته نباید از تأثیر بسیار زیاد ارزهای دیجیتال در افزایش تقاضا برای کارت‌ گرافیکی و تراشه‌ی گرافیکی انویدیا غافل شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات