سرمایه‌‌گذاری سامسونگ روی خط تولید جدید تراشه حافظه

یک‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ الکترونیکس تصمیم دارد به‌منظور ساخت دومین خط تولید تراشه حافظه در کارخانه‌ی تولید تجهیزات پیونگ‌تایک کره‌ی جنوبی، سرمایه‌گذاری را آغاز کند.
تبلیغات

شرکت‌های سازنده‌ی تراشه در حال سرمایه‌گذاری گسترده‌ روی این بازار هستند تا بتوانند تقاضای بالقوه برای نیمه‌هادی را پاسخ دهند. در این راستا، سامسونگ نیز سال گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ به‌منظور توسعه‌ی ظرفیت خط تولید تراشه‌های خود، مبلغ ۲۷.۶۳ میلیارد دلار در کارخانه‌ی پیونگ‌تایک سرمایه‌گذاری کند.

سامسونگ در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز در مورد گزارشی که آژانس خبری یون‌هاپ درباره‌ی سرمایه‌گذاری جدید این شرکت منتشر کرده است، می‌گوید:

در حال حاضر در حال بررسی دومین مرحله از سرمایه‌گذاری برای کارخانه‌ی تولید نیمه‌هادی پیونگ‌تایک هستیم که تا حد زیادی شامل توسعه‌ی زیرساخت‌های ساختمانی به‌منظور ایجاد فضا برای تأسیسات جدید خواهد شد. سرمایه‌گذاری‌های جدیدی به‌منظور آمادگی بهتر برای پاسخ به تقاضای بازار در آینده انجام می‌شود. هر گونه جزئیات مربوط به تولید پس از در نظر‌ گرفتن شرایط بازار تعیین خواهد شد.

تحلیل‌گران می‌گویند اگر دومین خط تولید نیمه‌هادی سامسونگ تکمیل شود، انتظار می‌رود که این شرکت تولید انبوه تراشه‌ در خط تولید جدید را از سال ۲۰۲۰ آغاز کند که این موضوع سبب کاهش قیمت‌ تراشه‌ی حافظه در آینده خواهد شد.

گری نوا، از تحلیل‌گران شرکت سرمایه‌گذاری و اوراق بهادار HMC، می‌گوید:

در حال حاضر به دلیل عرضه‌ی محدود تراشه‌های حافظه، قیمت‌ آن‌ها بسیار بالا است. نه‌تنها سامسونگ بلکه دیگر سازندگان تراشه نیز در حال افزایش سرمایه‌گذاری در این صنعت هستند که فکر می‌کنم حرکت مثبتی است و در نهایت سبب کاهش قیمت تراشه‌‌ی حافظه خواهد شد.

اولین خط تولید نیمه‌هادی سامسونگ در پیونگ‌تایک تولید انبوه خود را جولای سال گذشته آغاز کرد. در اواخر ماه ژانویه، سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده‌ی نیمه‌هادی در جهان، سود سالانه‌ی فوق‌العاده‌ای در تراشه حافظه به نام خود ثبت کرد و گفت انتظار دارد تقاضا برای نیمه‌هادی‌ها در سال ۲۰۱۸ به‌خصوص تراشه‌ها مورد استفاده‌ در سرورها همچنان به قوت خود باقی بماند.

گزارش یون‌هاپ دو روز پس از آن منتشر شد که جی یانگ ‌لی (معاون ارشد سامسونگ الکترونیکس) بعد از رأی دادگاه مبنی بر به تعلیق درآوردن اتهاماتش از قبیل رشوه‌خواری و اختلاس، از زندانی در کره‌ی جنوبی آزاد شد.

لی جونک ووک، تحلیل‌گر اوراق بهادار شرکت سامسونگ، در یادداشتی نوشته است:

پس از آنکه سرمایه‌گذاری در سال‌ جاری روی خط تولید اول پیونگ‌تایک به پایان رسد این خط تولید با بیش از ۷۰ درصد ظرفیت خود فعالیت خواهد کرد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات