شیائومی می 7 با ۸ گیگابایت رم و دوربین دوگانه عرضه خواهد شد

شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
لیست به‌دست‌آمده از مشخصات شیائومی می ۷، به عرضه پرچم‌دار ۲۰۱۸ این شرکت با ۸ گیگابایت رم و نمایشگر ۵.۶ اینچی اشاره دارد.
تبلیغات

آخرین گمانه‌زنی در مورد محصولات شیائومی، حاکی از عرضه گوشی بدون لبه‌ی می میکس ۲ اس با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام در نمایشگاه MWC 2018 است. علاوه‌ بر این مدل، شرکت چینی نسل جدید شیائومی می 6 را توسعه می‌‌دهد که احتمالاً در اوایل سه‌ماهه‌ی دوم سال جدید میلادی معرفی خواهد شد. به‌تازگی تصویری منتشر شده است که مشخصات نهایی پرچم‌دار ۲۰۱۸ شیائومی را فاش می‌کند.

همان‌طور که از تصویر به‌دست‌آمده پیدا است، شیائومی می 7 با صفحه‌نمایش ۵.۶ اینچی عرضه خواهد شد که رزولوشن +Full HD دارد که حاکی از وجود ۱۰۸۰ پیکسل در ردیف‌های افقی و ۲۱۶۰ پیکسل در ردیف‌های عمودی نمایشگر است.  با توجه به رزولوشن صفحه‌نمایش، انتظار داریم پرچم‌دار جدید شرکت چینی به صفحه‌نمایش با نسبت ابعاد ۲ به ۱ مجهز شده باشد. برای مقایسه، باید گفت نسل قبل از یک نمایشگر ۵.۱۵ اینچی Full HD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت ابعاد ۱۶ به ۹ استفاده می‌کند؛ به همین جهت، جانشین می ۶ نسبت به پرچم‌دار شیائومی که در سال ۲۰۱۷ عرضه شده است، کشیده‌تر خواهد بود و احتمالاً عرض کم‌تری دارد.

تراشه پرچم‌دار جدید اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام که در ماه دسامبر معرفی شده بود، قدرت پردازشی شیائومی می ۷ را تأمین خواهد کرد. شرکت چینی در هنگام رونمایی از این تراشه، اعلام کرد محصول جدیدی مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ عرضه می‌کند. گمان می‌رود جانشن می ۶ به ۸ گیگابایت رم مجهز شده باشد؛ نسخه‌ی پایه پرچم‌دار ۲۰۱۷ شیائومی، تنها ۴ گیگابایت رم داشت. با این وجود، بعید نیست نسخه پایه شیائومی می ۷ حافظه‌ رم کم‌تری داشته باشد؛ این مدل احتمالاً به ۶ گیگابایت رم مجهز خواهد شد. 

پرچم‌دار جدید شیائومی، ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌دهد؛ احتمال می‌دهیم مدل پایه به ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شود. ظرفیت باتری در جانشین شیائومی می ۶ به ۴۴۸۰ میلی‌آمپر ساعت می‌رسد که ارتقاء چشمگیری رنسبت به نسل قبل نشان می‌دهد؛ در پرچم‌دار ۲۰۱۶ شیائومی از یک باتری با ظرفیت ۳۳۵۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده شده است. 

شیائومی می ۷ نسخه‌ی توسعه‌دهندگان ۸.۱.۳۰ رابط‌ کاربری MIUI را اجرا می‌کند؛ بااین‌حال انتظار داریم در هنگام عرضه به نسخه پایدار رام MIUI 9 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید نوقا مجهز شود. این شرکت چینی، رام MIUI 9 را برای بیش از ۴۰ گوشی خود منتشر کرده است که شامل یک مدل با طول عمر پنج سال می‌شود. در نهایت، در لیست مشخصات پرچم‌دار جدید شیائومی به عرضه آن با دوربین دوگانه ۱۶ مگاپیکسلی اشاره شده است. جزئیات بیشتری از حسگرهای دوربین اصلی وجود ندارد.

به‌جز شیائومی می ۷، ممکن است مدل «پلاس» آن نیز معرفی شود؛ سال گذشته، نسخه «پلاس» شیائومی می ۶ عرضه نشد؛ گمان می‌رفت شرکت چینی از عرضه این مدل با وجود تولید آن، صرف‌ نظر کرده است. بااین‌حال، شرکت چینی امسال در نظر دارد نسخه بزرگ‌تر پرچم‌دار ۲۰۱۸ خود را با صفحه‌نمایش ۶ اینچی ساخت سامسونگ ارائه دهد. ضمن اینکه دو پرچم‌دار جدید گوشی شیائومی، احتمالاً از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهند کرد؛ نسل قبل با وجود تجهیز به پنل پشتی از جنس شیشه، از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

شایعات حاکی از عرضه جانشین شیائومی می ۶ با قیمت پایه ۳۰۰۰ یوآن (۴۷۵ دلار) هستند و قیمت مدل رده‌بالای آن با ۸ گیگابایت رم، هنوز مشخص نیست. در حال‌ حاضر این شایعات به‌صورت رسمی توسط شرکت چینی تأیید نشده است؛ بنابراین باید با دیده شک و تردید به آن‌ها نگاه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات