ضرر خالص ۶ میلیارد دلاری کوالکام در پاییز ۲۰۱۷ به دلیل مالیات و جریمه‌های سنگین

پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی را منتشر کرده که با وجود عملکرد بالاتر از انتظار این کمپانی به دلیل جریمه‌های سنگین به ضرر خالص ۵.۹۵ میلیارد دلاری تبدیل شده است.
تبلیغات

کوالکام گزارش مالی مربوط به پاییز سال گذشته‌ی میلادی را منتشر کرده که نشان از عملکرد بالاتر از انتظار از نظر درآمدزایی و سوددهی برای این کمپانی دارد. براساس اطلاعات ارائه شده افزایش سوددهی و درآمد کوالکام به دلیل تقاضای بالا برای تراشه‌های پردازشی این کمپانی است که در خودروها و همچنین گجت‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته باید به این نکته اشاره کرد که پیش‌بینی فروش پایین در بازار چین برآوردها برای درآمد و سوددهی این کمپانی در سه ماهه‌ی جاری را پایین‌تر عنوان کرده است.

آمار ارائه شده نشان از این دارد که فروش گوشی‌های هوشمند ۴ جی در کشور چین با کاهش ۱۱ درصدی همراه شده است. بخش CDMA کوالکام که پردرآمدترین بخش کمپانی است با افزایش ۱۳ درصدی درآمد همراه شده است، به‌طوری‌که این بخش کمپانی درآمدی ۴.۶۵ میلیارد دلاری را تا اواخر دسامبر سال ۲۰۱۷ کسب کرده است. بخش فروش گواهی استفاده از فناوری‌های کوالکام نیز با کاهش ۲۸ درصدی درآمد روبه‌رو شده و تنها ۱.۳ میلیارد دلار عاید این کمپانی کرده که بخش بزرگی از آن به دلیل اختلافات پیش آمده با اپل است.

اپل ژانویه سال گذشته با اشاره به این نکته که کوالکام حق گواهی ناعادلانه‌ای را در قبال استفاده از فناوری‌هایش دریافت می‌کند، از کمپانی‌های طرف قراردادش خواست تا یک میلیارد دلار مورد ادعای کوالکام را پرداخت نکنند.

کوالکام موفق شده تا طی سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی درآمدی ۶.۰۴ میلیارد دلاری کسب کند که بیشتر از ۵.۹۳ میلیارد دلار پیش‌بینی شده توسط تامسون رویترز است که نتیجه آن به‌دست آمدن سود ۹۸ سنتی به ازای هر سهم این کمپانی است. کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که کوالکام سودی نزدیک به ۹۱ سنت به ازای هر سهم را کسب کند. البته با در نظر گرفتن مالیات ۶ میلیارد دلاری دریافت شده توسط دولت آمریکا و همچنین جریمه‌ی ۸۶۸ میلیون دلاری کمیسیون تجارت بین‌الملل کره‌ی جنوبی، کوالکام ضرری ۵.۹۵ میلیارد دلاری را متحمل شده است.

کوالکام پیش‌بینی کرده که طی سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی درآمدی ۴.۸ تا ۵.۶ میلیارد دلاری به دست بیاورد که پایین‌تر از پیش‌بینی‌های انجام شده توسط تحلیل‌گران بازار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات