مزایای فروش کالای مجازی نسبت به فیزیکی چیست؟

یک‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
زندگی دیجیتال امروزی، نتیجه پیشرفت تکنولوژی و تغییرات مستمر فرهنگی است که راه بازگشتی برای آن وجود ندارد.
تبلیغات

علی‌رغم نوسانات اقتصادی، تجارت الکترونیک روز به‌ روز در حال رشد و شکوفایی است. با پیشرفت‌های فناوری و توسعه جوامع آنلاین، استفاده از رسانه‌های دیجیتال به امری عادی بدل شده است و جای تعجبی نیست اگر بگوییم حوزه فروش فایل و محصولات مجازی همواره در حال گسترش است.

محصولات مجازی آن‌قدر فراگیر شده‌اند که در خارج از کشور ما تقریبا تمام بلاگرهای حرفه‌ای و اشخاص تاثیرگذار دیگر از این رویه بهره برده، محتوایی را تولید و منتشر می‌کنند که اغلب مردم به آن نیاز دارند؛ نظیر راهنما‌های PDF، کتاب‌های الکترونیکی، پادکست‌ها و ویدئوها.

علاوه بر این، بسیاری از فروشندگان مستقل، فروشگاه‌هایی صددرصد مبتنی بر محصولات مجازی ساخته و به این بازار پررونق ملحق شده‌اند. بازاری متشکل از افرادی با آزادی شخصی بیشتر و علاقه‌مند به داشتن درآمدی منفعل. بنابراین چه شاخصه‌ها و مزایایی این نوع محصولات را تا به این اندازه جذاب می‌کنند؟

در لیستی که تهیه کرده‌ایم برخی از دلایل اصلی اینکه چرا ممکن است فایل‌ها و محصولات دانلودی بر محصولات فیزیکی برتری داشته باشند را شرح داده‌ایم.

۱) هزینه سربار کمتر

به صورت کلی، اداره یک فروشگاه محصولات مجازی نیاز به میزان بسیار کمتری هزینه سربار نسبت به فروشگاه محصولات فیزیکی دارد. برای مثال عدم نیاز به هزینه‌های انبارداری، ماشین‌آلات تولیدی، بسته‌بندی، آماده سازی و حمل و نقل در مقایسه با فروشگاه های فیزیکی، می‌توان هزینه‌های اجاره، پرسنل و همچنین هزینه‌های قبل از سوددهی را از لیست هزینه‌ها حذف کرد. با یک فروشگاه دیجیتال خیلی از کارها می‌تواند کاملا به صورت خودکار انجام شود. از ایجاد حساب‌های کاربری و ارتباط با مشتریان گرفته تا تحویل دیجیتالی محصولات شما.

۲) نقش اینترنت به عنوان یک بازار بی نهایت

اداره هرنوع کسب‌وکار آنلاینی به شما اجازه می‌دهد تا به مخاطبانی در سراسر دنیا و یا حداقل در سراسر کشور خود دسترسی داشته باشید. درحالی که فروشگاه‌های آنلاین فیزیکی ممکن است با محدودیت‌ها و دشواری‌هایی در زمینه ارسال کالا مواجه شوند و در سراسر دنیا به سادگی در دسترس نباشند، فروشگاه‌های محصولات مجازی به شما اجازه می‌دهند تا به سادگی و با محدودیت‌های بسیار کمتر در هر سطحی به کسب و کار خود مشغول شوید.

۳) موانع بسیار کمتر برای شروع

با داشتن مهارت و خلاقیت (مانند نویسندگی، طراحی، برنامه‌نویسی و غیره) هیچ مانعی در ایجاد و فروش محصولات دانلودی برای شما وجود نخواهد داشت. به صورت کلی، معمولا ساخت محصولات مجازی سریع‌تر و ساده است، و بسته به پیچیدگی محصول، می‌توانید از ابزارها و منابع فراوان موجود جهت شروع فعالیت خود بهره‌مند شوید. در نهایت، مادامی که یک محصول باکیفیت، یک حساب بانکی، و یک اکانت فروشگاه ساز محصولات دانلودی یا وبسایت فروشگاهی داشته باشید می‌توانید با ریسک نسبتا پایین و حداقل سرمایه‌گذاری کار خود را شروع کنید.

همچنین بسته به نوع محصول، می‌توانید آن را کاملا به صورت مستقل و بدون وابستگی به دیگران ایجاد کنید. این انعطاف پذیری بیشتر باعث می‌شود تا هر کاری را دقیقا مطابق میل خود و با سرعت دلخواه خود انجام دهید. می‌توانید ابتکار عمل را به دست بگیرید و به پرسنل، تیم مدیریتی، توزیع کننده، انباردار و یا سرویس‌های پستی بی نیاز باشید.

علاوه بر این، اگر در یک شغل آفلاین تخصص و یا تجربه گذراندن دوره آموزشی دارید، می‌توانید این مهارت را به طور کامل به دنیای دیجیتال منتقل کرده و به عنوان یک محصول یا سرویس از طریق فروشگاه خود به فروش برسانید. از آموزش دروس مدرسه و دانشگاه گرفته تا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای. می‌توانید آن‌ها را در نقش یک مدرس یا متخصص در حوزه کاری خود به عنوان یک محصول مجازی به فروش برسانید.

۴) حاشیه سود بالا

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های محصولات دیجیتالی نسبت به محصولات فیزیکی، سود آن است. با عدم وجود هزینه مواد فیزیکی و فاکتورهای دیگری که در رابطه با ساخت محصولات فیزیکی وجود دارد، حاشیه سود محصولات دیجیتالی می‌تواند بسیار بالا باشد. و فقط فکر کنید حتی اگر قرار بود یک فروشگاه آنلاین با محصولات فیزیکی را اداره می‌کردید، باز هم به یک وبسایت با ابزارهای تجارت الکترونیک، مدیریت پرداخت‌ها و حساب‌های کاربری مشتریان نیاز داشتید. همه این‌ها علاوه بر مدیریت بخش فیزیکی کسب‌وکار شما است، در صورتی که فروش محصولات مجازی، تمام فعالیت‌های کسب‌وکار شما را به صورت یک‌جا و در محدوده دیجیتالی قرار می‌دهد، و این چیزی نیست جز هزینه کمتر و سود بیشتر!

۵) محصولات مجازی دائمی هستند

برخلاف محصولات فیزیکی، محصولات مجازی نه پوشیده می‌شوند، نه پاره می‌شوند و نه کیفیت خود را از دست می دهند. ممکن است در طول زمان با تغییرات تکنولوژی، کارایی خود را از دست بدهند، اما می‌توانند به سهولت آپدیت شوند تا برای همیشه ماندگار بمانند. محصولات مجازی می‌توانند به صورت نامحدود مورد استفاده قرار گیرند، و در همان شرایطی باقی بمانند که در روز اول خریداری شده‌اند.

۶) موجودی کالا هرگز تمام نمی‌شود

به دلیل طبیعتی که محصولات مجازی دارند، می‌توانید به هر تعداد کپی که دوست داشته باشید از آن‌ها بفروشید، تعداد تکثیر و تاریخ انقضای آن‌ها نامحدود است. برخی از محصولات مجازی برای سال‌های سال به فروش می‌روند، که نتیجه چیزی نیست جز درآمد منفعل و دائمی، صرفه‌جویی در زمان، انرژی و سرمایه. مشتری شما هرگز نباید نگران تمام شدن موجودی محصول باشد، یا انتظار هر نوع محدودیتی در  تعداد فروش را داشته باشید، محصول شما همیشه و در اسرع وقت جهت خرید در دسترس است.

همچنین در رابطه با برتری‌هایی که نسبت به محصولات فیزیکی دارند؛ انتشار آپدیت محصول، بازنگری‌ها، یا ارائه نسخه جدیدی از محصول برای مشتری‌ها بسیار آسان است.

۷) مدیریت، فروش و ارسال آسان

مدیریت محصولات دیجیتالی بسیار راحت‌تر از سر و کله زدن با دارایی‌های فیزیکی است، لازمه آن فقط و فقط فضای ذخیره سازی دیجیتالی و یک سیستم مدیریت محتوا برای سازمان‌دهی کارها است. کارهای بسیار کمتری برای انجام دادن در رابطه با مدیریت روزانه وجود دارد، زیرا نباید یک نوع محصول خاص را مدام تولید کنید ضمن اینکه راه‌اندازی و اداره فروشگاه نیز تنها به وسیله یک لپ‌تاپ یا حتی تلفن همراه ممکن است.

فروش و تحویل محصولات مجازی نیز معمولا بسیار ساده‌تر از فروش محصولات فیزیکی است. مشتریان می‌توانند فورا و به سادگی نسخه نمایشی محصول شما را مشاهده کنند، همین کار فرآیند خرید را بسیار ساده‌تر و سرراست‌تر می‌کند.

برای دریافت محصول نه لازم است کسی از منزل خارج شود، و نه اینکه روزها برای تحویل آن صبر کند. فایل‌ها فورا بعد از خرید برای دانلود در دسترس قرار می‌گیرند و خریدار می‌تواند به محض دانلود از محصولات شما استفاده کند. مدیریت بازگشت وجه نیز آسان‌تر است، چون نیازی به بسته‌بندی دوباره، حمل و نقل و یا آماده‌سازی محصول نیست.

۸) آینده همین است

زندگی دیجیتال امروزی نتیجه پیشرفت تکنولوژی و تغییرات مستمر فرهنگی است که راه بازگشتی برای آن وجود ندارد. با توجه به اینکه اینترنت و واژه دانلود به بخشی از زندگی افراد جامعه تبدیل شده است، محصولات دانلودی هم می توانند اساسا مایحتاج این سبک زندگی جدید را تامین کنند و فایل های آموزشی، ابزار های مفید و منابع مورد نیاز افراد را فورا در اختیارشان قرار دهند. بعید است بازار این محصولات به این زودی ها از رونق بیافتد. همین الان زمان خوبی برای شروع است.

۹) آزادی شخصی و سبک زندگی جدید

اگر می‌خواهید کسب‌وکار شخصی خود را راه‌اندازی کنید، به مکان وابسته نباشید، برای خلاقیت آزادی داشته باشید، و محصولات شخصی خود را تولید کنید، پس فروش محصولات مجازی همان چیزی است که به دنبال آن هستید. علاوه بر تمامی این مزیت‌ها، محصولات دیجیتالی می‌توانند بلیط ورود شما به یک سبک زندگی کاملا جدید باشند که عاری از هزینه‌ها و محدودیت‌های سروکار داشتن با محصولات فیزیکی است. می‌توانید شغل خود را تقریبا از هر جایی مدیریت کنید و همزمان با درآمدزایی از محصولات قبلی، با خیال راحت به ساخت محصولی جدید مشغول شوید.

فروشگاه ساز اختصاصی محصولات مجازی فایلو می‌تواند نیاز شما را در زمینه فروش محصولات دانلودی برطرف کند. بدون نیاز به برنامه‌نویسی، سیستم مدیریت محتوا یا تهیه فضای میزبانی، می‌توانید فروشگاه شخصی خود را به صورت کاملا رایگان ایجاد کرده و هزینه سرویس خود را از درآمد حاصل از هر فروش بپردازید.

همچنین در صورتی که محصولی برای فروش نداشته باشید می‌توانید از بخش «همکاری در فروش» پنل کاربری خود، توسط لینک‌های اختصاصی فروش که در اختیار شما قرار داده می‌شود برای محصولات سایر فروشگاه‌ها بازاریابی کرده و با فروش موفق هر محصول، پورسانت دریافت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات