رئیس رگولاتوری: درآمد حاصل از سرویس‌های پیامکی به صفر رسیده است

شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌ی رئیس سازمان تنظیم مقررات، درآمد حاصل از سرویس‌های پیامکی به صفر رسیده و درآمد اپراتورها در حوزه‌ی مکالمه نیز کاهش قابل توجهی داشته است.
تبلیغات

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سمینار تخصصی «تحول دیجیتال و صنعت مخابرات» اعلام کرد تغییر استراتژی حوزه‌ی کسب‌وکار و رویکرد در الگوها و سرمایه‌گذاری‌ها برای ایجاد تحول دیجیتال ضروری است. وی تحول دیجیتال در دنیا را موجب افزایش درآمد دانست و گفت:

طبق آمار مجمع جهانی اقتصاد، کشورهایی که استراتژی تحول دیجیتال را اجرا کرده‌اند با افزایش ۹ درصدی درآمد ۱۲ درصدی حجم بازار و ۲۶ درصدی سودآوری شرکت‌ها همراه بودند.

به گفته‌ی وی، درآمد اپراتورهایی که سرویس به‌روزنشده و قدیمی ارائه می‌دهند، بین ۵۰ تا ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است. درآمد حاصل از سرویس‌های پیامکی به صفر رسیده و همچنین در حوزه‌ی مکالمه نیز درآمد اپراتورها به‌طور چشمگیری کاهش داشته است. وی با اشاره به این آمار روی بازطراحی شرایط جدید اپراتورها تأکید کرد و گفت:

ایجاد تحول دیجیتال مزایایی از جمله افزایش سرعت ارائه‌ی خدمات، بهبود فرآیند عملیاتی اپراتورها، چابکی سازمان‌ها و کاهش هزینه به‌خصوص ابزاری را که در حوزه مجازی‌سازی استفاده می‌شود، در بر دارد.
حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات در ادامه، عواملی مانند کاهش درآمد اپراتورها را اهرمی به سمت تحول دیجیتالی شدن دانست که به‌طور کلی در حوزه‌ی ICT حدود دو هزار میلیارد دلار ارزش افزوده ایجاد می‌کند. وی گفت:

باید طبق تحول دیجیتال رگولاتوری بازطراحی شود. همزمان با ورود نسل پنجم تلفن همراه، رگولاتوری مشارکتی در دستور کار قرار دارد. در ساختار جدید رگولاتوری معاونت کسب‌وکار و بازار پیش‌بینی شده است که مهم‌ترین هدف آن زمینه‌سازی در حوزه‌ی مقررات‌گذاری و رگولاتوری برای تحول دیجیتال  محسوب می‌شود و رویکرد ما زمینه‌ساز تحول است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات