IDC: رشد ۲۱.۷ درصدی عرضه گجت‌ های پوشیدنی در فصل سوم ۲۰۱۸

سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
براساس آخرین برآورد IDC، عرضه‌ی گجت‌های پوشیدنی در فصل سوم ۲۰۱۸ با رشد ۲۱.۷ درصدی همراه بوده و شیائومی از اپل و فیت‌بیت پیشی گرفته است.
تبلیغات

آخرین برآورد IDC حکایت از افزایش تقاضای گجت‌های پوشیدنی در بازارهای بین‌المللی دارد. بیشتر این حجم تقاضا مربوط به محصولات اصلی پوشیدنی از جمله ساعت‌های هوشمند است.

شرکت چینی شیائومی، با رشد سالیانه‌ی ۹۰.۹ درصدی در فصل سوم ۲۰۱۸، توانست از شرکت‌های اپل و فیت‌بیت پیشی بگیرد و بیشترین حجم عرضه‌ی گجت‌های پوشیدنی در بازار جهانی را از آن خود کند. 

شیائومی توانست در فصل سوم ۲۰۱۸، در حدود ۶.۹ میلیون دستگاه گجت پوشیدنی به بازار عرضه کند که دو عامل اصلی در این موضوع دخیل بودند. یکی از عوامل تأثیرگذار برای افزایش حجم عرضه‌ی گجت‌های پوشیدنی شیائومی به می بند ۳ شیائومی مربوط می‌شود و عامل دوم، عرضه‌ی محصولات پوشیدنی این شرکت در بازارهایی فراتر از چین است. پیشینه‌ی شیائومی نشان می‌دهد که بیشترین حجم عرضه‌ی محصولات این شرکت مربوط به بازار چین بوده است. اما در فصل سوم ۲۰۱۸، در حدود ۶۱ درصد از عرضه‌ی محصولات شیائومی در بازار چین بود. این در حالی است که در فصل‌های قبلی در حدود ۸۰ درصد حجم عرضه‌ی محصولات شیائومی در بازار چین عرضه می‌شد. عرضه‌ی گجت‌های پوشیدنی به بازارهایی فراتر از چین، یکی از دلایل افزایش حجم فروش شیائومی بوده است. شیائومی محصولات خود را به بازار کشورهای دیگری همچون اروپا، هند، خاورمیانه و آفریقا عرضه می‌کند که در این کشورها، بازارهای مناسبی برای فروش محصولات پوشیدنی شیائومی با قیمت مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شوند.  

ساعت هوشمند کلکسی گیر اس 3

در مقابل، اپل نیز تصمیم گرفته بود تا اپل واچ ۴ را با قیمت بالاتری نسبت به قبل به‌فروش برساند و تصمیم گرفت تا مدل‌های اپل‌واچ ۱ و اپل‌واچ ۲ را به زیر قیمت ۲۰۰ دلار نرساند. اگر اپل چنین تصمیمی نمی‌گرفت، می‌توانست فروش بیشتری را برای خود رقم بزند. با این وجود، کاهش قیمت‌ها در اپل‌واچ سری ۳ باعث رشد فروش اپل در گجت‌های پوشیدنی شد. اپل در فصل سوم ۲۰۱۸ با عرضه‌ی ۴.۲ میلیون گجت پوشیدنی به بازار، نسبت به سال قبل رشدی ۵۴ درصدی را برای خود ثبت کرده است. با این وجود، با توجه به سهم بازار ۱۳.۱ درصدی اپل در مقایسه با سهم بازار ۲۱.۵ درصدی شیائومی، اپل در جایگاه پایین‌تری نسبت به شیائومی قرار گرفته است. 

شرکت

عرضه در فصل سوم ۲۰۱۸ 

سهم بازار در فصل سوم ۲۰۱۸ 

عرضه در فصل سوم ۲۰۱۷

سهم بازار در فصل سوم ۲۰۱۷

رشد سالانه

شیائومی

۶.۹

۲۱.۵ درصد

۳.۶

۱۳.۷ درصد

۹۰.۹ درصد

اپل

۴.۲

۱۳.۱ درصد

۲.۷

۱۰.۳ درصد

۵۴ درصد

فیت‌بیت

۳.۵

۱۰.۹ درصد

۳.۶

۱۳.۷ درصد

۳.۱- درصد

هواوی

۱.۹

۵.۹ درصد

۱.۶

۶ درصد

۲۰.۳ درصد

سامسونگ

۱.۸

۵.۶ درصد

۰.۹

۳.۶ درصد

۹۱ درصد

سایر شرکت‌ها

۱۳.۷

۴۳ درصد

۱۳.۸

۵۲.۷ درصد

۰.۸- درصد

جمع کل

۳۲

۱۰۰ درصد

۲۶.۳

۱۰۰ درصد

۲۱.۷ درصد

فیت‌بیت با عرضه‌ی ۳.۵ میلیون دستگاه گجت پوشیدنی در فصل سوم ۲۰۱۸، نسبت به سال قبل افت ۳.۱ درصدی را تجربه کرد و با سهم بازار ۱۳.۷ درصدی در جایگاه سوم قرار گرفت. بیشترین عرضه‌ی گجت‌های پوشیدنی فیت‌بیت، مربوط به ساعت هوشمند Versa می‌شود. در جایگاه چهارم نیز هواوی با افزایش عرضه‌ی ۲۰ درصدی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل قرار دارد. هواوی توانست در حدود ۱.۹ میلیون دستگاه گجت پوشیدنی به بازار عرضه کند که بیشترین حجم عرضه مربوط به ساعت هوشمند  TalkBand B5 که ترکیبی از هدفون بلوتوثی و ردیاب تناسب اندام است. سامسونگ با رشد ۹۱ درصدی در عرضه‌ی گجت‌های پوشیدنی در فصل سوم ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل توانست ۱.۸ میلیون دستگاه به بازار عرضه کند که بخشی از عرضه‌ی محصولات سامسونگ مربوط به گلکسی واچ و بیشتر مربوط به ساعت‌های هوشمند Gear S3 و Gear Fit می‌شود. جتیش اوربانی، تحلیلگر ارشد IDC در این مورد توضیح می‌دهد:

بسیاری از گجت‌های پوشیدنی جدید، دارای ویژگی‌هایی نظیر نوتیفیکیشن‌ها‌ و یکپارچه‌سازی اپلیکیش‌ها هستند که به حوزه‌ی ساعت‌های هوشمند نیز گسترش یافته‌اند. این موضوع باعث شده است تا کاربران تقاضای بیشتری برای خرید گجت‌هایی با قابلیت‌‌های بیشتر و البته با قیمت‌های رنج متوسط بازار داشته باشند؛ بازاری که در آن رقبا با کاشه هزینه‌ها، ساعت‌های هوشمندی با قیمت پایین به آن عرضه می‌کنند.

با این وجود، اوربانی پیشنهاد می‌دهد که محصولات سلامتی اپل و فیت‌بیت، با توجه به دریافت تاییدیه‌های قانونی، دیواری را برای سازندگان ساعت‌های هوشمند ایجاد می‌کنند که فروشندگان کوچک‌تر گجت‌های پوشیدنی نمی‌توانند از آن بالا بیایند. IDC انتظار دارد که در فصل تعطیلات، شاهد افزایش تقاضا در بازار چین باشیم. این در حالی است که تقاضا برای گجت‌‌های پوشیدنی اصلی، همچنان ادامه دارد و بازار آمریکا با رشد آهسته‌ای که دارد، از نظر میزان تقاضا برای گجت‌‌های پوشیدنی، به‌صورتی چشمگیر شاهد رشد خواهد شد که هم شامل افزایش تعداد کاربران جدید و هم شامل افزایش حجم تعویض دستگاه‌های قدیمی خواهیم بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات