هواوی 21 درصد رشد درآمد سالانه را برای سال 2018 پیش بینی می‌کند

پنج‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
مدیر فعلی هواوی در نطقی از پیش‌بینی‌های این شرکت در خصوص درآمد سالانه سخن گفت و شرایط این شرکت را با وجود چالش‌های زیاد دارای رشد فزاینده دانست.
تبلیغات

رئیس دوره‌ای هواوی امروز ضمن اشاره به اینکه شرکت یادشده در دو سال اخیر به رغم سنگ‌اندازی دولت‌های مختلف سریع‌ترین رشد تجاری را داشته است، خاطرنشان کرد که انتظار می‌رود این شرکت سال ۲۰۱۸ را با ۱۰۹ میلیارد دلار درآمد به پایان برساند که این عدد نشانگر ۲۱ درصد رشد در این زمینه است.

گو پینگ (Gue Ping) در نطقی که به مناسبت سال جدید خطاب به کارمندان شرکت چینی ایراد کرد، اعلام داشت که ۲۶ قرارداد را در رابطه با نسل پنجم ارتباطات، 5G، نهایی کرده است و پیش‌بینی می‌کند فروش گوشی‌های هوشمند هواوی در سال ۲۰۱۸ از مرز ۲۰۰ میلیون دستگاه عبور کند.

مدیر هواوی

البته پیش‌بینی‌های فوق قبلا هم مطرح شده بود و به نظر می‌رسد برنامه‌ی چینی‌ها به درستی در حال پیش‌روی است. غول چینی دنیای فناوری اوایل ماه جاری نیز پیش‌بینی کرده بود که درآمد سالانه‌ی این شرکت برای اولین‌بار از ۱۰۰ میلیون دلار تجاوز کند. چینی‌ها همچنین با اعلام عقد ۲۵ قرارداد در خصوص به‌کارگیری 5G خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده‌ی تجهیزات 5G در جهان معرفی کرده بودند. صاحبان دومین برند پرفروش گوشی هوشمند، در اوت سال جاری نیز پیش‌بینی کرده بودند که بیش از ۲۰۰ میلیون گوشی را به فروش خواهند رساند.

هواوی بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تجهیزات مخابراتی جهان و دومین تولیدکننده‌ی مطرح گوشی هوشمند است. این شرکت در سالی که گذشت از سوی آمریکا و متحدانش نظیر استرالیا و نیوزلند تحت فشار قرار گرفت و این دولت‌ها تجهیزات مخابراتی هواوی را به بهانه‌ی ناامن بودن ممنوع اعلام کردند. ادعایی که چینی‌ها به کرّات آن را رد کردند.

تنش‌ها زمانی بالاتر گرفت که سابرینا منگ، مدیر مالی هواوی و دختر رن ژنگفی (Ren Zhengfei)، یکی از بنیان‌گذاران این شرکت در کانادا دستگیر شد. بازداشت خانوم منگ اوایل ماه جاری به اتهام کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌ها صورت گرفت.

منگ چند روز بعد به قید وثیقه‌ی ۷.۳۵ میلیون دلاری آزاد شد و چینی‌ها از آن تاریخ طی اقدامی انتقام‌جویانه دو کانادایی را بازداشت کرده‌اند. در سوی دیگر، گفته می‌شود کاخ سفید در تدارک ابلاغی است که طی آن شرکت‌های آمریکایی از استفاده از هرگونه تجهیزات مخابراتی ساخت هواوی و ZTE منع خواهد شد. دو تولیدکننده‌ی بزرگ چینی تاکنون در این خصوص اظهار نظری نکرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات