پیش‌بینی ۵۰ میلیارد تومانی برای برنامه توسعه‌ کارآفرینی و اشتغال

پنج‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
در لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۹۸ کل کشور بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برای برنامه‌ی توسعه‌ی کارآفرینی و اشتغال پیش‌بینی شده است.
تبلیغات

در راستای لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۹۸ کل کشور  بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه‌ی کارآفرینی و اشتغال پیش‌بینی شده است، همچنین برای حمایت و توسعه‌ی مشاغل خانگی سه میلیارد تومان و برای راهبری و حمایت از توسعه‌ی کارآفرینی حدود یک و نیم میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

در همین راستا برای اجرای طرح کارورزی دانش‌آموختگان ۱۱ میلیارد و ۴۷۶ میلیون تومان اعتبار در لایحه‌ی بودجه در نظر گرفته شده است. این طرح از سال گذشته ویژه‌ی اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کلید خورده است. همچنین از مجموع اعتبارات برنامه‌ی توسعه‌ی کارآفرینی و اشتغال حدود ۵ میلیارد تومان برای طراحی و استقرار سامانه‌ی جامع آمار و اطلاعات بازار کار پیش‌بینی شده است.

همچنین در لایحه‌ی بودجه‌ی کل کشور برای سال ۹۸ بالغ بر ۶ میلیارد تومان به منظور کمک به کسب‌وکارهای اقتصادی خرد، کوچک و متوسط در نظر گرفته شده است. در بودجه‌ی سال آینده‌ی کشور، در راستای حمایت از طرح اشتغال فراگیر پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و به منظور طرح حمایت از اشتغال روستایی و عشایری پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از سوی دولت در نظر گرفته شده است. بودجه‌ی توسعه و توانمندسازی تعاونی‌ها حدود ۵۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات