کلاهبرداری چند میلیارد تومانی فروشگاه پالادین مارکت به بهانه فروش آیفون

چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیرعامل فروشگاه اینترنتی که با تبلیغات گسترده، اقدام به کلاهبرداری ازطریق فروش گوشی آیفون با قیمت پایین‌تر از بازار کرده بود، دستگیر شد.
تبلیغات

رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری مدیرعامل شرکتی خبر داد که با ایجاد یک فروشگاه اینترنتی و تبلیغات گسترده در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری چند میلیارد تومانی از صدها متقاضی خرید گوشی تلفن همراه کرده بود. در تحقیق از مال‌باختگان، مشخص شد شرکت ایده پردازان آریابد سروش با ایجاد فروشگاه اینترنتی با نام پالادین مارکت و انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی، اقدام به فروش تلفن همراه آیفون 10 با ظرفیت ۲۵۶ به قیمت هر دستگاه هفت میلیون تومان یعنی با اختلاف قیمت حداقل هشت میلیون تومان پایین‌تر از قیمت گوشی در سطح بازار کرده بود.

این شرکت ادعا کرده بود اختصاص ارز دولتی، دلیل پایین بودن قیمت این مدل تلفن همراه در فروشگاه اینترنتی پالادین مارکت نسبت به مدل‌های مشابه در بازار است. همچنین در زمان صدور فاکتور به مال‌باختگان وعده داده شده که گوشی‌های خریداری‌شده، ظرف ۱۴ روز کاری به آن‌ها تحویل داده خواهد شد اما بعد از گذشت این مدت هیچ اقدامی از سوی این شرکت صورت نگرفت.

بعد از شکایت مالباختگان و هماهنگی با بازپرس پرونده، مدیر شرکت ایده‌پردازان آریابد سروش به هویت سروش متولد ۱۳۷۰ دستگیر و حساب‌های بانکی وی با مبلغ ۶ میلیارد تومان توقیف شد. البته این تنها بخشی از پول‌های واریزشده از سوی متقاضیان خرید گوشی تلفن همراه است. تمام این مبالغ در کمتر از ۲۴ ساعت باتوجه‌به مهلت ۲۴ ساعته‌ی درج‌شده در فروشگاه اینترنتی پالادین مارکت به حساب مدیر شرکت واریز شده و مالباختگان بعد از گذشت ۱۴ روز با مراجعه به دفتر شرکت، متوجه تخلیه‌ی کامل آن شدند.

آیفون X

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح فعالیت اولیه‌ی این شرکت و اعتمادسازی آن گفت:

در ادامه‌ی تحقیقات پلیسی، کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که مدیر شرکت ایده پردازان آریابد سروش جهت اعتمادسازی در مراحل اولیه اقدام به تحویل حدودا ۱۰۰ دستگاه گوشی تلفن همراه به متقاضیان کرده و به این شیوه و شگرد، زمینه‌ی کلاهبرداری از صدها مالباخته‌ی دیگر را فراهم کرده است.

به‌گفته‌ی وی، تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر از اقصی نقاط کشور اقدام به خرید از این فروشگاه اینترنتی کرده و مراحل قانونی جهت طرح و ثبت شکایات آن‌ها انجام شده است اما پیش‌بینی می‌شود تعداد شکایات پرونده، به بیش از ۱۰۰۰ نفر افزایش پیدا کند. مالباختگان می‌توانند با ارائه‌ی مدارک خرید به‌ویژه فاکتور خرید صادرشده به نام افراد، و همراه مدارک شناسایی معتبر به معاونت مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند.

باتوجه‌به آشفتگی بازار موبایل شاید در آینده نیز شاهد چنین کلاهبرداری‌هایی از سوی افراد سودجو باشیم. بنابراین خریداران بهتر است تنها از فروشگاه‌های معتبر خرید کرده و به اختلاف قیمت قابل‌توجه برخی فروشگاه‌ها نسبت به قیمت عرف بازار اعتماد نکنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات