بالن ارتباطی در تمام استان‌ها نصب می‌شود

چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی یک سامانه‌ی بالن ارتباطی تا اواخر فصل بهار سال آینده برای هر استان خبر داد.
تبلیغات

صادق بیک‌پور، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از تصویب طرح راه‌اندازی بالن‌های ارتباطی در هر استان برای برقراری ارتباطات لازم در زمان بحران خبر داد. به‌گفته‌ی وی این طرح در مرحله‌ی تخصیص اعتبار بوده و اگر مشکلی بابت تأمین اعتبار وجود نداشته باشد، تا اواخر بهار ۹۸ راه‌اندازی خواهد شد. وی همچنین اعلام کرد استان کرمان در اولویت راه‌اندازی این سامانه است. وی گفت:

دستورالعمل پیام‌رسانی انبوه در مواقع بحران به استانداری و مدیریت بحران ابلاغ می‌شود و با این آیین‌نامه، اپراتورها باید از این مرجع دستور بگیرند که موجب آرامش اجتماعی خواهد شد.

مشاور وزیر ارتباطات با اشاره به بهره‌برداری از فاز نخست رادیو ترانک در استان کرمان اعلام کرد فاز نخست این شبکه با ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه، ۳۲ شهر و بیش از دو هزار روستا را تحت پوشش قرار داده است. به‌گفته‌ی وی فاز دوم این پروژه نیمه‌ی اول سال ۹۸ بهره‌برداری شده و تمامی شهرها و شهرستان‌ها و سه هزار و ۸۹۷ روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد. وی گفت:

برای واردات تجهیزات شبکه‌ی بی‌سیم رادیو ترانک در گمرک مشکلاتی به‌وجود آمد که خوشبختانه رفع شده و این تجهیزات اینک وارد کشور شده است. قبل پایان امسال تجهیزات وارداتی در استان‌ها توزیع می‌شود که سهم کرمان نیز تحویل داده می‌شود.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه‌ی صحبت‌های خود به تأکید وزارت ارتباطات به رفع انحصارها در فضای رقابتی و گسترش خدمات به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و از توجه بیشتر در حوزه‌ی مدیریت بحران خبر داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات