حذف یارانه سه دهک درآمدی بالای جامعه با هماهنگی وزارت کار و استانداری‌ها

سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس جزئیات بودجه‌ی سال ۱۳۹۸، استانداران سراسر کشور مجازند با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یارانه‌ی سه دهک بالای درآمدی را حذف کنند.
تبلیغات

براساس جزئیات لایحه‌ی بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور و در راستای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۳۸۸/۱۰/۱۵ که با هدف تحقق عدالت، کاهش فقر مطلق و توسعه‌ی بهداشت و سلامت مردم در کنار توسعه‌ی بهداشت و سلامت مردم و همچنین معطوف کردن پرداخت یارانه‌ به خانوارهای نیازمند انجام شده، تمامی دریافتی‌ها که به خزانه‌داری کل کشور واریز شده است، مطابق جدول زیر بوده و همچنین هزینه‌ها براساس تصمیم و تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور نیز براساس همین جدول انجام خواهد شد.

یارانه

همانطور که در این جدول نیز مشاهده می‌کنید، دولت بودجه‌های ۶۲ هزار میلیارد ریالی را برای پرداخت انواع یارانه در سال ۱۳۹۸ پیش‌بینی کرده است.

دولت به استانداران اجازه داده تا با هماهنگی وزارت کار اقدام به حذف یارانه‌های سه دهک درآمدی بالای کشور کنند. فرایند تصمیم‌گیری برای حذف دریافت‌کنندگان یارانه براساس اطلاعاتی خواهد بود که از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان دریافت می‌شود. منابع حاصل از حذف یارانه نقدی خانوارهای پردرآمد با تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه‌ی استان صرف حذف تدریجی فقط مطلق و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار استانی همان استان خواهد شد.

دولت همچنین سقف مالیات برای حقوق را نیز تغییری نداده و همچون سال گذشته حقوق‌های زیر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معاف از مالیات خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات