تحلیلگر بازار از کاهش تولید ۴ میلیونی گوشی آیفون در فصل دوم سال مالی خبر می‌دهند

شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
یکی از تحلیلگران بازار خبر از کاهش تولید ۴ میلیون گوشی هوشمند آیفون اپل در فصل دوم سال مالی می‌دهد.
تبلیغات

جون ژانگ، یکی از تحلیلگران مؤسسه‌ی روزنبلت، پیش‌بینی می‌کند که اپل حجم تولید گوشی آیفون در فصل دوم سال مالی خود را که در ماه مارس پایان می‌یابد، حدود ۴ میلیون دستگاه کاهش خواهد داد. 

مبنای پیش‌بینی این تحلیلگر بازار، کاهش فروش گوشی‌های آیفون در چین است. اما دلیل این کاهش فروش، موردی که شما فکر می‌کنید نیست. پیشتر گفته شده بود که واردات آیفون ۱۰ و برخی از آیفون‌های قدیمی اپل به چین ممنوع می‌شود. دادگاه چین، واردات و فروش برخی مدل‌های آیفون همچون مدل‌های آیفون 6s تا مدل آیفون 10 را ممنوع اعلام کرده بود؛ اما کوالکام اعلام کرد که اپل همچنان در حال نقض حکم دادگاه چینی است.

با این حال تحلیلگر بازار معتقد است که کاهش فروش گوشی‌های آیفون در چین مربوط به شرکت‌هایی در چین می‌شود که از هواوی پشتیبانی می‌کنند. اواسط آذرماه، مدیر مالی هواوی به‌دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در کانادا بازداشت شد؛ وی از سیستم بانکی جهانی برای فروش غیرقانونی محصولات هواوی در ایران استفاده کرده است. یکی از تامین‌کنندگان اپل به نام Menpad اعلام کرد، کارمندانی که گوشی آیفون خریداری کنند جریمه می‌شوند. همچنین، کارمندانی که گوشی‌های ساخت شرکت‌های چینی ازجمله هواوی را خریداری کنند، سوبسید دریافت می‌کنند؛ به‌نظر می‌رسد که سایر شرکت‌های چینی نیز همین روال را دنبال می‌کنند.

البته رابطه‌ی بین ملی‌گرایی در چین و کاهش فروش ۴ میلیون دستگاه آیفون اپل، هنوز قابل درک نیست. این تحلیلگر بازار معتقد است که حجم تولید آیفون  XR درحدود ۲.۵ دستگاه کاهش خواهد یافت و حجم تولید آیفون XS درحدود یک میلیون دستگاه کاهش می‌یابد؛ این در حالی است که حجم تولید آیفون XS Max نیز در حدود ۵۰۰ هزار دستگاه از ماه ژانویه تا ماه مارس کاهش خواهد یافت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات