چرا دیجی‌ کالا در سالی که تعدیل نیرو داشته، نیروی خارجی استخدام کرده است؟

چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
دیجی‌کالا شهریورماه امسال رسما از پلتفرم نرم‌افزاری جدید سوپرنوا رونمایی کرد؛ پلتفرمی که تیمی خارجی توسعه داده است، اما چرا دیجی‌کالا در سالی که تعدیل نیرو داشته، برنامه‌نویس خارجی استخدام کرد؟
تبلیغات

برادران محمدی، بنیان‌گذاران دیجی‌کالا در یلدای کارآفرینی درباره‌ی دلایل استفاده از نیروی انسانی خارجی برای توسعه‌ی نرم‌افزار مورد استفاده دیجی‌کالا صحبت کردند، آن‌ها دلیل استخدام کارکنان خارجی در عینِ تعدیل نیرو را چنین عنوان می‌کنند:

پلتفرم‌های تجارت الکترونیک رایج بازار برای ابعاد کسب‌و‌کار دیجی‌کالا مناسب نبوده و جواب‌گوی نیاز ما نیستند، در همین راستا ما باید پلتفرم خود را می‌ساختیم و مجبور شدیم هزینه کنیم و تیم حرفه‌ای را از خارج از کشور به خدمت بگیریم. در قرارداد ما تیم خارجی متعهد شد تا دانش خود را به نیروی داخلی منتقل کنند و این کار انجام شده است و در حال حاضر ما نیازی به هیچ‌کدام از نیروهای خارجی نداریم و کل مدیریت و توسعه‌ی سوپرنوا توسط تیم داخلی قابل انجام است.

مدیران عامل دیجی‌کالا از تصمیم خود برای به‌کارگیری تیم فنی خارجی، راضی هستند؛ چرا که با استفاده از تیم فنی خارجی مشکلات توسعه‌ی نرم‌افزار آن‌ها حل شده و این هزینه به‌مراتب کمتر از هزینه‌ی خرید پلتفرم‌های تراز اول دنیا بوده است. طی سال‌های گذشته سرویس دیجی‌کالا در روزهای پرفروش از دسترس خارج می‌شد؛ اما امسال در طرح فروش گسترده‌ی این شرکت که به مناسبت شب یلدا برگزار می‌شود سایت دیجی‌کالا کمتر دچار مشکل شده و همواره در دسترس بوده و این می‌تواند نشانه‌ی موفقیت تصمیم دیجی‌کالا برای استفاده از پلتفرم و تیم خارجی باشد. 

اگر نام پلتفرم سوپرنوا را نشنیده باشید، دیجی‌کالا از چندی پیش پلتفرم قدیمی خود موسوم به لگاسی را کنار گذاشته است و از پلتفرم جدیدی با عنوان سوپرنوا در تمام عملیات خود استفاده می‌کند. نمود ظاهری تغییر پلتفرم دیجی‌کالا هرچند برای کاربران در تغییر ظاهر وب‌سایت فروشگاه دیجی‌کالا از چند هفته پیش مشخص شده، اما باید بدانید که تغییرات تنها به‌صورت ظاهری نبوده و دیجی‌کالا پلتفرم سوپرنوا را به‌عنوان یک سیستم جامع در تمام فعالیت‌های خود از قبیل انبارداری، فروش، حسابداری، نسخه‌ی وب، موبایل، مارکت‌پلیس و سایر حوزه‌ها مورد استفاده قرار می‌دهد. دیجی کالا طی مراسمی که با حمایت شاتل برگزار کرد به تشریح عملکرد سوپرنوا و چرایی و چگونگی مهاجرت به این پلتفرم پرداخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات