سورنا ستاری: استارتاپ ها اختلافات خود را درون اکوسیستم حل کنند

چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در جریان برگزاری رویداد یلدای کارآفرینی شنبه اعلام کرد که استارتاپ‌ها باید مجادلات و اختلافات خود را درون اکوسیستم حل کنند.
تبلیغات

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار حوزه‌ی علمی و فناوری کشور در جریان برگزاری رویداد یلدای شنبه به اختلافات بین استارتاپ‌ها اشاره کرد. او به استارتاپ‌ها حوزه‌ی فناوری توصیه کرد که اختلاف نظرها و مجادلات یا به بیان بهتر رقابت خود را به بیرون از اکوسیستم استارتاپی نبرند و سعی کنند تا مشکلات و چالش‌های بینشان را در همین اکوسیستم حل کنند. ستاری به این نکته اشاره کرد که دشمن استارتاپ‌ها بیرون از اکوسیتسم است و نه در داخل اکوسیستم استارتاپی. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره‌ی تلویحی به اختلافات اخیر استارتاپ‌های فعال در حوزه‌ی فناوری که اختلافات خود را به نهادهای نظارتی منتقل کرده‌اند، اعلام کرد که این نهادها سازوکار لازم برای بررسی مشکلات موجود در اکوسیستم پویای استارتاپی را ندارند و از این‌رو استارتاپ‌ها باید رقابت و مجادلات خود را درون اکوسیستم حل کنند. 

ستاری در ادامه‌ی سخنان خود به این نکته اشاره کرد که رویکرد مدیریت کلان کشور در قبال حوزه‌ی استارتاپی تغییر کرده است و بسیاری از مدیران کشور به ارزش استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا پی برده‌اند. ستاری با اشاره به حوزه‌ی فین‌تک و صنعت بیمه، از حمایت مدیران بیمه از استارتاپ‌های بیمه‌ای سخن گفت. 

ستاری همچنین به استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا توصیه کرد که دولت و نهادهای دولتی را آلوده کسب‌و‌کار نوپای خود نکنند. او دریافت وام‌های کلان در مراحل اولیه‌ی تاسیس استارتاپ را بی مورد خواند و به فعالان استارتاپی توصیه کرد که بیشتر به سمت سرمایه‌گذاران خصوصی بروند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات