لنوو S5 Pro GT و Z5s رونمایی شدند

سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
مطالعه 6 دقیقه
S5 Pro GT و Z5s دو گوشی جدید لنوو هستند که با داشتن مشخصات فنی درخورتوجه و قیمت نسبتا مناسب، قابلیت خوبی برای موفقیت در بازار هدفشان دارند.
تبلیغات

شرکت لنوو ساعاتی پیش با برگزاری مراسمی، به‌صورت رسمی سه گوشی جدید معرفی کرد. Z5 Pro GT نخستین گوشی معرفی‌شده‌ی جدید لنوو است که با داشتن ۱۲ گیگابایت رم برای محصولات هم‌رده‌ی دیگر شرکت‌ها رقیب قدرتمندی به‌شمار می‌آید.

زد ۵ پرو جی‌تی به جدیدترین تراشه‌ی کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۵۵، مجهز شده و از نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۸۸.۵درصد بهره می‌گیرد. این محصول پرچم‌دار درکنار استفاده از اندروید ۸.۱ اوریو، به پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۴۰ نیز تجهیز شده تا تجربه‌ی گیمینگ فوق‌العاده‌ای به کاربر هدیه دهد. زد ۵ پرو جی‌تی با قیمت پایه‌ی ۳۹۰دلاری در تاریخ ۴بهمن‌ امسال روانه‌ی بازار خواهد شد.

این محصول قدرتمند، تنها گوشی جدید معرفی‌شده‌ی لنوو نبود. این شرکت چینی درکنار معرفی پرچم‌دار جدیدش، دو گوشی دیگر به‌ نام‌های S5 Pro GT و Z5s نیز رونمایی کرده است. این دو محصول که مشخصات‌ فنی‌شان، آن‌ها را به گوشی‌هایی کاربردی و جذاب تبدیل کرده، قیمت مناسبی دارند و می‌توانند انتخاب معقولی برای کاربران باشند.

Lenovo Z5s

لنوو Z5s

همان‌طورکه انتظار می‌رفت، لنوو در این محصول از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ بهره گرفته است. پردازنده‌ی مرکزی این تراشه از نوع هشت‌هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی آن، آدرنو ۶۱۶ است. زد ۵ اس درحقیقت نخستین جاه‌طلبی لنوو در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند مجهز به سه دوربین اصلی به‌شمار می‌آید. این گوشی را می‌توان مدل مقرون‌به‌صرفه‌ی لنوو زد ۵ پرو به‌حساب آورد که ازلحاظ سخت‌افزاری، قدرت بیشتری درمقایسه‌با گوشی لنوو زد ۵ دارد. Z5s درکنار این ویژگی‌ها، نخستین گوشی لنوو است که در قسمت جلویی‌اش از بریدگی قطره‌مانند برای دوربین سلفی بهره می‌گیرد.

این گوشی در سه مدل جداگانه عرضه می‌شود: مدلی با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و دیگری با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و درنهایت، مدلی با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی. 

لنوو Z5s / لنوو زد 5 اس / Lenovo Z5s

زد 5 اس از نمایشگر ۶.۳ اینچ و دوربین سه‌‌گانه بهره‌مند است

نمایشگر به‌کاررفته در لنوو زد ۵ اس از نوع LTPS LCD با اندازه‌ی ۶.۳ اینچ و وضوح تصویر فول HD پلاس (معادل ۲۱۶۰x۱۴۴۰ پیکسل) است و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ را ارائه می‌دهد.

بریدگی کوچک بالای این نمایشگر (موسوم به بریدگی قطره‌ای) میزبان دوربین سلفی ۱۶مگاپیکسلی مجهز به سیستم تشخیص‌ چهره‌ است و برای ارائه‌ی تصاویر واضح‌تر،‌ از فناوری ویژه‌ای به‌منظور وصل‌کردن پیکسل‌ها به‌هم استفاده می‌کند.

یکی از نکات مهم‌ گوشی لنوو زد ۵ اس، بی‌شک به دوربین اصلی آن برمی‌گردد. این گوشی جدید در قسمت پشتی به سه دوربین اصلی مجهز شده است: دوربینی ۱۶مگاپیکسلی با لنز واید به‌عنوان دوربین اصلی و دوربینی ۸مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و زوم اپتیکال دوبرابری به‌عنوان دوربین ثانویه و درنهایت، دوربینی ۵مگاپیکسلی برای تشخیص عمق به‌منظور ثبت افکت بوکه روی تصاویر و تهیه‌ی عکس‌های پرتره.

لنوو Z5s / لنوو زد 5 اس / Lenovo Z5s

این دوربین‌ها همچنین از فناوری PDAF نیز استفاده می‌کنند تا از این طریق بتوانند عمل فوکوس را با سرعت بیشتری انجام دهند. دوربین لنوو زد ۵ اس همچنین توانایی ضبط ویدئوهای 4K را دارد و از فلاش LED دوگانه بهره می‌گیرد.

زد ۵ اس درکنار این ویژگی‌ها، از اندروید ۸.۱ اوریو و رابط کاربری ZUI 10 بهره می‌برد. این گوشی از باتری ۳٬۳۰۰میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند و به درگاه USB-C و شارژر ۱۵واتی مجهز است. از دیگر مشخصه‌های مهم این محصول، پشتیبانی از بلوتوث ۵ و وای‌فای 802.11a/b/g/n/ac است.

گوشی هوشمند لنوو Z5s در رنگ‌های مشکی و بنفش و نارنجی روانه‌ی بازار می‌شود. گفتنی است مدل مشکی این گوشی با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه می‌شود و ۲۰۳ دلار قیمت دارد. بااین‌حال، مدل مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، در هر سه‌ رنگ عرضه می‌شود.

افزون‌براین، مدل مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی این گوشی فقط در رنگ نارنجی و به‌صورت محدود به‌همراه امضای ژو یی‌ لانگ، بازیگر مشهور چینی، روانه‌ی بازار خواهد شد. پیش‌فروش تمامی این مدل‌ها از هم‌اکنون آغاز شده و از تاریخ ۲۴دسامبر برابر با ۳دی عرضه می‌شود.

لنوو S5 Pro GT

اس ۵ پرو جی‌تی یکی دیگر از گوشی‌های جدید لنوو است و ازلحاظ قدرت سخت‌افزاری، ضعیف‌ترینِ آن‌ها به‌شمار می‌آید. این مدل درحقیقت مدل ارتقایافته‌ی لنوو S5 Pro به‌شمار می‌آید و برخلاف آن که تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۳۶ داشت، از تراشه‌ی جدیدتر اسنپدراگون ۶۶۰ بهره می‌برد. گفتنی است S5 Pro هم محصولی قدیمی به‌شمار نمی‌آید و حدودا چند ماه پیش معرفی شده است.

لنوو اس ۵ پرو جی‌تی از همین‌حالا آماده‌ی پیش‌خرید است و فروش آن از روز ۲۴دسامبر (برابر ۳دی) با قیمت ۱۷۵ دلار آغاز خواهد شد. البته، این قیمت برای مدل پایه‌ی این محصول است که ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد.

مدل مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی،‌ برچسب قیمت ۱۸۹دلاری دارد. درنهایت، قدرتمندترین مدل این گوشی با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قیمت ۲۱۸ دلار به بازار عرضه می‌شود. البته این مدل هنوز برای خرید دردسترس قرار نگرفته است.

Lenovo S5 Pro GT

اس 5 پرو جی تی فقط ۱۷۵ دلار قیمت دارد

مدل معمولی این گوشی، یعنی لنوو اس ۵ پرو، با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی،‌ قیمت ۱۸۹دلاری دارد. این را هم بدانید می‌توان حافظه‌ی داخلی این گوشی را ازطریق اسلات هیبریدی سیم‌کارت دوگانه گسترش داد.

بقیه‌ی مشخصات مربوط به اس ۵ پرو جی‌تی تفاوتی با مدل معمولی ندارد. در این گوشی جدید نیز از بدنه‌ی فلزی با نمایشگر ۶.۲ اینچ +1080p به‌همراه نسبت تصویر ۱۹:۹ استفاده شده است.

علاوه‌بر این‌ها، در بخش بالایی نمایشگر اس ۵ پرو جی‌تی شاهد بریدگی هستیم که در آن دوربین سلفی ۲۰مگاپیکسلی با حسگر IMX476 قرار داده شده است. دوربین سلفی دوم از نوع فروسرخ ۸مگاپیکسلی است که می‌تواند کار اسکن سه‌بعدی چهره را انجام دهد.

Lenovo S5 Pro GT

این گوشی در پنل پشتی‌اش دو دوربین دارد: یکی دوربین ۱۲مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 به‌عنوان دوربین اصلی و دیگری دوربین ثانویه‌ی ۲۰مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و امکان زوم دوبرابری با دیافراگم f/2.6. در پنل پشتی دستگاه، حسگر اثرانگشت به فرم دایره‌ای نیز قرار داده شده است.

لنوو اس ۵ پرو جی‌تی از باتری ۳٬۵۰۰میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۸واتی و درگاه USB-C بهره‌مند است. این محصول از جک ۳.۵میلی‌متری هدفون نیز پشتیبانی می‌کند و اسپیکر استریو دارد. S5 Pro GT با اندروید ۸.۱ اوریو و رابط کاربری ZUI روانه‌ی بازار خواهد شد.

مقایسه 2 محصول
Lenovo S5 Pro GTS5 پرو GT لنووLenovo Z5sZ5s لنوو
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 200 یوروحدود 220 یورو
تاریخ معرفیدسامبر 2018دسامبر 2018
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضهدسامبر 2018دسامبر 2018
نوع سیستم‌عاملاندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 8.1 (اوریو)اندروید 9.0 (پای)
ابعاد154.5 در 75.5 در 7.7 میلی‌متر156.7 در 74.5 در 7.9 میلی‌متر
وزن170 گرم172 گرم
رنگمشکی طلایی آبیصورتی مشکی نارنجی آبی
جنس پشت-شیشه
جنس جلو-شیشه - گوریلا گلس
جنس فریم-فلز - آلومینیوم
ابعاد نمایشگر6.2 اینچ6.3 اینچ
نوع نمایشگرLTPS IPS LCDLTPS IPS LCD
رزولوشن1080 در 2246 پیکسل1080 در 2340 پیکسل
تراکم پیکسلی~402 پیکسل در اینچ~409 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر18.7:919.5:9
نسبت نمایشگر به بدنه~83.0 درصد~83.5 درصد
مدل تراشهQualcomm SDM660 Snapdragon 660Qualcomm SDM710 Snapdragon 710
فرآیند ساخت تراشه14 نانومتر10 نانومتر
تعداد هسته پردازنده8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها4 هسته 2.2 گیگاهرتز Kryo 260 Gold و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 260 Silver2 هسته 2.2 گیگاهرتز Kryo 360 Gold و 6 هسته 1.7 گیگاهرتز Kryo 360 Silver
پردازنده گرافیکیAdreno 512Adreno 616
ترکیب حافظه داخلی و رم64 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 64 گیگابایت / 4 گیگابایت رم64 گیگابایت / 4 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم
رم6 گیگابایت رم 4 گیگابایت رم4 گیگابایت رم 6 گیگابایت رم
حافظه داخلی64 گیگابایت 128 گیگابایت64 گیگابایت 128 گیگابایت
درگاه کارت حافظه
دارد
دارد
نوع درگاه کارت حافظهmicroSD (جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم)microSD (جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم)
حداکثر کارت حافظه پشتیبانی شده256 گیگابایت256 گیگابایت
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد تله‌فوتوواید/استاندارد تله‌فوتو تشخیص عمق
دوربین اصلی - واید/استاندارد12 مگاپیکسل16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استاندارد1.25 میکرومتر سایز پیکسل 1/2.9 اینچ سایز سنسور f/1.8 فوکوس خودکار با تشخیص فازفوکوس خودکار با تشخیص فاز لنز واید 26 میلی‌متری f/1.8
دوربین تله‌‌فوتو20 مگاپیکسل8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتولنز تله‌فوتو f/2.6 بزرگ‌نمایی اپتیکال 2 برابرلنز تله‌فوتو f/2.4 فوکوس خودکار با تشخیص فاز بزرگ‌نمایی اپتیکال 2 برابر
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@30fps 1080p@30fps4K@30fps 1080p@30fps
دوربین تشخیص عمق-5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تشخیص عمق-f/2.4
دوربین سلفی اصلی20 مگاپیکسل16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلی1.0 میکرومتر سایز پیکسل 1/2.8 اینچ سایز سنسور f/2.0 لنز وایدf/2.0
دوربین سلفی دوم8 مگاپیکسل-
مشخصات دوربین سلفی دومنوع نامشخص-
ظرفیت باتری3500 میلی‌آمپر ساعت3300 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم یونیلیتیوم یونی
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
درگاه اتصالUSB Type-C 2.0USB Type-C 2.0
پشتیبانی از OTG
ندارد
ندارد
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)مونو
جک 3.5 میلی‌متری
دارد
دارد
ویژگی‌‌های صوتیمیکروفن اختصاصی برای کاهش نویزمیکروفن اختصاصی برای کاهش نویز
حسگرهاحسگر تشخیص چهره مادون قرمز حسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما
نوع حسگر اثر انگشتپشت گوشیپشت گوشی
Wi-FiWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/acWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/ac
توضیحات Wi-Fiدو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث5.05.0
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / LTEGSM / CDMA / HSPA / LTE
پشتیبانی از 5G
ندارد
ندارد
سیم‌کارتدو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPSGPS/A-GPS

با مراجعه به بانک محصولات زومیت، ضمن اطلاع از مشخصات فنی و قیمت گوشی‌های لنوو، خواهید توانست به‌شکلی جامع محصولات این شرکت را با محصولات دیگر شرکت‌ها مقایسه کنید و با ضعف‌ها و قوت‌های هریک آشنا شوید و درباره‌ی آن‌ها با دیگر کاربران تبادل‌نظر کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات