ویوو نکس دوال دیسپلی معرفی شد؛ نمایشگر دوگانه و حذف دوربین پاپ آپ

چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
مطالعه 6 دقیقه
گوشی هوشمند ویوو نکس با نمایشگر دوگانه‌ی تمام صفحه و دوربین پاپ آپ معرفی شد.
تبلیغات

ویوو نامی آشنا در بین برندهای تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند است که محصولاتی با مشخصات جالب‌توجه و گاها عجیب به بازار عرضه می‌کند. اگر به یاد داشته باشید، ویوو اولین تولید‌کننده‌‌‌ای بود که توانست گوشی هوشمند واقعا بدون حاشیه را معرفی و به بازار عرضه کند. 

گوشی هوشمند ویوو NEX S نیز به لطف دوربین پاپ آپ و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، حرف‌های تازه‌ای برای بازار داشت. خردادماه ۱۳۹۷، ویوو نکس اس و نکس ای با نمایشگر بدون حاشیه و بدون بریدگی بالای نمایشگر به‌طور رسمی معرفی شدند. اکنون بعد از گذشت چندین ماه، ویوو گوشی هوشمند دیگری با نام ویوو نکس دوال دیسپلی ادیشن (NEX Dual Display Edition)‌ را به بازار معرفی کرده است.

ویو نکس دوال دیسپلی، همان‌طور که از نامش پیداست، مجهز به دو نمایشگر در دو طرف قاب گوشی است. همچنین محصول جدید ویوو، برخلاف ویوو نکس اس، فاقد دوربین پاپ آپ است؛ با وجودی که دوربین پاپ آپ می‌تواند از نظر فیزیکی، آسیب‌پذیر باشد، ولی استفاده از طراحی دوربین پاپ آپ باعث می‌شود که کاربر بتواند از نمایشگر تمام صفحه و بدون بریدگی بالای نمایشگر بهره ببرد. کاربران می‌توانند به‌راحتی از نمایشگر بدون حاشیه برای فعالیت‌های روزانه‌ی خود استفاده کنند و در حین برقراری تماس‌های تصویری یا گرفتن عکس با دوربین سلفی، خیلی راحت از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، f/1.79، لنز سونی IMX363 CMOS و نمایشگر کوچکتر در سمت دیگر قاب گوشی استفاده کنند. نمایشگر اصلی گوشی ۶.۳۹ اینچی و نمایشگر ثانویه  ۵.۴۹ اینچی AMOLED است. رزولوشن هر دو نمایشگر ۱۰۸۰ پیکسل درنظر گرفته شده است که رزولوشن پایین‌تری نسبت به Quad HD دارد؛ البته در بین گوشی‌های هوشمند هنوز چنین رزولوشنی دیده می‌شود.

ویوو نکس دوال دیسپلی
ویوو نکس دوال دیسپلی
ویوو نکس دوال دیسپلی
ویوو نکس دوال دیسپلی
ویوو نکس دوال دیسپلی
ویوو نکس دوال دیسپلی

گفتنی است ویوو، اولین تولیدکننده‌ای نیست که گوشی هوشمندی با دو نمایشگر به بازار عرضه می‌کند. نوبیا ایکس زد تی ای نیز با نمایشگر دوگانه بدون بریدگی و باتری قدرتمند در اواخر ماه اکتبر معرفی شد. نمایشگر ثانویه‌ی نوبیا ایکس به‌منظور گرفتن عکس‌های سلفی، همچنین اهداف شخصی‌سازی و اضافه کردن کنترل‌های بازی طراحی شد. البته نمایشگر کوچکتر نوبیا ایکس رزولوشن ۷۲۰ پیکسل دارد که رزولوشن پایین‌تری نسبت به ویوو، حداقل از لحاظ مشخصات روی کاغذ دارد که می‌تواند برگ برنده‌ی ویوو باشد. 

کاربران به‌راحتی می‌توانند بین دو نمایشگر گوشی سوئیچ کنند. برای فعال کردن این ویژگی می‌توانند از ژست‌های حرکتی با سه انگشت استفاده کنند و گوشه‌ی سمت چپ هر نمایشگر را به سمت چپ بکشند یا این ویژگی را در قسمت کنترل تنظیمات گوشی با ضربه زدن روی آیکون میانبر در قسمت پایین سمت راست نمایشگر فعال کنند. همچنین کاربران می‌توانند برای سوئیچ کردن بین صفحات نمایشگر خیلی سریع روی دکمه‌ی چند منظوره‌ای که در سمت چپ قرار دارد ضربه بزنند و بین دو صفحه‌ی نمایشگر سوئیچ کنند. با فشار دادن این دکمه به مدت زمان طولانی‌تر، دستیار هوشمند Jovi فراخوانی می‌شود. فرقی نمی‌کند که کاربر از کدام نمایشگر استفاده می‌کند، این دکمه همواره در سمت چپ گوشی و دکمه‌ی پاور در سمت راست گوشی قرار دارد.

علاوه‌بر دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین ۲ مگاپیکسلی دیگری برای گرفتن عکس‌های بوکه و فعال کردن Super Night Mode به‌همراه فلاش LED معمولی درنظر گرفته شده است. ویوو نکس دوال دیسپلی مجهز به سیستم نور ملایمی شبیه به حلقه پیرامون دوربین دوگانه‌اش است که Lunar Ring نام دارد. قسمت بالای این حلقه‌ی نورانی شامل ۱۶ عدد LED و قسمت پایین آن که بخشی از آن روی نمایشگر گوشی قرار گرفته است، از پیکسل‌های AMOLED برای تولید نور استفاده می‌کند. با چنین طراحی، ظاهرا نور به‌صورت یکنواخت روی چهره‌ی کاربر پخش می‌شود، درنتیجه کاربران می‌توانند عکس‌های سلفی بهتری با نور مناسب‌تری بگیرند. در حالت عملکرد غیر از دوربین سلفی، Lunar Ring در زمان دریافت نوتیفیکیشن‌ها، از خودش نور ساتع کرده و به کاربر اطلاع‌رسانی می‌کند.

نیازی به گفتن نیست، اما دوربین این گوشی هوشمند نیز با ویژگی‌های نرم‌افزاری اختصاصی از جمله ویژگی زیباسازی چهره مبتنی بر هوش مصنوعی و شکل دادن به چهره مجهز شده است. برای کاربرانی که خیلی حساس هستند، دوربین می‌تواند Body Shaping یا شکل دادن به بدن را انجام بدهد. 

یکی از کاربردهای نمایشگر ثانویه، مربوط به حالتی به نام Mirror Mode می‌شود. وقتی کاربر از سوژه‌ای عکس می‌گیرد، نمایشگر ثانویه‌ی گوشی، به‌صورت زنده و بلادرنگ تصویر را روی نمایشگر دوم نشان می‌دهد. در نتیجه فردی که در آن طرف دوربین قرار گرفته است می‌تواند تصویر خودش را در نمایشگر ثانویه مشاهده کند و اگر لازم بود به‌راحتی می‌تواند ژست خودش را در حین عکس گرفتن تغییر بدهد. دوربین گوشی مجهز به حالت دیگری به نام Pose Director است که مجددا یکی از کاربردهای دیگر نمایشگر ثانویه را نشان می‌دهد. در حین عکس گرفتن، سوژه می‌تواند در نمایشگر ثانویه تصویر خودش را ببیند و با استفاده از حالت Pose Director و کتابخانه‌ی غنی تصاویر ویوو، کاربر می‌تواند ژست‌های مختلفی را برای عکس خودش انتخاب کند. در اصل Pose Director و کتابخانه‌ی تصویر ویوو، ژست‌های مختلفی را به کاربر پیشنهاد می‌دهند. 

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد دوربین ویوو نکس دوال دیسپلی، Time Flight 3D نام دارد که برای تشخیص چهره‌ی سریع‌تر (تشخیص چهره در عرض ۰.۳۵ ثانیه) و امنیت بیشتر ( مجهز به ۳۰۰ هزار نقطه است) به‌علاوه‌ی بهبود زیبایی چهره‌ی کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، این ویژگی به‌عنوان ابزار اندازه گیری AR عمل می‌کند و بسیار شبیه به ابزاری است که در پروژه‌ی تانگو گوگل به آن پرداخته است.

ویوو نکس دوال دیسپلی با اندروید ۹ پای، حافظه‌ی رم ۱۰ گیگابایتی و تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام، به‌علاوه‌ی حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی، مشخصات خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در نظر داشته باشید که گوشی هوشمند ویوو NEX S با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت معرفی شد. ویوو نکس دوال دیسپلی با باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی در برخی مواقع باید همزمان دو نمایشگر را پشتیبانی کند. باید اضافه کنیم که این گوشی هوشمند مجهز به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر نسل پنجم است که در زمانی در حدود ۰.۲۹ ثانیه تایید هویت را انجام می‌دهد. علاقه‌مندان به Hi-Fi نیز از تراشه‌ی یکپارچه‌ی صوتی DAC که ۳۲ بیتی AK4377A و محصول Asahi Kasei Microdevices است، می‌توانند استفاده کنند. 

با این وجود این گوشی هوشمند هنوز  از اتصال  NFC پشتیبانی نمی‌کند. البته یکی از دلایل احتمالی، آن است که ویوو از پرداخت تلفن همراه مبتنی بر کد QR که روش معمول برای پرداخت در چین است، در نمایشگر پشتی خود بهره می‌برد. به‌همین دلیل ویوو پرداخت‌های تلفن همراه مبتنی بر اتصال  NFC را در این گوشی هوشمند ارائه نکرده است تا هزینه‌های تولید محصول را کاهش دهد.

همچون بسیاری از گوشی‌های هوشمند چینی، NEX Dual Display Edition ویو نیز از دو سیم‌کارت نانو بهره می‌برد؛ ولی متاسفانه از اتصال به شبکه‌ی LTE ایالات متحده آمریکا پشتیبانی نمی‌کند که نکته‌ی قابل‌توجهی برای واردکنندگان گوشی‌های هوشمند به بازار آمریکا محسوب می‌شود. کاربران می‌توانند از تاریخ ۲۹ دسامبر برابر با ۸ دی‌ماه در بازار چین این گوشی هوشمند را با قیمت ۴۹۹۸ یوان (حدود ۷۲۵ دلار) در رنگ‌های بنفش یا آبی خریداری کنند. پس از این تاریخ، نسخه‌ی بین‌المللی این گوشی هوشمند با نمایشگر دوگانه در سایر بازارها از جمله هنگ‌کنگ، تایوان و سنگاپور تنها به ‌رنگ آبی عرضه خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات